Mogsen

Hvordan fandt I ud af, at I var gravide?

6 indlæg i dette emne

Jeg selv havde PCO ved min første graviditet, så der stod den på udredning, skanninger, metformin, ægløsningssprøjte mm. før det lykkedes.

Anden gang gik der to cykli uden hjælp - meget overraskende.

Og denne gang gik jeg og var så træt. Altså helt umenneskelig træt. Jeg havde LIGE fået taget min spiral ud og kan huske at jeg sagde til min mand, at jeg følte mig helt ved siden af mig selv. Tag en test, sagde han. Jeg syntes, han var åndssvag men testede, og den var negativ.

En uge senere var jeg lige så træt og mærkelig, så jeg testede en tidlig morgen, uden min mand vidste det. Dén test havde to streger. Jeg gik tilbage til sengen, som var fyldt med mand og børn og sagde, at jeg havde en gave til ham.

Der var tre uger efter spiralen var kommet ud.

Vi gik rundt i flere dage - helt i chok - og sagde "Det var ligegodt satans....."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vildt og livsbekræftende at det er blevet så meget nemmere for dig at blive gravid :) 

 

Her prøvede vi et år uden de berømte to streger og kom derefter i gang med behandling, da mandens sædkvalitet ikke var i top. Pludselig gik det stærkt - i 1.insemination, hvor jeg havde to æg klar, lykkedes det sørme :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen her hos os prøvede vi bare at blive gravide efter vi blev gift, og fire måneder efter var der jackpot :)

Jeg fandt dog først ud af det, da jeg var to måneder henne, for jeg havde normal menstruation i den første måned. Så der drak og røg jeg stadig  :oops

Men jeg kastede helt voldsomt op, og kunne ikke rigtig koncentrere mig om noget som helst. Så tog jeg en test da jeg kom hjem fra familiefødselsdag en aften, og så var den sgu positiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige historier!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fået Roskildesyge på arbejdet, men forsvandt kvalmen ligesom aldrig og det skulle kun vare op til et døgn når man ellers er sund og rask. Så synes jeg min mave pludselig blev hård som en sten og oppustet. Jeg spurgte så min svigerinde om hendes mave også blev sådan for hun havde lige født, hun kom helt op at køre og sagde jeg skulle tage en test. Næste morgen da jeg skulle på wc tog jeg så en test. Jeg var helt sikker på at den ville være negativ uanset hvad, da det har fredag og jeg først skulle have mens om mandagen. Da den så viste to svage streger blev jeg helt forvirret og så gik jeg ind til min sovende mand og sagde jeg tror altså der er to streger. Han fløj ud af sengen. Jeg har aldrig set ham komme op så hurtigt. Og graviditetstesten fløj rundt i hænderne på ham fordi han var sådan op og køre og så sagde han jeg kan ikke se det. Så jeg sagde han måske skulle tage det roligt så han kunne. Da han så slappede af så han de to streger og så var der ingen af os der kunne sove mere. Vi var så glade. Jeg havde kun lige lagt P-pillerne i slutningen i januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fine historier.

Vi havde snakket om børn noget tid, og tog den endelige beslutning i starten af februar, som var i slutningen af min cyklus. Jeg fik derfor lige endnu en gang menstruation efter beslutningen var taget, og BUM, så var jeg gravid.

Det gik så hurtigt, at vi slet ikke troede på det i starten. Jeg tog tre positive tests med en uges mellemrum før vi rigtigt troede på det. Men så var vi bare lykkelige. Tænk, at være så heldig, at det går så stærkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER