somummy

Smalltalk Juni 2015

692 indlæg i dette emne

Vildt at du har været til 2. besøg allerede. Jeg skal først til mit 2. den 10. marts og har termin 28. maj... Til gengæld skal jeg til lægen på næste fredag. Forventer mig egentlig ikke særlig meget af det. Tisseprøve og vejning forestiller jeg mig. Manden springer også over denne gang. Han har ellers troligt været med til alt men nu er man efterhånden så langt at man er blevet vant til graviditeten og hvis man ikke får noget banebrydende at vide er det jo lige før at det går hen og bliver kedeligt.

Tror altså vi bliver nødt til at bestille en 3D scanning. Bare for at se lillemanden igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det gik ikke skide godt. Marius kom til verden efter 37 timer med veer. Det gik godt i starten. Jeg nåede de 8 cm ca med 1 cm i timen (efter vandet gik - det var først der veerne blev nogenlunde reglemæssige) - lige efter bogen. Men fra kl. 4 om morgenen til kl. 13 skete der intet. Vi blev allerede om formiddagen varslet kejsersnit. Min verden brød sammen da forvagten kl. 13 pillede vedroppet fra mig og så skulle jeg ligge 2 timer uden noget og så skulle det startes op igen. Jeg var SÅ træt, og fik mega dårlige veer da de startede den op igen og trak mig sammen. Sidst de målte var jeg 7 cm åben. Så jeg endte på operationsbordet og jeg græd og jeg græd og jeg rystede og rystede. Selvom jeg var varslet, var det en voldsom oplevelse at lige pludselig være i et rum med så mange mennesker, som jeg kun kunne se øjne og navneskilt på. Jeg var SÅ træt pga blodmangel de næste par dage at opholdet på barselsgangen er noget underligt noget som jeg svagt husker... Min psyke har/havde det i hvert fald svært med oplevelsen. Så planen er at hjælpe mig ved at blive tryg og få den bedste mulig oplevelse med en slagplan. Bl.a. skal der stå i papirerne at jeg ønsker kejsersnit så snart tingene går i stå. Jeg vil ikke vente 13 timer på det denne gang.

 

Det er lige præcis sådan en situation som den du har været igennem som jeg er skide bange for! 

Jeg gider ikke høre på deres "jaaa men det sker SÅ sjældent" og "Du skal huske på at du som kvinde er SKABT til at FØDE normalt!" - LUK ARET! 

Hvis der bare går det mindste "galt"- aka jeg går i stå, barnet vender forkert - whatever! - så vil jeg have et kejsersnit! 

OG når jeg siger NU så skal jeg ikke spises af med en "Så så rolig lille de, træk vejret!" - for det bliver jeg bare dobbelt så hysterisk af! Jeg hader at blive generaliseret og føler mig nemt talt ned til... 

Jeg græd ved første jordemoderbesøg inden for de første 10 min, da det var total-følelse af samlebåndsarbejde. Det var først da hun kikkede op og så MIG - sådan ordenligt, og lyttede, at jeg følte mig nogenlunde tryg igen!.. 

 

Synes i hvert fald ikke at det er en dans på roser at være gravid i det danske sundhedsvæsen.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerede? Jeg skal først afsted igen 30+4 (medmindre jeg skal til speciale JM inden).

 

Håber på et godt besøg :)

 

Jeg skal til mit 2. besøg når jeg er 28 + 6.. Troede ellers at jeg var sent på den med samtlige aftaler..

 

Hvorfor er der så stor forskel på hvornår man bliver tilset ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til mit 2. besøg når jeg er 28 + 6.. Troede ellers at jeg var sent på den med samtlige aftaler..

 

Hvorfor er der så stor forskel på hvornår man bliver tilset ?

Tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune hvordan det er sat op med besøg. Men jeg synes egentlig det er ok at vente. Jo længere vi kommer hen, jo mere kan JM gøre... Det er i hvert fald min opfattelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune hvordan det er sat op med besøg. Men jeg synes egentlig det er ok at vente. Jo længere vi kommer hen, jo mere kan JM gøre... Det er i hvert fald min opfattelse...

 

Okey :) Måske jeg også bare er utålmodig... Det handler nok mest om uvidenhed  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til mit 2. besøg når jeg er 28 + 6.. Troede ellers at jeg var sent på den med samtlige aftaler..

 

Hvorfor er der så stor forskel på hvornår man bliver tilset ?

Det er det samme med mig, 29+4 til 2 besøg. Jeg huske det som om der var flere 1 og 2 gang, det kan være det er derfor. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis sådan en situation som den du har været igennem som jeg er skide bange for! 

Jeg gider ikke høre på deres "jaaa men det sker SÅ sjældent" og "Du skal huske på at du som kvinde er SKABT til at FØDE normalt!" - LUK ARET! 

Hvis der bare går det mindste "galt"- aka jeg går i stå, barnet vender forkert - whatever! - så vil jeg have et kejsersnit! 

OG når jeg siger NU så skal jeg ikke spises af med en "Så så rolig lille de, træk vejret!" - for det bliver jeg bare dobbelt så hysterisk af! Jeg hader at blive generaliseret og føler mig nemt talt ned til... 

Jeg græd ved første jordemoderbesøg inden for de første 10 min, da det var total-følelse af samlebåndsarbejde. Det var først da hun kikkede op og så MIG - sådan ordenligt, og lyttede, at jeg følte mig nogenlunde tryg igen!.. 

 

Synes i hvert fald ikke at det er en dans på roser at være gravid i det danske sundhedsvæsen.. 

Ja, man skal jo nærmest have haft en dårlig oplevelse, før der er hjælp at hente. Men lav evt selv en ønskeseddel til fødslen og drøft den med din JM.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til mit første hvor jeg var 16+, hvor vi kun snakkede osv. ingen målinger af blodtryk, eller mærken på maven eller lign. Jeg har et BMI over 27. så er tilknyttet en JM med speciale i overvægt hos gravide (er nu ikke voldsom stor  :D , men fair nok) og den samtale handlede kun om spisevaner, motion osv.

 

Så var jeg igen her 22+ og der blev lyttet, målt, mærket osv.

Så skal jeg igen når jeg er 25+, men det er fordi jeg har en dødfødsel bag mig, om min JM mener det er bedst jeg kommer lidt oftere "end normen" ellers skulle jeg først have været igen ved 30+.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er i byen. Jeg hader det! Jeg vil også være fuld og feste :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bevægelserne i min mave har ændret sig. Er føles meget mindre kraftige. Tænker I, jeg skal være bekymret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bevægelserne i min mave har ændret sig. Er føles meget mindre kraftige. Tænker I, jeg skal være bekymret?

Hvor langt er du henne? Jeg er primo uge 23 og mine ændrer sig hele tiden. Fra spark jeg kan mærke udenpå, til larmende tavshed. Kan huske med mine to andre at til slut blev det mindre kraftigt når pladsen blev trang, så var det mere lidt bølger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23+4 og jeg synes også han er blevet mindre aktiv derinde. Tror det er ganske normalt. Kan jo mærke at han rører på sig, så tror jeg ikke man skal være nervøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bevægelserne i min mave har ændret sig. Er føles meget mindre kraftige. Tænker I, jeg skal være bekymret?

Åh jeg har tænkt det samme. Synes også bevægelserne er blevet mindre. Men her til aften har han heldigvis givet et par gode spark fra sig.

Såsnart du er utryg synes jeg du skal ringe. Det gælder om at du et tryg ved situationen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bevægelser har været ret ens den sidste måned. De har siddet næsten samme sted, og har føltes på samme måde. Det er derfor, ændringen bekymrer mig. Jeg er kommet frem til, at jeg ser tiden an. Hvis han stadig ikke bevæger sig, som han plejer i morgen, ringer jeg nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bevægelser har været ret ens den sidste måned. De har siddet næsten samme sted, og har føltes på samme måde. Det er derfor, ændringen bekymrer mig. Jeg er kommet frem til, at jeg ser tiden an. Hvis han stadig ikke bevæger sig, som han plejer i morgen, ringer jeg nok..

God ide, giv gerne en update!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide, giv gerne en update!!

Jamen, jeg har mærket ham meget i går, da jeg skulle sove, og også til morgen. Det er bare stadig anderledes. Som om der er kommet en pude i mellem mig og ham :unsure Min mand har fået mig overbevist om, at han nok bre har vendt sig, så han nu ligger med ryggen udad i stedet for at have ryggen mod min venstre side. Nu må vi se. Min mand kommer først hjem i morgen, så jeg kan snildt få kørt mig selv op og blive meget bekymret i min ensomhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre herinde der er ramt af sygdom konstant? Jeg har på 3 måneder haft 1 gang influenza, 1 gang lungebetændelse og nu den 4. forkølelse. Mig som ellers aldrig er syg. Hold nu op hvor er jeg træt af at melde mig syg på arbejde konstant. Har også haft 2 måneder deltidssygemelding med opkast, men det er da heldigvis stilnet af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre herinde der er ramt af sygdom konstant? Jeg har på 3 måneder haft 1 gang influenza, 1 gang lungebetændelse og nu den 4. forkølelse. Mig som ellers aldrig er syg. Hold nu op hvor er jeg træt af at melde mig syg på arbejde konstant. Har også haft 2 måneder deltidssygemelding med opkast, men det er da heldigvis stilnet af.

Jeg har været forkølet uafbrudt siden november/december. Hver gang jeg tror nu er det ved at være væk blomster det op igen. Jeg har scoret pande-/bihule noget og pr har jeg øjenbetændelse pga af al set snot...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg har slet ikke været syg. Ikke engang en forkølelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også melde mig i gruppen med de fuldstændig raske. Har ikke haft nogen skavanker overhovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja altså til dem der mangler, så har jeg rigeligt at dele ud af :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke været syg - 7-9-13 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik jeg indkaldelse til JM der har forstand på fødselstraumer og fødselsplanlægning... Det bliver spændende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik jeg indkaldelse til JM der har forstand på fødselstraumer og fødselsplanlægning... Det bliver spændende...

1 uge... Er godt nok spændt på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har fået en JM med speciale i overvægt hos gravide  :lol 

Ej .. Jeg håber det er en sød JM du kommer til, som har styr på tingene, og er sød og rar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER