Marianne1983

Vuggestuestart

8 indlæg i dette emne

Hvornår startede jeres børn i vuggestue og var det passende eller for tidligt eller sent ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter går i DP og ikke VS, men hun startede blidt op da hun var 9 mdr. For hende var det passende, selvom jeg synes vi havde gjort meget for at motivere hende og forsøge at lære hende at kravle Eks. Så lavede hun et kæmpe udviklingsspring da hun kom i DP :) Og kravlede da hun havde været i DP 1 uge, altså 5 dage, bare fordi hun så et andet barn gøre det samme :)

For mig var det hårdt, men jeg var samtidig ved at blive bims af at gå hjemme. Så for os var det det rigtige. Vi gør det samme her med nr. 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla startede i VG da hun var 7,5 måned gammel, fordi det var der barslen sluttede. Men det passede hende egentligt fint. Hun elskede at komme ud og opleve en masse, og trivedes rigtig godt med at få nogle nye udfordringer og noget andet socialt. Vi gik ikke i mødregruppe, og det var ikke det store udbud af aktiviteter for de små, der hvor vi boede, så jeg tror det godt med nogle flere mennesker end bare far og mig.

Hun tog starten rigtig fint, og da seperationsfrygten kom lidt senere, var hun knyttet så godt til pædagogerne, at det ikke var noget vi rigtig mærkede i forhold til VG. Var hun startet 1-1 1/2 måned senere, var vi ramt ind i den fase, og det tror jeg ikke havde været ideelt.

Det er ikke til at sige om det næste barn vil være klar efter 7,5 måneder. Vi havde mulighed for mange fridage og korte dage i starten, og hun var sjældent afsted længere end fra 9-15.30, hvoraf hun sov fra 12-15, og så lige vågnede og fik lidt at spise inden jeg kom. Så reelt havde hun kun 3-3 1/2 times vågentid dernede det første lange stykke tid. Hvis ikke vi kunne give hende så korte dage, ville jeg ikke have haft det godt med så tidlig en start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja startede da hun var 9 mdr og hun var bestemt parat til at komme af sted. Hun trængte til noget mere udfordring end jeg kunne give herhjemme.

Det var nok mest mig der synes det var for tidligt men det havde jeg nok syntes lige meget Hvornår hun startede ;)

 

post-2-0-94077500-1414742491_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot var også omkring 9 mdr da han startede. Han var SÅ klar, og det var mor også…  :whistling  Men jeg synes det var hårdt! Han reagerede ikke voldsomt eller noget, men vi startede også meeeeeeget stille og roligt! Den første uge var han der ikke engang til at spise frokost. Men det var godt og det passede godt til ham :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah var også 9 måneder og var helt klar. Der skete alt for lidt herhjemme.

Far kørte ham ind, og der var ingen problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var 10 mdr da han startede i dagpleje .

Cassandra var 2 år da hhun startede i vuggestue.

Det har absolut været bedst for Cassandra der startede sent. Jeg synes det var hårdt for Sebastian, men tror ikke det var hårdere end gennemsnittet. Dog på ingen måde sjov. Han græd i 3 mdr når han blev afleveret og hentet og jeg var ved at overveje andre løsninger, men så stoppede han.

Cassandra var klar fra dag 1 og havde en god indkøring og har bare været glad for det hele vejen igennem.

Ingen af mine har fået hverken mere eller mindre gang i udviklingen af at komme afsted eller blive længe hjemme.

Cassandra har dog haft godt af trygheden hjemme og kunne sagtens udfordres og jeg er ked af ikke at have kunnet give min søn det samme, men det var desværre ikke en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng er hjemme, på 19ende måned. Det er perfekt for os.

Han er ret følsom og sart og reagerer ret kraftigt på at blive passet af farmor, som han bliver passet af når jeg har mine sjældne skoledage.

Jeg har hele tiden haft en 2års smertegrænse for hvornår jeg har lyst til at aflevere mit barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER