somummy

Smalltalk Juni 2015

692 indlæg i dette emne

Jeg har haft gammelt blod i trusserne siden i torsdags. Var til scanning onsdag, hvor hun var lidt hård ved mig, og vi havde sex torsdag, hvorefter blodet begyndte at komme. Det er brunt, og der er ikke særlig meget, men hvordan får jeg det til at stoppe?

Jeg er ikke rigtig nervøs for det, bare rigtig irriteret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget normalt at der kommer kontaktblødning ved indvendige scanninger og sex, så tror du kan tage det stille og roligt. Og det er nok også det eneste der hjælper (at tage det stille og roligt). Blodet er brunt fordi det er ved at størkne (det er gammelt), så der er ingen frisk blødning i gang. Men hvor lang tid man må bløde brunt blod, ved jeg så til gengæld ikke. Jeg havde nok ringet til lægen i morgen, for at høre ad.

Mon ikke det er ovre i morgen tidlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at der kommer kontaktblødning ved indvendige scanninger og sex, så tror du kan tage det stille og roligt. Og det er nok også det eneste der hjælper (at tage det stille og roligt). Blodet er brunt fordi det er ved at størkne (det er gammelt), så der er ingen frisk blødning i gang. Men hvor lang tid man må bløde brunt blod, ved jeg så til gengæld ikke. Jeg havde nok ringet til lægen i morgen, for at høre ad.

Mon ikke det er ovre i morgen tidlig :)

Jeg er heldigvis ikke nervøs, men rigtig irriteret over det :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det er irriterende. Har selv været lidt tøvende med sex fordi jeg er så øm eller har kvalme hele tiden og bliver mere øm efter sex. 

 

Synes jeg har mange irriterende symptomer, sover dårligt og får kvalme hver 2. time hvis jeg ikke spiser lidt, har ligament smerter og er så træt og føler mig ærligt talt lidt dum. Kan ikke huske særligt godt eller koncentrere mig om mine opgaver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg scoret mig den første gang influenza. Håber ikke døjes så meget med det som sidste gang jeg var gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med infuenza :( Jeg fik også en tur i sidste uge... 

 

 

 

Spørgsmål: Kan I se noget endnu? Altså har I fået mave? Jeg er førstegangsgravid og jeg synes ikke jeg kan se noget :) Hvornår begynder maven umiddelbart at komme? (Synes ventetiden er laaaang  :yay )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med infuenza :( Jeg fik også en tur i sidste uge...

Spørgsmål: Kan I se noget endnu? Altså har I fået mave? Jeg er førstegangsgravid og jeg synes ikke jeg kan se noget :) Hvornår begynder maven umiddelbart at komme? (Synes ventetiden er laaaang :yay )

Normalt kommer maven vist først meget senere. På mig kan man dog allerede se det. Det er lige som om den har flyttet sig rundt, så den nu er baby-formet i stedet for bare tyk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg scoret mig den første gang influenza. Håber ikke døjes så meget med det som sidste gang jeg var gravid...

Øv! Rigtig god bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh, har bare en rigtig nedtursdag i dag, synes ikke jeg rigtig kan mærke at jeg er gravid, og er så bange hele tiden og kan ikke slippe det.

Tænker hele tiden på om der mon er liv derinde, og hvilke konsekvenser der er hvis der ikke er liv.

Hader det her cirkus! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh, har bare en rigtig nedtursdag i dag, synes ikke jeg rigtig kan mærke at jeg er gravid, og er så bange hele tiden og kan ikke slippe det.

Tænker hele tiden på om der mon er liv derinde, og hvilke konsekvenser der er hvis der ikke er liv.

Hader det her cirkus! :(

Jeg kan heller ikke mærke en fis. Men når du når længere hen blir det mere virkeligt. (undskyld men husker ikke om det er din første) Ja det er et cirkus og blir bare ved resten af livet med børn. Jeg er lige så nervøs som med nr et og to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er 3. graviditet, havde en MA sidste gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt kommer maven vist først meget senere. På mig kan man dog allerede se det. Det er lige som om den har flyttet sig rundt, så den nu er baby-formet i stedet for bare tyk..

Hehe okay :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er 3. graviditet, havde en MA sidste gang :(

Årh, sorry. Vi er i ret meget samme båd så....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til lægen i dag, da mine brun/lilla'e klatter tiltager og jeg har kraftige mens smerter. Først mente han der ikke var et foster, men efter en del roderi mente han der var et alligevel.

Jeg fik taget HCG jeg får svar mandag. Han sagde at vil baby dø, så dør den - hvis ikke er den godt beskyttet og han kunne ikke se hvor "blødning" stammer fra.

Må vente til mandag, og igen onsdag - hvor jeg skal til GYN.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til lægen i dag, da mine brun/lilla'e klatter tiltager og jeg har kraftige mens smerter. Først mente han der ikke var et foster, men efter en del roderi mente han der var et alligevel.

Jeg fik taget HCG jeg får svar mandag. Han sagde at vil baby dø, så dør den - hvis ikke er den godt beskyttet og han kunne ikke se hvor "blødning" stammer fra.

Må vente til mandag, og igen onsdag - hvor jeg skal til GYN.

 

Jeg håber på positiv udvikling og at alt er som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sådan rigtig haft kvalme endnu, har I?

Havde heller ikke kvalme sidst da det endte i en MA, så det gør mig selvfølgelig nervøs, men havde i stor stil i den første graviditet.

Til gengæld bøvser jeg meget ofte, jeg er monster træt, og så stikker og hiver det ofte i min mave. Det skyldes nok ikke kun ligamentsmerter, men nok også at mave-tarmsystemet er ved at gå i hårdknude.

Hvad symptomer "døjer" I andre med?

Jeg har så meget kvalme, og har haft det de sidste par uger. Igår fik jeg akupunktur, og skal have igen på tirsdag. Har haft stort glæde af det de tre andre gange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er 7+0 nu og min lette kvalme begyndte for en uges tid siden. Altså det kommer og går og er ikke altoverskyggende. Har ikke kastet op eller noget. Når jeg får det, varer det gerne 10-30 min ad gangen. Det hjælper med knækbrød, koldt vand og/eller frisk luft har jeg fundet ud af.

 

Er der andre der sover vildt dårligt? Én ting er at man skal op og tisse. Det er OK hvis man så bare kunne falde i søvn igen. Jeg vågner konsekvent senest kl. 5 og så er jeg færdig med at sove (jeg skal først op 7-7.30, så jeg ville jo gerne sove lidt længere).

Jeg sover meget on/off hele natten.. Og det har jeg gjort meget længe... Sover først på eftermiddagen, for der er jeg så træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig en scanning! Nu er eet 9 dage, jeg har haft brunt udflåd. Det kan næsten ikke blive ved med at være kontaktblødning efter scanningen for ti dage siden..

Hvis de har nogen tider i morgen, tager jeg altså derind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig en scanning! Nu er eet 9 dage, jeg har haft brunt udflåd. Det kan næsten ikke blive ved med at være kontaktblødning efter scanningen for ti dage siden..

Hvis de har nogen tider i morgen, tager jeg altså derind!

Ingen ledige tider nogen steder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, du kan ikke ringe til nogle imorgen og spørge om de har akuttider?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig en scanning! Nu er eet 9 dage, jeg har haft brunt udflåd. Det kan næsten ikke blive ved med at være kontaktblødning efter scanningen for ti dage siden..

Hvis de har nogen tider i morgen, tager jeg altså derind!

Det er en god idé! Har du prøvet cyklus? Klinik i KBH. Jeg har været der flere gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få drop in scanninger hos lille københavner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde, piger! Jeg kunne nok godt ringe og få en drop in scanning i morgen, men vi er blevet enige om, at vi tror på, bebs har det godt. Jeg har de sidste dage haft kvalme (nyt symptom) og har generelt en del symptomer på graviditet, som jeg tænker, ikke ville være der, hvis den var gået til grunde.

Jeg skal til lægen på onsdag, og så satser jeg på, han kan fortælle, at alt er godt eller sende mig videre.

Jeg har ikke haft noget frisk blod, og har heller ikke haft ondt, så jeg kan ikke rigtig forstå, hvis det skulle være en SA.

Jeg har haft en snak med min mand om, at han bliver nødt til at være rolig, fordi han har pisket en stemning op ret meget. Det er trods alt hans job at sige, at alt er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min test er mindre positiv nu. Er 7+5. Hcg burde ikke være faldet nu. Jeg har været SÅ rolig på trods af blod, men jeg tror, det er slut nu.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du er bekymret. Er det den samme slags test du har brugt hele tiden? Er det på morgenurin du har testet? Krydser fingre for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER