Sunspirit

Hvordan/hvornår vil i sige det til jeres forældre?

22 indlæg i dette emne

Hej de damer :)

 

Vi går rigtig herhjemme og fantaserer om hvordan familien skal have det at vide, og vi er efterhånden blevet helt enige om at vi skal give dem invitationer - og bruge som undskyldning at vi ikke fejrede mandens 30 års fødselsdags ordentligt sidste år, så nu vil vi gerne holde en rigtig fejring. 

 

I invitationen står der noget ala 

 
Kære ____________________________________ *navne*
 
Det vil glæde mig at se jer til min fødselsdag 
 
som jeg holder cirka den 13. juni
 
”Festen” vil (forhåbentligt) blive holdt på Roskilde Sygehus, 
 
men klokkeslættet er endnu ikke bestemt. 
 
Jeg håber at I har tid til at komme og fejre mig, 
 
(og det samme håber min mor og far.)
 
 
og så klistre et scanningsbillede på bagsiden. 
 
Vi kan godt lide at gøre lidt ud af det, måske fordi det er første gang vi skal have en baby. Har i gjort jer nogle tanker eller skal det bare være lige ud af landevejen? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har allerede sagt det :-) Det var bare lige ud af landevejen. Der blev undret over at jeg ikke drak vin til maden og så gav det lidt sig selv...

 

Jeg ville rigtig gerne have gjort mere ud af det, men min kæreste er ikke til det. Så må man jo bøje sig i støvet -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede sagt det :-) Det var bare lige ud af landevejen. Der blev undret over at jeg ikke drak vin til maden og så gav det lidt sig selv...

 

Jeg ville rigtig gerne have gjort mere ud af det, men min kæreste er ikke til det. Så må man jo bøje sig i støvet -_-

hehe ja okay, min mand er helt oppe og køre over at skulle sige det på en anerledes måde, så selv hvis jeg bare ville køre den lige ud af landevejen så havde han nok fundet på noget 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang lavede disse efter scanning 8+ et eller andet og forældrene fik en før julegave D. 23. December ;)

Denne gang bliver min mor 60 D. 9. November og hun får et gavekort til familiefotografering af alle 3 generationer men den kan først indløses efter sommerferien 2015. Så må vi se om de kan regne det ud. Ved ikke hvornår svigerforældrene skal have det at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt det til min mor, men kun fordi vi er så ofte sammen med hende, at det ville være svært at undgå det. Resten får det at vide efter nf. De to første gange gjorde vi meget ud af det, men denne gang siger vi det bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også fortalt det til mine forældre og svigerforældre, resten af familien venter vi med. Det var mest fordi jeg ikke kunne forestille mig at min mor ikke skulle være en af de første til at få det at vide og jeg vidste at mange af vores venner hurtigt ville gennemskue det. Så ville mandens også fortælle det til sine forældre og selvfølgelig skulle han det ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at vente med at fortælle det til efter nf, men mine svigerforældre ved nok at der er noget på vej igen, da vi er i sommerhuset med dem i øjeblikket:-) Vi ser vores familier ikke så tit, da de allesammen bor i Tyskland, så ved siden af dagene i sommerhuset nu skulle det ikke være et problem at vente med at afsløre noget indtil omkring uge 12.

Sidste gang ville vi også vente med at fortælle det, men også dengang var vi i sommerhuset med dem (omkring uge 8), og jeg kastede op, så vi var nød til at at sige det. Og så fik mine forældre og vores søskende det også at vide nogle dage efter, bare for god ordens skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang lavede disse efter scanning 8+ et eller andet og forældrene fik en før julegave D. 23. December ;)

Denne gang bliver min mor 60 D. 9. November og hun får et gavekort til familiefotografering af alle 3 generationer men den kan først indløses efter sommerferien 2015. Så må vi se om de kan regne det ud. Ved ikke hvornår svigerforældrene skal have det at vide.

Husk dine svigerforældre skal til Mors fødselsdag weekenden efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sagt det da de har fulgt vores behandlinger det sidste års tid. Så de vidste hele tiden hvor i processen vi var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster ringede jeg og sagde jeg lige have en kage i ovnen, det lyder dejligt sagde hun, ja men der går noget tid inden den er færdig sagde jeg. Mine forældre fik det afvide i weekenden, og mine svigerforældre i dag begge ved at vores pige havde en trøje på hvor der står'jeg skal være storesøster'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sagde det til mine forældre 4+3 og til mandens 4+4. Så var det ude. Men jeg har heller ikke være bange for at miste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik det af vide da vi havde været til første scanning, blev scannet meget tidligt da jeg havde en graviditet udenfor livmoderen i februar. Resten af familien og venner fik det af vide da jeg var blevet scannet anden gang (ca 6+0) Min termin er stadig ikke fastsat, men det bliver den på mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner ikke med at sige noget før efter misdannelsesskanning, men hvis folk spørger svarer vi da sandfærdigt.

Jeg mistede i august (uge 15) min første graviditet. Der gav vi svigerforældrene bogstaver, så kunne de selv stave "farmor" det var ret sjovt ;) det tog lidt tid ;) og mine forældre fik en magnet med : " mor ved meget men bedstemor ved alt"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner ikke med at sige noget før efter misdannelsesskanning, men hvis folk spørger svarer vi da sandfærdigt.

Jeg mistede i august (uge 15) min første graviditet. Der gav vi svigerforældrene bogstaver, så kunne de selv stave "farmor" det var ret sjovt ;) det tog lidt tid ;) og mine forældre fik en magnet med : " mor ved meget men bedstemor ved alt"

Super god ide med bogstaverne. Den har jeg ikke set før :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerfamilie fik besked i går

XwHcdhG.jpg

Mine forældre får det at vide om senest 14 dage, når vi skal I sommerhus i anledningen af min mor bliver 60 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerfamilie fik besked i går

XwHcdhG.jpg

Mine forældre får det at vide om senest 14 dage, når vi skal I sommerhus i anledningen af min mor bliver 60 :)

Den er fin! Han er sød din dreng. Må jeg spørge hvor I har købt den? Vi vil fortælle pigerne det på den måde efter NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er fin! Han er sød din dreng. Må jeg spørge hvor I har købt den? Vi vil fortælle pigerne det på den måde efter NF.

Vi har købt den på lillemille.dk. Til orientering er de små i str så Marius har fået en str 4 år (bruger normalt 3).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt den på lillemille.dk. Til orientering er de små i str så Marius har fået en str 4 år (bruger normalt 3).

Tak skal du have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sød trøje og en fin måde at gøre det på så storebror også bliver lidt inddraget i det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er altid barnlige og nørdede og eftersom hans forældre bor meget langt væk og vi ikke lige skal se dem foreløbig så har han bestemt at han vil sende dem en filmtrailer som vores måde at annoncere det. Vi er jo lidt kendt for temafester  :oops så han har fået en kammerat til at lave en star trek Next generation trailervideo, som vi så sender til hans familie over email. Synes det er lidt morsomt at vores bryllup var historietema og barnebarnet bliver fremtids/sci fi inspireret. 

Så invitationen røg i vasken, men synes nu også det her er lidt sjovere.  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er altid barnlige og nørdede og eftersom hans forældre bor meget langt væk og vi ikke lige skal se dem foreløbig så har han bestemt at han vil sende dem en filmtrailer som vores måde at annoncere det. Vi er jo lidt kendt for temafester  :oops så han har fået en kammerat til at lave en star trek Next generation trailervideo, som vi så sender til hans familie over email. Synes det er lidt morsomt at vores bryllup var historietema og barnebarnet bliver fremtids/sci fi inspireret. 

Så invitationen røg i vasken, men synes nu også det her er lidt sjovere.  :balloons

Kreativt :) det lyder virklig sjovt... :D Glæder mig til at hører hvordan de reagerer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sagde det til vores forældre i juledagene. Vi havde pakket scanningsbillederne ind og de fik dem så før middagen som en lille gave. Begge hold forældre blev utrolig overraskede da vi altid har sagt at vi ikke vil have børn. Nu var vi også blevet så gamle at de var holdt op med at håbe.

 

Vi skulle have haft det på video for de sad godt nok og måbede og vidste ikke om det virkelig var sandt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER