mille1981

Sponsorbarn - Hvad Er Godt Og Skidt?

15 indlæg i dette emne

Vi overvejer at få et sponsorbarn, men har intet kendskab til de forskellige organisationer ud over det man læser på deres hjemmesider.

Kender I noget til de forskellige organisationer? Er der nogen I har gode /dårlige erfaringer med?

Nogen gode tips til hvad man skal kigge efter eller være opmærksom på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan lige helt kort, så har vi været rigtig glade for at have sponsorbarn gennem Børnefonden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan lige helt kort, så har vi været rigtig glade for at have sponsorbarn gennem Børnefonden :)

:ditto vi (mine forældre) har haft et sponsorbarn gennem Børnefonden i vist nok seks år, og det er super. Vi får (halv?)årlige breve om hans skolegang, livet i familien og ham som person og ofte er der en tegning eller et lille brev med fra ham selv. Det er bare SÅ hyggeligt at se billeder derfra og vide at han har det godt.

En gang om året får vi en oversigt over hvad vores bidrag er gået til.

(Jeg skriver vi fordi det er mig der står for alle brevene og oversætter dem for mine forældre, de betaler egentlig bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SOS-børnebyerne - jeg har ikke noget skidt at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har donorbarn hos Plan - det har vi haft i 6 år og det fungerer upåklageligt.

 

Jeg vil også gerne have et fra Afrika gennem SOS-børnebyerne - jeg elsker det koncept! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre I kun har gode erfaringer. Men det gør det jo ikke nemt at vælge ;)

Jeg tænker det skal være en af de "store". Umiddelbart er det Plan, SOS og børnefonden. Er der nogen jeg har glemt? Der vil jeg føle mig mest sikker på at pengene bliver brugt rigtigt. Synes man har hørt historier om de mindre steder hvor det ikke kørte helt efter bogen...

Ælle bælle... Kan man ikke bare hjælpe dem alle samme? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre I kun har gode erfaringer. Men det gør det jo ikke nemt at vælge ;)

Jeg tænker det skal være en af de "store". Umiddelbart er det Plan, SOS og børnefonden. Er der nogen jeg har glemt? Der vil jeg føle mig mest sikker på at pengene bliver brugt rigtigt. Synes man har hørt historier om de mindre steder hvor det ikke kørte helt efter bogen...

Ælle bælle... Kan man ikke bare hjælpe dem alle samme? ;)

Jeg synes SOS skiller sig lidt ud, fordi det er penge der går til at give forældreløse børn en mor - det er kriterie nr. 1 for en god barndom i min optik.

Vores fadderbarn bliver 18 om 2 år og så tror jeg vi skifter til SOS - altså med mindre vi beslutter at have råd til to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sos igennem 7 år, og det har hele tiden været en god oplevelse. Vi "har" en efterhånden ikke-så-lille pige i Guinea Bisseau som lader til at have et godt liv. Vi får også breve et par gange om året. Vi sætter 100 kr. ekstra til side om måneden og sætter 1200 kr. ind på en slags børneopsparing til hende hver jul, som hjælper hende når hun skal stå på egne ben.

Når der er valg sørger SOS også for at man kan blive indsamler i et par timer, og det er smadder hyggeligt og velfungerende. 

 

Men uanset hvad, så thumbs up for at prioritere at hjælpe et barn. Du er med til at gøre verden til et lidt bedre sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bare have med i dine overvejelser, om du vil have tilknyttet et sponsorbarn eller blot stå som sponsor generelt.

Vi havde et planbarn, men jeg fik aldrig sendt de her små gaver til fødselsdag og ellers. Hvilket gjorde, at jeg fik dårlig samvittighed, for tænk nu hvis det barn gik og ventede på små gaver fra os?

Så i stedet valgte vi at blive sponsorere generelt, dvs. vores penge gik stadig til byen generelt (hvilket de også gjorde før), men vi var ikke koblet op på et bestemt barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SOS børnebyerne - også prioriteret fordi det typisk er forældreløse børn, der få en "mor" og tryghed/uddannelse.

 

Vi giver 215 kr. om måneden og får billeder og detaljer fra hendes skolegang.

 

Vi valgte en pige (har læst nogle grusomme historier om, hvad der typisk sker med forældreløse piger i den del af verden) og så valgte vi et sted, hvor hele børnebyen var dansk administreret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for input  :lovebk Hvor er det rart at høre der er så mange der har sponsorbørn herinde :loveshower

 

Det bliver SOS-børnebyerne, mest på grund af de forældreløse børn... Synes tanken bag er rigtig god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag fået vores sponsorbarn :loveshower

En pige på knap et år. Fra Europa. Lidt mærkeligt når jeg egentlig var sikker på vi fik en fra Afrika at det så var en europæisk pige men hun der sød ud. Glæder mig til at følge hende de næste mange år :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag fået vores sponsorbarn :loveshower

En pige på knap et år. Fra Europa. Lidt mærkeligt når jeg egentlig var sikker på vi fik en fra Afrika at det så var en europæisk pige men hun der sød ud. Glæder mig til at følge hende de næste mange år :biglove

Jeg troede slet ikke de havde børn i Europa :blink Hvilket land er hun fra?

Tillykke med hende ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :loveshower Hun er fra Bosnien-herzegovina.

Jeg så godt man kunne vælge Europa, men tænkte ikke lige det var der hvor behovet var størst. Men der er åbenbart rigtig mange fattige efter krigen. 50% af befolkningen ligger lige på eller under fattigdomsgrænsen. Det anede jeg ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft et barn igennem Childcaredenmark i over 6 år efterhånden, og er RIGTIG glad for det.

 

Fordelen ved dém, kontra børnefonden/planfadder og de andre lignende organisationer - er at jeg modtager videoer af hende og hendes familie, kan støtte direkte med mad, tøj, legetøj, skolematerialer osv. (onlineshop- og pakker fra DK) og at jeg får rapporter om hendes helbred, billeder af hende med hver eneste ting jeg køber og skolerapporter 3x om året.

 

Det er støtte på en meget direkte måde- og det kan jeg godt lide :)
- Selve organisationen bruger også midler på at bygge skoler, brønde og legepladser og fører dagbog over hvad de laver hver dag, så man kan følge med. Jeg er ovenud tilfreds, og kan varmt anbefale dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER