Guest

Husdyr

8 indlæg i dette emne

Jeg tænkte på, om der er andre her i gruppen, der har husdyr? Og om I har gjort jer nogen tanker om hvordan det skal håndteres, når I har baby med hjem? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi kom hjem med vores første var der en hund og 4 katte.... Men der gik kun et par dage så blev det simpelthen for meget for min mand med alle de katte, og tilhørende kattehår, så vi fandt nyt hjem til de 2 yngste.

Nu er den ene af de 2 resterende katte desværre død, så vi har kun en hund og en enkelt kat tilbage.

Hunden lærte hurtigt at lade baby være og når vi ikke var i rummet, var baby i en kravlegård med hjul.

Det var sværere med katten(e) som jo gerne ville ligge i lift og barnevogn .... Jeg kan faktisk ikke helt huske hvad vi gjorde, min mand siger vi bare holdt godt øje med dem. Vi har også brugt at lukke kattelemmen, så kattene skulle ud og ind gennem hoveddøren..... Så har man lidt bedre styr på hvornår de er inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en en kat, og har tale om hvordan den reagerer når junior kommer. Håber da de kan enes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to hunde og tre katte. Har ikke tænkt så meget over det, bortset fra den obligatoriske om, hvordan de mon reagerer. :) er selv vokset op med dyr, og tænker at det er sundt for børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3 heste som sef. Bor i stalden, men her i sommers blev det for meget med vores 5 katte som var ude/inde katte så jeg tog konsekvensen og smed alle 5 katte ud i stalden og så måtte de bo der. Det var vel i juni/juli måned og det går fantastisk selv vores hund trives bedre med at de er udenfor, for der er ikke samme katten efter musen mellem kattene og hunden. Vi har gjort os de overvejelser at vi allerede nu træner med hunden at den skal sove i køkken/bryggers samt at vi har købt en brugt kravlegård som prinsessen kan være i, samt hendes legetøj kan være deri, for hunden elsker at dræbe tøjbamser og smide bamse fyld i hele hjemmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :).

 

Vi har som sagt 3 katte, det er kastrerede hankatte, som er rigtig gode kammerater. De har et supergodt forhold med den ældste som flokleder af de firebenede, de sover sammen, vasker hinanden og leger sammen.

Vores plan er, at når vi kommer hjem med den lille første gang, skal jeg gå ind først og hilse på drengene. Så ved de, jeg er hjemme og er glad for at se dem. Bagefter går jeg ud til den lille og så går Gitte ind og hilser. Så tager jeg liften med ind og stiller den på gulvet, så den ældste af kattene kan få lov at hilse først. Derefter kan de andre hilse på.

 

Jeg tror, der er vigtigt, kattene føler, de er med i det hele. Så bliver de forhåbentlig ikke jaloux eller aggressive. Vi håber i al fald, vores lille Blyb får nogle dejlige onkler :). Og jeg er helt enig i, det er godt for børn med husdyr! Både for sanserne, følelserne og for immunforsvaret :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god tråd ;)

Vi har en hunhund (2 årig Sankt Bernhard) og hende fik vi samtidig med at min bonussøn var 9 mdr. Så de har fulgt hinanden siden. Han får og har altid fået lov til at kravle og putte med hende (sågar falde i søvn og sove ovenpå hende). Så vi er ikke nervøse for hendes reaktion. Det er tydeligt at hun fornemmer, at jeg har en baby i maven for hun vogter over mig og prikker til min mave :)

Er overbevist om, at hvis vi lader vores dyr snuse og opleve det nye familiemedlem og være "en del af det hele" så vil de acceptere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh, hvor fint! Skt. Bernhards er bare så søde og loyale. Vores mellemste kat er også begyndt at blive meget kærlig overfor mig. Den kan ellers bedre lide Gitte :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER