Elisamus

Ble priser

16 indlæg i dette emne

Er der nogle der regnet på hvilke bleer der billigst på sigt ?

Hvad er prisen pr stk på libero fra kiwi når man får den 4. Pakke gratis?

Jeg har tænkt meget over om det kan betale sig at bruge libero (har 10 km til nærmeste kiwi) fremfor at bruge rema1000 (30 km til nærmeste rema) eller Lidl bleer (40 km til nærmeste Lidl), for det løber da hurtigt op i benzin?

Hvad er general erfaring med de nævnte mærker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min erfaring er, at man skal lade babys numse bestemme hvilken ble man bruger, og ikke prisen :)

 

Om dagen kan Camille bruge "alle" bleer.. Men om natten, er det kun liberos der duer.. Pampers kan du, hvis hun kun tisser og man skifter hende med det samme hun vågner.. Libero kan holder til at  hun laver en lille "morgenbonus" :)

 

Jeg ved at Remas bleer er gode til mange - også til Camille om dagen.. men jeg er altså bare mere forelsket i Libero ;) De fylder mindre, og "svigter" mig aldrig :)

 

Så ja, min erfaring er at tit så hvis man regner alt ud, spare man ikke på bleerne.. Altså,fx hvis vi brugte Remas altid.. Så ville vi sagtens kunne spare måske 100kr på bleer om måneden. Men til gengæld, ville vi skulle køre efter dem, plus vi nok ville ende med at have uheld og derfor skulle vaske sengetøj oftere..

 

Ja, ved godt jeg slet ikke svarer på mit spørgsmål: Men jeg tror du skal lade din baby  bestemme typen af ble, også vælge ud fra det.. Hvis din baby kan bruge Remas, er der jo ingen grund til at give det dobbelte for libero...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er, at man skal lade babys numse bestemme hvilken ble man bruger, og ikke prisen :)

 

Om dagen kan Camille bruge "alle" bleer.. Men om natten, er det kun liberos der duer.. Pampers kan du, hvis hun kun tisser og man skifter hende med det samme hun vågner.. Libero kan holder til at  hun laver en lille "morgenbonus" :)

 

Jeg ved at Remas bleer er gode til mange - også til Camille om dagen.. men jeg er altså bare mere forelsket i Libero ;) De fylder mindre, og "svigter" mig aldrig :)

 

Så ja, min erfaring er at tit så hvis man regner alt ud, spare man ikke på bleerne.. Altså,fx hvis vi brugte Remas altid.. Så ville vi sagtens kunne spare måske 100kr på bleer om måneden. Men til gengæld, ville vi skulle køre efter dem, plus vi nok ville ende med at have uheld og derfor skulle vaske sengetøj oftere..

 

Ja, ved godt jeg slet ikke svarer på mit spørgsmål: Men jeg tror du skal lade din baby  bestemme typen af ble, også vælge ud fra det.. Hvis din baby kan bruge Remas, er der jo ingen grund til at give det dobbelte for libero...

Det jeg synes der er træls ved rema1000 er at vi har så pokkers langt til en, sef. Kunne det vel løses hvis man købte til et stykke ris af gangen. Vi har trods alt 30 km til nærmeste rema og kun 10 km til nærmeste kiwi, hvor man jo får hver 4. Pk gratis med kiwi kort. Nu har jeg hentet rema's baby pakke så vi starter nok med at bruge dem hihi så mål vi se om de er succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sige at der er KÆMPE forskel på remas bleer istr 1 (som er med i babypakken) og de andre størrelser.

Til Adam har vi brugt libero i str 1, Aldis i str 2 og er nu havnet på remas i str 3 og nu 4.

Vi valgte netop, som tidligere nævnt, at følge Adams numse og hvad den ville have. Og så har vi måtte prøve nok så mange bleer i gennem.

Men i hvert fald; Remas bleer er ret forskellige fra den ene størrelse til den anden, så vi har forsøgt os med dem, hver gang vi er gået i en ny størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du forskel i kvaliteten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er pasformen..

Vi måtte droppe remas allerede i str 2, så de simpelthen var "for brede" mellem benene.. Libero har slim fit bleer, de er bedst..

Jeg tror ikke der er særlig mange børn hvor man bare kan beslutte sig for et mærke..

Skaf alle babypakkerne også bare prøv de forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på remas str 3, har også haft libero str 3.

Jeg synes liberos lugter af tis, faktisk stinker når jeg tager dynen af hende om morgnen, det synes jeg ikke remas gør på samme måde. Eets fungere begge bleer upåklageligt, ingen læk, men lortebleerne er så også små og flere gange om dagen og ikke i kæmpeportioner en gang om ugen som nogen ammebørn kan gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du forskel i kvaliteten?

Tykkelsen (synes de første er meget tykke og stive i det), hvordan de bliver når de er våde, pasformen. Det hele er (for mig) meget forskelligt fra størrelse til størrelse.

Og enig med Kia i at libero stinker af tis . Det var bare dem vi brugte i str 1, for det var de eneste der passede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det hjælper på dit spørgsmål - men vi er glade for Änglemarks bleer fra brugsen. De er ofte på tilbud for 60 kr for en pakke, og for os passer de lige så godt som Libero, og er hverken tykke eller klodsede. Om natten bruger han så en pampers babydry, som kan holde til det meste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som bla. Myliona skriver, så synes jeg det er lettest at se, hvad der passer til babys numse og figur :)

Vi kunne ikke bruge Remas fra prøvepakken. Vi startede med Libero, som sad godt fra dag 1 og har ikke brugt andet. Vi købte i Kiwi indtil vi nåede str. 4, derefter har min datter været i hver størrelser meget længe og vi har så købt bleer i massevis hver gang Bilka har haft deres kasser med 3 pakker bleer i til mellem 190-220 kr :) Imens det er det små størrelser og pakker, hvor de små nærmest vokser ud af dem over en nat, kan det fint betale sig at købe dem i Kiwi (jeg taler her om Libero).

Pampers synes jeg stinker af parfume og M. Har lidt sart hud, og hendes mås tåler generelt ikke at gå med en våd/stor ble særlig længe, det betyder rød numse som gør ondt.

Her ved nr. 2 har vi talt om at købe Libero hjem, også må vi se, om det også ender med Libero denne gang eller om vi skal en anden vej- håber og tror dog på Libero :) Prisen er ikke vigtig for os, det er vores barns numse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne fint bruge remas det første år, men så begyndte de at sidde dårligt. Nu bruger vi änglamark om dagen og libero om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte Vibelle fra Aldi i de første størrelser. Nu er vi gået over til dem fra Lidl. Dem fra Lidl sad slet ikke godt på hende da hun var lille men nu virker de fint. Dog ikke de super tynde de har, for de kan slet ikke holde til den mængde hun tisser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte libero/pampers da hun brugte newborn bleer, ellers har vi brugt Lidl og rema, og har ikke oplevet problemer. Vi har så også begge butikker inden for kort afstand, så det har været nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Aldis bleer og har brugt det siden str. 3.

I en periode brugte vi Libero om natten, men efter vi har skippet natflaskerne kan Aldis godt holde ham tør natten igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber libero bleer i Tyskland, tre pakker med 54 bleer i hver for 180 kr, tror jeg vi gav sidst. Min far arbejder nede på Aabenraa Sygehus og er også ofte på Sønderborg, så han kan nemt lige smutte over grænsen og hente for os. Tidligere brugte vi Remas, men drengene tissede igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte libero i starten, da de sad bedst og gav færrest uheld. Rema's fra babypakken sad bare dårligt på Andrea. Pampers lugtede for meget af parfume. Vi fik en prøvepakke fra Lidl i str 2 (eller var det 3?), og dem har vi brugt siden. De er dejlig tynde i det, og passe Andrea bedst, og prisen er fin. Butikken er umiddelbart den som ligger længst væk, men så fik jeg en gåtur ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER