Barbamama

Det gode ord for... Lort?

63 indlæg i dette emne

Jo mere jeg tænker over det jo mere tror jeg på ordet er fuldstændig ligegyldig. Det er kun forældrenes håndtering af emnet, der betyder noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har altid kaldt det "prut farcie" til stor morskab for begge drenge - farseret prut  :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hedder det prut og luftprut. I børnehaven kalder de det afføring. Det har jeg det bare træls med, men Silke ved godt hvor hun skal bruge hvilket ord, så det er fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kalder det lort/skide/skidt. Vi synes ikke det skal "pakkes ind". Spade = spade, skovl = skovl! Vi snakker om at det er dejligt at komme af med lorten, og den ikke er rar at gå rundt med i bleen - når hun bliver skiftet. Plus at man ikke må røre ved den - det er ulækkert.

Til inspiration kalder de det i "Den store numsebog" for bæ/bæer ;)

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde og hendes lille dreng var på besøg i dag og hun sagde "lort" og "skidt". Så kunne jeg da i hvert fald få bekræftiget at jeg synes det er grimt. Så grimt at jeg overvejede hvordan jeg skulle skrive denne besvarelse uden at bruge ordene, men det er jo temmelig umuligt. Men i for mig ikke til at sige det højt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde og hendes lille dreng var på besøg i dag og hun sagde "lort" og "skidt". Så kunne jeg da i hvert fald få bekræftiget at jeg synes det er grimt. Så grimt at jeg overvejede hvordan jeg skulle skrive denne besvarelse uden at bruge ordene, men det er jo temmelig umuligt. Men i for mig ikke til at sige det højt :blush

Haha sjovt så forskellige vi er :lol for mig lyder det helt naturligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det helt mærkelige er, at når jeg læser at det hedder "lort" hos Mette A, så tænker jeg "SELVFØLGELIG hedder det det. Det er da helt naturligt, og bare et ord ligesom alle andre. Intet stødende over det" og når jeg læser fx Stephis indlæg, så krummer jeg igen tæer over, at nogen kalder det. Jeg tror, set afhænger rigtig meget af, hvem der siger det, og at jeg fx synes at det er "iorden" ved Mette, fordi de jo netop kender ordet fra hundene.

Giver det mening? :rolleyes :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er "badr" eller "har du skidt" i øvrigt "helt af sig selv" sat sig fast og det føles uproblematisk og ikke skamfuldt. :) Af en eller anden grund sagde Brian "puha" igår, og der krummede mine tæer. Og prut kommer det aldrig til at hedde, for vi snakker allerede meget om (luft)prutter, så det ville helt sikkert blive forvirrende for os alle, hvis det pludselig betød noget andet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis vi spørger Camille om hun har lavet Poo.. Så svarer hun altid: "Bare slået en prut!" hvis hun ikke har lavet poo :P Ja, og hvis hun ikke gider skiftes :P

Så det ville ikke give mening at spørge om hun havde lavet prut.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis vi spørger Camille om hun har lavet Poo.. Så svarer hun altid: "Bare slået en prut!" hvis hun ikke har lavet poo :P Ja, og hvis hun ikke gider skiftes :P

Så det ville ikke give mening at spørge om hun havde lavet prut.. ;)

 

haha det samme her.. eller "det' bare nuft" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har vi ikke synderlig overvejet hvad det skal hedde, men jeg siger ikke lort.. Og nok mest fordi jeg ofte har hørt et barn i en butik eller andre steder råbe: moar.. Jeg skal lave loooooooort... Og det er jo faktisk bare lidt sjovt, og særligt se de reaktioner de giver omkring barnet

Hahaha..

Jeg tror vi oftest kalder det :prut (og egentlig er jeg lidt i tvivl.. Jeg tror faktisk ikke at jeg tænker så meget over hvad vi kalder det.

Det ældste af vores på 11 siger, når han skal mere end tisse: jeg går på toilettet..(blot en konstatering)

Så betyder det at det tager lidt længere tid end når han skal tisse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har vi ikke synderlig overvejet hvad det skal hedde, men jeg siger ikke lort.. Og nok mest fordi jeg ofte har hørt et barn i en butik eller andre steder råbe: moar.. Jeg skal lave loooooooort... Og det er jo faktisk bare lidt sjovt, og særligt se de reaktioner de giver omkring barnet

Hahaha..

Jeg tror vi oftest kalder det :prut (og egentlig er jeg lidt i tvivl.. Jeg tror faktisk ikke at jeg tænker så meget over hvad vi kalder det.

Det ældste af vores på 11 siger, når han skal mere end tisse: jeg går på toilettet..(blot en konstatering)

Så betyder det at det tager lidt længere tid end når han skal tisse.

He he..

Sjovt som man kom til at tænke over det via denne tråd.

Jeg spørger Lauge: Har du lavet prut?

Lauge: nej mor, mig bare en fis

:lol

Dejlige dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt det samme, og vi siger "lort" - simpelthen i mangel på bedre.

 

Jeg har hørt "kaka" flere steder, men synes også at dét lyder lidt underligt.

Har ingen løsning.

 

Fister - bumlet :D haha, det lyder faktisk meget sødt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER