Tobias Dame

2 1/2 måneder gammel baby er sulten hele tiden

7 indlæg i dette emne

Hej Alle,

 

Jeg er simpelthen nødt til at spørge hvad jeg skal gøre. Min dreng er SÅ sulten HELE tiden. Her til aften har han skreget efter mad kl. 19 og 20. Første gang spiste han 140 ml og anden gang 90 ml. Han har indtil for 1 1/2 uge siden spist hver 4 time, men nu spiser han med 1-2 timers mellemrum. "Før i tiden" spiste han imellem 120-140 pr. flaske (da han spiste 6 gange i døgnet), men nu spiser han 120-140 hver 4 time, og ud over det 80-100 enten hver time eller hver 2. time.

 

Det skal lige siges at han er født 8 uger for tidligt. Pt. vejer han 4305 gram. Og hvis jeg omregner det til mad giver det 4305/6/6 = 119,58 pr. gang. Men han spiser mere end dette sammenlagt om dagen. Vi har selvfølgelig prøvet at skifte ble o.s.v før vi "bare" giver ham mad. Men det er tydeligt at se på den måde han sutter på sin sut at det er mad han vil ha' og at det skal være NU!

 

Så mit spørgsmål er, kan det være fordi der ikke er nok næring i den mængde MME han får? Det er Nan Pro1, det samme som han fik på sygehuset. Og indtil nu har der ikke været noget problem. Jeg skal måske lige tilføje at vi har prøvet at give ham mere end de 140 ml MME, men så gylper han, det virker som om hans mave bare ikke kan have mere.

 

Jeg tænker at det vel er på samme måde med os voksne, hvis vi f.eks. drikker 1 L cola kl. 7, kan vi jo ikke drikke 1 L cola igen kl. 8, selvom vi er sulte, uden at det kommer op igen(?).

 

Er det en mulighed allerede nu, at starte på lidt grød eller andet babymad? For det er jo også synd for ham at han skal være SÅ sulten hele tiden.

 

Hilsen Tobias Dame

 

P.S Glemte helt at sige at han er MEGET interesseret i vores mad. Hvis han sidder på armen imens enten jeg eller kæresten spiser, så viser han tydeligt tegn på at han vil smage, f.eks. ved at "række ud" efter maden på gaflen og gøre bestemte bevægelser med munden, ligesom når han vil have en flaske. Også selvom han lige har spist. Ligesom at hvis vi laver mad imens han sover, så vågner han op og begynder at gøre sig bemærket at han også er sulten! (selvom han f.eks. lige har spist en flaske).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hans tarmsystem er på ingen måde klar til til rigtig mad - de anbefaler 4 mdr tidligst, og da han er født for tidligt ville jeg nok endda vente til de 6 mdr..

Har du overvejet om han kan være tørstig? Min datter spiste også hele tiden, men det hjalp da jeg begyndte at give hende lidt vand..

Ellers kan man få mme med mere næring i - mener den er gul og fra allomin :)

Det er meget almindeligt at babyer får perioder hvor de spiser mere, de plejer at være omkring en uge..

Men prøv lidt vand, også evt brug gul allomin et par gange om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det et alt for tidligt til rigtig mad. Hvor længe har han været sådan? Det er ret normalt, at de små har appetitspring, hvor de vil spise hele tiden - det indstillet sig typisk igen :)

Og så lige et knus herfra :kram

Edit: 1 1/2 uge står der jo. Well, jeg ville give det lidt mere tid, og så evt vende den med sundhedsplejersken. Jeg ammede, så jeg holdt hverken styr på mængder eller frekvens, men der var klart perioder, hvor jeg havde en fornemmelse af, at vi sad i sofaen uafladeligt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre, og jeg vil tilføje, at jeg også havde perioder med min søn, hvor han ville spise hver eller hveranden time, og hvor lægen sagde at det var normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Det er alt for tidligt med rigtig mad. Tager han fint nok på?

 

Derudover, så advarede vores sundhedsplejerske os om at Elliot ikke måtte sjatspise - altså spise lidt hele tiden. For så kunne han få ondt i maven, og den måde han ville forsøge at fjerne det på, var ved at spise mere og så ville det blive en ond cirkel. Prøv at se om du kan få ham til at spise mere til måltiderne ved at lave en lille pause (3-5 min) hvor han lige får lov at bøvse osv., og så se om han vil spise mere. 

Så ville jeg altså se om ikke godt jeg kunne trække ham lidt længere imellem måltiderne - men du skal selvfølgelig kigge på ham, for han skal jo heller ikke sulte. 

 

Hvor meget MME får han på en dag? Altså, hvis du lægger alle flaskerne sammen?

 

Og så kan jeg desværre meddele at den gule allomin, der skulle indeholde mere næring er udgået fra sortimentet. 

 

EDIT: Det kan jo også være appetitspring eller tigerspring der driller..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes umiddelbart det lyder som et appetitspring, det er helt normalt og vi er også i gang med et herhjemme. Simon vil næsten spise konstant, når han er vågen, så jeg får ondt af at sidde i sofaen hele tiden og amme <_<

Han er 1 1/2 måned, så det kunne jo passe meget godt aldersmæssigt, når din søn er født så meget for tidligt.

Men ja, som de andre siger må du under ingen omstændigheder give ham rigtig mad endnu. Man må først starte meget langsomt ved 4 mdr og de anbefaler faktisk først ved 6 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for jeres mange svar! Jeg må prøve at se om jeg kan lokke lidt mere i ham så han ikke sjatspiser hele tiden. For puha, alle de flasker der skal koges hele tiden, man bliver jo helt bims :D

 

Han spiser lige omkring de 1000 ml om dagen, og det syntes jeg er rigtig meget! :o

 

Men jeg prøver og ser og det ikke bliver bedre, som i siger, det kan jo sagtens være et appetitspring/tigerspring :)

 

(Og jeg syntes også selv at det var ALT for tidligt at starte på rigtig mad, men en veninde sagde det var muligt :huh)

 

P.S Glemte lige at skrive at han tager fint på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER