Calla

Vaccinationer..

16 indlæg i dette emne

Er der nogen steder man kan gå ind og tjekke om ens børn er vaccineret?

Jeg står med 3 børn, hvis vaccinationskort faktisk er ikke er udfyldt, og jeg er virkelig på røven her..

Har bare været SÅ utrolig dårlig til at huske dem(vaccinationskortene), og åbenbart registreres det ikke hos lægerne..

Og jeg er SIKKER på at jeg var nede og få både Magnus og Thomas vaccineret samtidig, men jeg kan ikke huske om det var sidste år eller forrige år. Og umiddelbart er der intet registreret i Thomas' siden han var 1 år :blink

Og Magnus' sidste registrede vaccination(i kortet), var i august 2008. Altså den allerførst vaccination. Dvs. At umiddelbart er han ikke vaccineret mod MFR OVERHOVEDET.

Hverken lægen eller sygeplejersken har noget registreret, og jeg er hylet helt ud af den.. Hvad faen gør jeg lige? Hvordan får jeg fundet ud af om de ER vaccineret? Eller må jeg bare håbe på at det er de, og så leve med risikoen for at det er de måske- måske ikke?

Jeg VED at Emma ikke fik sin sidste år, fordi hun blev ved med at rende ind i den ene sygdom efter den anden, så den fik hun først igår, sammen med den hun skal have som 5 årig..

Jeg er grædefærdig, og føler mig som en totalt lousy mor :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om man kan tjekke det. Men hvis man kan, burde det vel være på sundhed.dk - men det kræver nok at børnene får nemid... så jeg tror det ikke?!

Men ring til lægen. Han må vide det. Han har jo en journal på hver enkelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været i tvivl om Julie havde fået sine vaccinationer, så jeg ringede til lægesekretæren og hun fandt i journalen, at Julie havde fået dem hun skulle have.

Fat telefonen og ring til lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen skal da vide skal de ikke... Jeg glemte Nadja's sidste gange og så sagde hun til mig det ikke gjorde noget, kunne altid få skrevet det ind da det stod i deres system...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen burde altså vide det, prøv at ringe til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte da jeg var nede med Emma til 5 års igår, og der kunne hun ikke engang finde Magnus i systemet :blink

Tror altså ikke de har så meget styr på tingene altid..

Pernille: Du kan kun tjekke børnenes medicinprofiler på sundhed.dk (de står sammen med den forældremyndighedshavene profil - iøvrigt et meget langt ord :lolhit )

Jeg må presse lidt på dernede..

Magnus har nemlig frygtelig hævet mandler idag, også så de er klistret fast op ad drøblem, og han buler ret meget ud, udenpå halsen.. så frygter jo lidt at han ikke har fået den mfr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis lægen ikk har registret det, så har lægen jo egentlig sjusket...

Så vidt jeg ved, så skal alt registreres når man er ved lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået hele Magnus jouinal og der kan jeg se at han er blevet vaccinationer.

Jeg er da ret sikker på at læge skal skrive det ind i jouinalen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg også været i tvivl med nogen af dem, men det har de bare tjekket dernede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lige tjekket igår, måtte til læge med Magnus, da hans mandler er voldsomt hævet.. Han har så både halsbetændelse OG dobbeltsidet lungebetændelse <_<

Han er ikke vaccineret siden han var 1 år, så han har IKKE fået MFR :( :o Så han skal ned, lige så snart han er frisk..

Jeg skulle bare komme ned med vaccinationskortene, så ville hun se hvor meget hun kunne finde i systemet.. Jeg troede nemlig også at de skulle skrive det ind, men det er der åbenbart en der har glemt at gøre et sted, for Thomas har en i bogen, hvor der står "har angiveligt fået", og de kan ikke se den i systemet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle læger skal føre udførlig journal - det er faktisk strafbart at sjuske med det...synes det lyder vildt utjekket og meget lidt tillidsvækkende, men det er så en anden historie...

Men de fleste vacciner kan man godt give igen hvis man er usikker, uden at der sker noget ved det. Det var måske værd at undersøge - det er jo i hvert fald farligt at være uvaccineret.

Held og lykke med det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har fået sin MFR for 14 dage siden.

Mht. at Thomas' ikke er registreret, så er det fra tidl. læge. Som iøvrigt ikke havde styr på særlig meget, og i mine øjne burde fyres. Men det er en længere historie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skriver alle vaccine med batch nr og dato ind i den elektroniske journal, så kan man altid genskabe kortet derudfra hvis forældrene mister det

Man kan tage en bp der viser om der er antistoffer i blodet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skriver alle vaccine med batch nr og dato ind i den elektroniske journal, så kan man altid genskabe kortet derudfra hvis forældrene mister det

Man kan tage en bp der viser om der er antistoffer i blodet

Okay, det vidste jeg så ikke.. Kan ikke forstå hvorfor de så ikke har skrevet det ind, når de kan se det i den elektroniske journal :blink

Må vist have fat i dem igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det vidste jeg så ikke.. Kan ikke forstå hvorfor de så ikke har skrevet det ind, når de kan se det i den elektroniske journal :blink

Må vist have fat i dem igen..

De kan kun se det hvis de selv har husket at skrive det ind, men man skal jo kunne dokumentere i journalsen, så det må være en forglemmelse hvis de ikke har gjort det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vigtigt, at den som stikker noterer dato og batch nummer - hvis der nu er problemer eller uventede bivirkninger, så SKAL de kunne finde tilbage til batch nummeret, hvis det skulle være en fejl på vaccinen.

Så lægen eller sygeplejersken SKAL notere batch og dato samt personnummer ved alle som bliver stukket.

Hos os noteres det både i vaccinationskortet og i den elektroniske journal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER