me2

Jordemoder -besøg

25 indlæg i dette emne

Jeg skal til jordemoder i dag, og er ret så spændt på hvad hun skønner ham til :)

Så jeg tænkte, om det ikke var meget sjovt at følge med i for os alle sammen!

Så hvis I har lyst, så skriv her når I har været ved jordemoder :glad

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min jm bedømte ikke størrelsen ej heller min læge. Men nu bliver jeg jo også fulgt tæt med vægt scanninger. Og sidste vækst scanning da jeg var 24+3 målte hende til 673 gram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det er lidt for tidligt at skønne for dig, tina - men fin størrelse til vækstscanning  :)

 

 

Det gik rigtig fint til jdm - det er så hyggeligt! ^_^

Han har taget et lille ryk, og blev skønnet til 1400 g!! :weeog så lå han dybt i bækkenet med hovedet ned - præcis som jeg har følt ^_^

Livmodermål/symfysemål er på 25 cm. Det er stadig i den lave ende, og hun vil sende mig til scanning blot for at tjekke.

 

Vi snakkede om, at jeg skulle tage til sygehuset tidlig når veerne starter, så de kan holde øje med mig. Det vil også stå i min journal til sygehuset.

Hun sagde, at man ud fra det ve-bælte ville kunne se hvis der skete ændringer i livmoderen ( hvis den er ved at gå i stykker ), og jeg i så fald ville komme til akut ks. Det var rart at høre, at der vil være så meget fokus og opmærksomhed - det gør mig tryg :)

 

Jeg skal muligvis have en ny glucosebelastnings - test igen. Og hvis mit blodsukker bliver alt for højt, vil jeg sikkert blive sat i gang før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en masse bøvl me2!

men det er nu meget godt at blive holdt godt æje med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til JM d. 30. Okt. (2. Gang)

og så skal jeg igen til kontrol på sygehuset d. 31.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nejnej, det føles ikke som bøvl - det føles helt som om der er styr på det ^_^

Så længe at der ind til videre ikke er for meget fostervand, så føler jeg mig ret så normal gravid  :yiepie ( i forhold til de andre gange )

 

Det bliver spændende når du får skønnet din pige - og at høre nogle mål og skønninger ( staves? ) fra Jer andre :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nejnej, det føles ikke som bøvl - det føles helt som om der er styr på det ^_^

Så længe at der ind til videre ikke er for meget fostervand, så føler jeg mig ret så normal gravid :yiepie ( i forhold til de andre gange )

Det bliver spændende når du får skønnet din pige - og at høre nogle mål og skønninger ( staves? ) fra Jer andre :glad

Dejligt du ikke synes det er bøvlet :p

Sidst blev hun jo skønnet til lige knap 1kg. (Tirsdag i sidste uge)

så stadig lidt lille.. ca 17%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning i morgen!

Min jdm ringede til mig for lidt siden, at hun havde snakket med sygehuset vedr mit livmodermål som er for lille - og de vil se mig til en scanning i morgen.

Puh, er godt nok lidt spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning i morgen!

Min jdm ringede til mig for lidt siden, at hun havde snakket med sygehuset vedr mit livmodermål som er for lille - og de vil se mig til en scanning i morgen.

Puh, er godt nok lidt spændt!

Spændende hvad scanningen viser! :goodluck håber ikke det betyder noget for baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 2. jordemoderkonsultation d. 4/11, men var til gengæld til skanning i dag, hvor de skulle se om min moderkage havde flyttet sig. Det kunne de dog ikke se, da jeg kun er 27+0 og egentlig først skulle have haft en tid i uge 32-34, så de havde begået en fejl ved at give mig tid i dag, men så fik jeg set baby endnu engang (min 8. skanning) og de skønnede hende til lige knap 1 kg, hvilket passede helt fint med at jeg er 27+0 :) Skal så til min 9. skanning d. 15/12, hvor jeg er 34+5, men klager ikke - er da kun skønt med en ekstra skanning og til den tid er jeg også gået på barsel! :yay  Tæller virkelig mine resterende arbejdsdage nu, da jeg synes det er ved at være temmelig hårdt at knokle sig igennem 8 timer og 2 timers transport hver dag med kvalme, halsbrand, opstød, lændesmerter og fingre der sover (kun 32 arbejdsdage tilbage) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 2. jordemoderkonsultation d. 4/11, men var til gengæld til skanning i dag, hvor de skulle se om min moderkage havde flyttet sig. Det kunne de dog ikke se, da jeg kun er 27+0 og egentlig først skulle have haft en tid i uge 32-34, så de havde begået en fejl ved at give mig tid i dag, men så fik jeg set baby endnu engang (min 8. skanning) og de skønnede hende til lige knap 1 kg, hvilket passede helt fint med at jeg er 27+0 :) Skal så til min 9. skanning d. 15/12, hvor jeg er 34+5, men klager ikke - er da kun skønt med en ekstra skanning og til den tid er jeg også gået på barsel! :yay Tæller virkelig mine resterende arbejdsdage nu, da jeg synes det er ved at være temmelig hårdt at knokle sig igennem 8 timer og 2 timers transport hver dag med kvalme, halsbrand, opstød, lændesmerter og fingre der sover (kun 32 arbejdsdage tilbage) :D

Dejligt med kig ind til bebs ;) - her ser jeg jo også lillesøster hver 2.-3. uge til kontrol... det er nu rart!

puha en masse gener du kæmper med :( godt du snart kan se en ende på det, ig forhåbentlig nyde din barsel! :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med vægtforøgelse til lillebror, me2!

Men det med, at din moderkage skulle gå i stykker? Det lyder da voldsomt, eller er det mig, der har fået det galt i halsen?

Jeg håber, du bliver klogere til scanning :-)

Og Mille-pigen; jeg håber, de resterende dage går stærkt! Du døjer da med en del...

Barsel er så herligt ;-)

Jeg skal til jordemoder den 29.

Jeg bliver jo fulgt m scanninger hver 4.uge, så det er ikke skøn af barn, jeg tænker så meget på ift. jordemoder.

Jeg vil mere snakke normal fødsel versus kejsersnit, som er tankerne herhjemme nu. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livmoderen, Guddi :)

Det sker SÅ sjælendt, men rent hypotetisk er der lille risiko for brist efter KS ( og jeg har 2 i bagagen )

Jdm beroligede mig med, at de kan se det på kurven, hvis der skulle være ændringer ved livmoderen - så jeg stoler fuld og fast på deres expertise og dømmekraft ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, så det er det, de er bekymret for mht. fødsels efter kejsersnit?

Det lyder om muligt mere voldsomt.

Endnu mere krydderi til mit alm fødsel versus kejsersnit- dilemma.

Du er så rolig omkring det, me2. Du er cool!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød, guddi :)

Cool føler jeg mig ikke, men jeg tror at det fungerer for mig, at min plan er ikke at have en plan :rolleyes

Om ikke andet så har jeg gjort hvad jeg ku! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanningen viste normal fostervandsmængde ( :yay) og en fantastisk aktiv lille dreng på 1461 g :biglove

Han ligger stadig lidt under gennemsnit ( ca 8%), men alle hans mål var helt som de skulle være.

Der er således ingen forklaring på mit lidt lave SF mål, anden end, at det måske skyldes at jeg denne gang ikke har for meget fostervand ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanningen viste normal fostervandsmængde ( :yay) og en fantastisk aktiv lille dreng på 1461 g :biglove

Han ligger stadig lidt under gennemsnit ( ca 8%), men alle hans mål var helt som de skulle være.

Der er således ingen forklaring på mit lidt lave SF mål, anden end, at det måske skyldes at jeg denne gang ikke har for meget fostervand ^_^

Ej hvor er det fantastisk! :loveshower

Fedt at det hele virker ret normalt i denne graviditet.. bortset fra det svangerskabs-sukkersyge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, er så glad :D

Hende der scannede mig fortalte, at blodsukkeret måtte ligge helt op til 10!! før at det var for højt.

Så efter hendes udsagn var mit blodsukker højt, men ikke for højt ( endnu?)

Måske derfor jeg ikke har hørt noget fra nogen endnu - men tænker de vil teste det igen om et par uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubi, me2!

Dejlig scanning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, er så glad :D

Hende der scannede mig fortalte, at blodsukkeret måtte ligge helt op til 10!! før at det var for højt.

Så efter hendes udsagn var mit blodsukker højt, men ikke for højt ( endnu?)

Måske derfor jeg ikke har hørt noget fra nogen endnu - men tænker de vil teste det igen om et par uger...

Jamen lad os da håbe at den forbliver under 10 så, me2 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til jordemoder igen.

God og fin snak om fødsel - naturlig versus kejsersnit, så jeg blev lidt klogere.

Og så blev han skønnet til 1500 g (!)

Jordemoder sagde;; ' Ja, jeg ved godt at du blev scannet af speciallægen for lige knap to uger siden og det var 1150. Men så må hun grine af mig. Jeg synes, han er større. Og så må vi jo se, hvem der får ret'

Jeg blev bare glad, fordi han måske ikke er så bette.

Mit symfysemål er 31.

I øvrigt er jeg 30+1 i dag, så mit første delmål er nået. Mit vand gik 30+0 med Viola.

Næste delmål er 32+0, hvor hun er født.

Jordemoderen sagde også; Det ender sgu nok med, at du går over tid'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til jordemoder igen.

God og fin snak om fødsel - naturlig versus kejsersnit, så jeg blev lidt klogere.

Og så blev han skønnet til 1500 g (!)

Jordemoder sagde;; ' Ja, jeg ved godt at du blev scannet af speciallægen for lige knap to uger siden og det var 1150. Men så må hun grine af mig. Jeg synes, han er større. Og så må vi jo se, hvem der får ret'

Jeg blev bare glad, fordi han måske ikke er så bette.

Mit symfysemål er 31.

I øvrigt er jeg 30+1 i dag, så mit første delmål er nået. Mit vand gik 30+0 med Viola.

Næste delmål er 32+0, hvor hun er født.

Jordemoderen sagde også; Det ender sgu nok med, at du går over tid'

Det lyder da som en fantastisk jordemoder aftale. Krydser fingre for at du går tiden ud denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre, Guddi :)

 

Er du frisk på at mødes mandag? Se i tråden om "hvor i landet kommer i fra" - vi mangler dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at læse om jeres gode scanninger og jm-besøg. Jeg skal først afsted næste fredag- og sandsynligvis hos en ny jm, da man har startet 'kendt jordemoderordning' op siden sidst - det virker jo helt omvendt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været afsted til 2. jordemoderbesøg.


 


Første gang efter overgang til kendt jordemoderordning. Men det betød jo så en ny jordemoder, og næste gang jeg skal afsted er det en ny igen - lidt omvendt synes jeg. Jeg ville da hellere følges af den samme hele graviditeten. Men det er så fordi der altid er en af dem (en mere, som jeg heller ikke har mødt endnu) på vagt, så jeg skal ringe til dem i stedet for fødegangen, hvis der skulle være noget - og selvfølgelig også i forbindelse med fødslen. Men dybest set rager det mig langsomt, hvilken JM der er med til fødslen. Jeg har ikke haft noget at klage over de andre to gange, og jeg tror ikke på, at jeg får en bedre fødsel af, at det er med en JM, jeg har mødt én eller måske to gange før, hvis jeg er heldig. Nå, men jeg håber, der er nogle andre gravide, som får mere ud af sådan en ordning.


 


Emil lå med hovedet opad, numsen lidt over bækkenet og benene ude i min højre side. Hun skønnede ham til ca. 1600-1700 g og mit SF-mål var 30 cm, og jeg er 29+3. Så han er lidt over gennemsnittet. Vi snakkede lidt om det med størrelsen, men har stadigvæk sparket den lidt til hjørne. Vi venter og ser.


 


Næste tid er egen læge d. 27/11 og så fik jeg ny JM-tid d. 12/12 - det er egentlig en uge for tidligt, men de har kun tider om fredagen, og det vil bare passe rigtig dårligt d. 19/12 - da det med lidt held er min allersidste arbejdsdag inden barsel. Til gengæld får jeg så en ekstra tid d. 2. januar, for at holde øje med, om han vender rigtigt - der vil jeg så være 37+3, så det passer mig fint.


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER