Marianne1983

???

24 indlæg i dette emne

Lidt privat spørgsmål men vil gerne høre hvilken prævention har I valgt efter 1. baby? Og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kobberspiral - for at undgå hormonelle præparater. Og kondom er en uholdbar løsning for os i længden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P piller.. Men de røg igen hurtigt fordi jeg får bivirkninger.Så nu bruger vi gummi indtil vi starter pb2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen prævention mellem pb1 og pb2 :P

P-piller efter lillesøster er kommet :)

Edit: så lige at du også spurgte hvorfor. Jeg har valgt P-piller fordi det har den bedste effekt på pco, da det indeholder flere hormoner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt P piller :) selvom der vist er delte meninger når man ammer. Synes dog ikke det gjorde nogen forskel for mig på det punkt. Kondom er ikke holdbart i længden for os, samt jeg er ikke så vild med tanken om spiral...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger kondom, primært fordi vi satser på der ikke går alt for lang tid inden vi går i gang med pb2 og så gider jeg ikke bøvle med alt muligt andet når det er for (forhåbentlig) kort tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P-piller, synes bare det virker godt på mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jegfik en hormonspiral, da jeg døjede med kraftig mens.

Jeg var så glad for den og skal helt sikkert have en igen efter tvillingerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak alle sammen, er i tvivl om hvad jeg skal vælge nemlig. Plejede at bruge p-piller før jeg blev gravid men det må man vist ikke når man ammer. Overvejer hormonspiral men tænker hvad der sker hvis man ved er uheld bliver gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik minipiller efter Ronja til jeg stoppede med at amme og så gik jeg over på p-piller for minipiller fungerede ikke super for mig og der var kort tid til vi ville begynde pb2.

Nu her efter Liv har jeg fået hormonspiral pga jeg altid har haft kraftige menstruationer smerter og jeg har sådan set bare ventet på at jeg havde fået børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P-piller fordi jeg er utroligt glad for selv at kunne styre min cyklus! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kobberspiral - for at undgå hormonelle præparater. Og kondom er en uholdbar løsning for os i længden

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kondom eller ingenting :p

Havde en kort periode kobberspiral, men fik underlivsbetændelse af den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak alle sammen, er i tvivl om hvad jeg skal vælge nemlig. Plejede at bruge p-piller før jeg blev gravid men det må man vist ikke når man ammer. Overvejer hormonspiral men tænker hvad der sker hvis man ved er uheld bliver gravid?

Hormonspiral er lige så sikkert som ppiller, så riskikoen for graviditet er stor. Men intet er jo 100 %.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P piller.. Men de røg igen hurtigt fordi jeg får bivirkninger.Så nu bruger vi gummi indtil vi starter pb2.

:ditto til det første- jeg blev så skidt tilpas af dem :blink Vi har jo så lavet nr. 2 :) Men ved ikke hvad planen bliver efterfølgende. Manden har talt om han vil steriliseres, fint med mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ppiller mens jeg ammede, det sagde min læge at der i dag intet var i vejen for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonspiral. Er glad for de mere lokalvirkende hormoner. Fravalgte kobberspiral, da den har tendens til at give kraftigere blødninger. Jeg havde P-piller før, men blev lidt "skræmt" af hvor meget de påvirkede min cyklus da jeg holdt op med at tage dem. Kondomer er ikke helt en mulighed da jeg fik sarte slimhinder under graviditeten og kondomer stadig gør ondt at bruge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kobberspiral - for at undgå hormonelle præparater. Og kondom er en uholdbar løsning for os i længden

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm er da lidt forvirrende med de p-piller - om de kan tages under amning...

Nogle der ved hvad der sker hvis man bliver gravid når man har en spiral. Har det dårligt ved tanken om at graviditeten går til grunde, hvis spiralen skal fjernes (synes jeg læser der er risiko for det) selvom man jo har spiralen for at beskytte mod graviditet. Altså vil ikke være gravid lige foreløbig men ville aldrig fravælge det hvis det skete ved et uheld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm er da lidt forvirrende med de p-piller - om de kan tages under amning...

Nogle der ved hvad der sker hvis man bliver gravid når man har en spiral. Har det dårligt ved tanken om at graviditeten går til grunde, hvis spiralen skal fjernes (synes jeg læser der er risiko for det) selvom man jo har spiralen for at beskytte mod graviditet. Altså vil ikke være gravid lige foreløbig men ville aldrig fravælge det hvis det skete ved et uheld.

Som jeg forstod på lægen er risikoen for graviditet med hormonspiral den samme som med p-piller, mini-piller, kondomer og kobberspiral. Om en graviditet kan gennemføres hvis man skulle blive gravid alligevel ved jeg faktisk ikke men jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne. Hormonet er det samme som det der er i mini-piller.

Men snak med din læge og find den bedste løsning for dig :) hvis du ikke har kraftige blødninger eller smerter er kobberspiral måske bedre for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger for alle jeres svar

Ved godt det er meget forskelligt hvad der passer til een pga. ens helbred og alder osv. men rart med input.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide fra min læge, at der er lav risiko for påvirkning af barnet ved p-piller under amning, men at der altså er en risiko. Risikoen er vidst større ved drengebarn, grundet hormonpåvirkende stoffer i p-piller. Jeg fik derfor minipiller mens jeg ammede, og er nu tilbage på p-piller. Synes det er rart, havde faktisk virkelig svært ved, at skulle tage pillen til samme klokkeslæt hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på p-piller før jeg blev gravid, men havde det rigtig dårligt til sidst over at stoppe mig med de hormoner!

Og nu jeg også i syv sind hvad vi skal bruge af prævention mellem graviditeterne, for har virkelig ikke lyst til at tilbage på p-piller, og spiral synes jeg ikke lige jeg er klar til, såeh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte pring for 5 år siden inden projekt baby gik i gang og da det tog 5 år inden guldklumpen kom til verden har vi besluttet ikke at bruge noget nu i håb om at hun hurtig bliver storesøster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER