Forunderligt

MFR vaccine reaktion

4 indlæg i dette emne

Lilly fik forsinket sin første MFR vaccine i onsdags. Vi fik at vide at der ofte kommer en reaktion efter 5-7 dage. Hun har haft det fint indtil i nat, altså kun 3 1/2 døgn efter stikket, så ved ikke om det kan være en reaktion? Både i nat og i dag har hun skreget utrøsteligt og længe. Hun har sovet dårligt og spist sparsomt, har ikke feber men mange skrigeture, det virker som hun har ondt. Nu har vi givet en panodil og sutteflaske (som hun ellers ikke får mere) og hun sover endelig roligt.

Så jer der har prøvet at få vaccinen til jeres børn for nylig, lyder det som en normal reaktion? Hvordan har jeres børn reageret efter MFR vaccinen? Lilly har haft høj feber i nogle døgn efter de andre vacciner, så havde også forventet en reaktion ved denne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mads reagerede også på sin MFR. Ikke med feber som med den allerførste vaccine, de får. Men ca. 10 dage efter fik han mæslingeagtigt udslæt under den ene armhule og nedad brystet... kan ikke huske, hvor længe det varede, men 2-3 uger måske, før det var helt væk.

 

Men synes, det lyder meget plausibelt, at det er en reaktion på vaccinen, I mærker til. Men igen... der er så meget sygdom i omløb for tiden, så svært at sige, om det er det ene eller det andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 døgn nu med enorm meget pyller og skrig, dårlig søvn, manglende apetit, men ingen feber. Fordøjelsen fungerer fint så det er ikke mavepine - eller hvad? Hun er ikke særlig god sproglig, og kan slet ikke fortælle os noget om hvordan hun har det ud over "buuuuuu hu hu hu buuuu" osv. Jeg håber sådan set det er reaktion pga vaccinen for ellers forstår jeg ikke noget, hun plejer altid at få feber ved det mindste. Hun er ikke engang forkølet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da helt sikkert en reaktion på vaccinen, men hvor længe du kan forvente det står på er svært at sige noget om. Det eneste du kan gøre er at være kærlig og omsorgsfuld, så længe det står på :kram:

 

Jeg færdes selv i antivaccinations forums og sites for mennesker med vaccineskader - og det varierer hvor hårdt ramt børnene bliver af vaccinerne. MRF er dog kendt som en af de slemmere vacciner (ifht de 3 første) og rammer ofte neurologisk (gråd, utilpashed, adfærdsænding osv.) fremfor fysisk, som de andre - hvor feber og udslæt (og dertilhørende utilpashed) nok er primær.

 

Nå men. Hvis du bliver nervøs over dit barns reaktion, så grib knoglen og ring til lægen. Jeg tvivler dog bare på, at der er så pokkers meget du kan gøre ved det. Det er hendes lille krop der skal bekæmpe det der er skudt ind, og før den er færdig med dét så vil hun reagerer negativt på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER