enirt and

Scanninger

8 indlæg i dette emne

Hej tøser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 9+5 og har været til 1 scanning. Det er normalt først at få den første scanning til NF..

Pas på med for mange scanninger, baby har det helt sikkert fint :)

Nyd det at være gravid og at maven endnu ikke er i vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun været til NF i går, ingen scanninger inden da :)

Jeg vil give Kamilla ret i at man skal passe på med for mange scanninger.. Hvis ikke man oplever noget bekymrende, så er der vel 99 % sikkerhed for at der er liv når man når til NF! og man kan jo hverken gøre fra eller til :)

Når det så er sagt så kan jeg sagtens forstå at man har lyst til scanninger... Man ville vel helst lige kunne kigge til baby hver dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er der nogen fare ved at få fortaget scanninger?

 

Min sidste graviditet endte desværre I abort. Jeg var 8 + 4 da jeg var til tryghedsscanning og havde hverken blødt eller oplevet noget anderledes  fra de andre dage men det viste sig at der lå en baby der lignede at være I uge 8 men uden hjerteblink, jeg tror at min trang til de mange scanninger kommer fra den mislykkede graviditet. Desuden tog det os 10 mdr. at blive gravid igen og det var en hård tid.

 

Men jeg har da også besluttet mig for at vente med flere scanninger til NF hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt ikke der er nogle farer ved at få mange scanninger - jeg tror bare man bør tænke over om det nu er nødvendigt ;)

Men jeg har heller ikke en oplevelse som din i bagagen, så ved ikke om jeg så ville reagere anderledes :)

Hvornår skal du til NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det bliver en dyr fornøjelse I længden, især fordi jeg briger  Ultralydsklinikken der ligger I Kbh, det er ikke ligefrem et billigt sted men de er top dygtige så jeg betaler gerne det dobbelte for at få de bedste øjne på sagen, de to søde ældre damer der har scannet mig er begge overlæger så vidt jeg husker og de spotter alt lige med det samme, man er I trygge hænder hos dem og skulle der være noget der ser forkert ud så laver de en direkte henvisning til hospitalet. De laver også kønsscanninger fra uge 14 :)

 

Jeg skal til NF torsdag d. 6. Nov. jeg er bare så spændt men desværre også nervøs. Har du været til Nf endnu? og I så fald, hvordan gik det?

I

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en god oplevelse når du har været af sted :)

Jeg har været til NF, var også mega nervøs.. Men alt var som det skulle være.. Har opdateret i en anden tråd også :)

Men problemet ved de her kære graviditeter er jo også, at der næsten altid er et eller andet man bekymrer sig om.. Nu er det knap en uge siden jeg var til NF, og nu venter jeg på at livmoderen vokser så man kan mærke den udefra... Så man ved at det stadig vokser derinde :) og bagefter venter man på de første spark... Og så er man nervøs over MD scanningen...

Men jeg kan også godt mærke at jeg er blevet ældre... Jeg bliver 31 her i november.. Ikke som sådan fordi jeg er blevet gammel ( ;) ) men lige så meget fordi at drengene er så store, de er nu 6 + 8, så jeg føler at tiden render fra os hvis det går galt og vi skal starte forfra... I forhold til aldersforskellen.. :( så der er skisma altid bekymringer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med en vellykket NF, det er dejligt:)

 

Du har så ret, der er hele tiden noget man kan gå at bekymre sig om. Det er jeg især god til men til mit forsvar har min familie været ramt af massere af ulykker sidste år men vi har bare været uheldige at alt ramlede på samme tid.

 

 

3. Graviditet, er din mave så allerede meget synlig nu? De billeder jeg har set rundt omkring på nettet der er det hurtigere tydligt på de gravide der før har født.

 

Jeg kan godt følge dig I at aldersforskellen på børnene ikke behøver være større men nu har du allerede lavet 2 børn så mon ikke den tredje også lykkes helt fint, det tror jeg dælme;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER