somummy

Smalltalk Juni 2015

692 indlæg i dette emne

Jep, bare ævl løs piger  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er DØD nervøs. Måske ulempen ved at teste alt for tidligt og så positiv. Er SÅ bange for at begynde at bløde :( Det er virkelig min store frygt. Men håber jeg bliver hængende herinde ;) Til trods for min frygt, ja så skal jeg jo tro på det. Så jeg har købt gravid vitaminpiller og vinterjakke og en trøje. Desuden har jeg været i er par af mine ventebukser fra sidst, som jeg til stor overraskelse kunne passe :o Så nu håber og krydser vi fingre for at maven lige så stille vokser sig stor :) Men jeg tør ikke aflyse min tid til opstart i behandling endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt. Tør slet ikke tænke at det vil lykkes, af frygt for at blive skuffet. Overanalyserer på alle symptomer og er angst for at gøre noget forkert! Tror jeg skal have bestilt den tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde. Men har lovet mig selv at tænke positivt og at medmindre der er noget der virkelig giver mig anledning til at tro at der er noget galt så er alt godt.

Vi overvejer også en tryghedscanning men jeg ved ikke om det er at overreagere. Alle mine veninder har ventet til NF før de vidste noget med sikkerhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julle86: har du også mistet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra maj gruppen..

Hvis det kan give dig lidt tryghed så tag en tryghedsscanning, den har givet mig en hel del mere ro på.. jeg blev scannet 6+4 og er nu 8+1 :)

Savner allerede at se det lille hjerte !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er DØD nervøs. Måske ulempen ved at teste alt for tidligt og så positiv. Er SÅ bange for at begynde at bløde :( Det er virkelig min store frygt. Men håber jeg bliver hængende herinde ;) Til trods for min frygt, ja så skal jeg jo tro på det. Så jeg har købt gravid vitaminpiller og vinterjakke og en trøje. Desuden har jeg været i er par af mine ventebukser fra sidst, som jeg til stor overraskelse kunne passe :o Så nu håber og krydser vi fingre for at maven lige så stille vokser sig stor :) Men jeg tør ikke aflyse min tid til opstart i behandling endnu...

Jeg krydser fingre for dig :) Håber, at alt er som det skal være og den bliver  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er er min første graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg havde lige en mental nedtur i morges :-( Fik pludselig en masse dumme tanker om alt muligt i forhold det alt det her med baby... Følte mig som et voldsomt egoistisk menneske, og fik pludselig spørgsmålet i hovedet "Hvorfor vil man have børn og hvorfor får man egentlig børn?!" Tænkte, at det da er voldsomt egoistisk!! Og fik pludselig følelsen af, at jeg absolut ikke vil kunne finde ud af det! 

 

Nøj, hvor var det frustrerende  :boo  Nu hvor jeg ligesom er "vågnet" igen, kan jeg sagtens se hvor dumt det var! Jeg ved også det er ret almindeligt at få sådan nogle tanker.. Men det er godt nok ikke rart. Min mand var selvfølgelig meget forstående og prøvede med alverdens ord, at få mig ned på jorden igen  :)  Det var godt nok synd for ham... Stakkels mand! Hvad skal man dog stille op med et kvindemenneske fyldt med hormoner, som nærmest spyder ild  :wacko

 

Nu kan jeg sagtens se det dumme og også lidt morsomme i hele situationen.. Men det var virkelig frygteligt da jeg var midt i det  :rolleyes

 

Har i oplevet noget lignende?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg altid der vil ske når man står overfor noget stort og nyt der skal ske i ens liv, sådan havde jeg det også med den første. Det går over igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sådan rigtig haft kvalme endnu, har I?

Havde heller ikke kvalme sidst da det endte i en MA, så det gør mig selvfølgelig nervøs, men havde i stor stil i den første graviditet.

Til gengæld bøvser jeg meget ofte, jeg er monster træt, og så stikker og hiver det ofte i min mave. Det skyldes nok ikke kun ligamentsmerter, men nok også at mave-tarmsystemet er ved at gå i hårdknude.

Hvad symptomer "døjer" I andre med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sådan rigtig haft kvalme endnu, har I?

Havde heller ikke kvalme sidst da det endte i en MA, så det gør mig selvfølgelig nervøs, men havde i stor stil i den første graviditet.

Til gengæld bøvser jeg meget ofte, jeg er monster træt, og så stikker og hiver det ofte i min mave. Det skyldes nok ikke kun ligamentsmerter, men nok også at mave-tarmsystemet er ved at gå i hårdknude.

Hvad symptomer "døjer" I andre med?

Jeg har til tider små kvalme. Led også rigtig meget med kvalme første gang og opkast, så der forventer jeg kommer med tiden igen. Ellers har jeg rigtig mange ligament smerter og begynder så småt at få ømme bryster... Ellers har jeg det rigtig godt og er bare glad i låget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega spydig! Der skal ingenting til før jeg er helt oppe og ringe!!!! Stakkels familie, men jeg kan bare ikke styre det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har jeg ET ømt bryst = :hophop x 1/2 :lol

Og så har jeg øget udflåd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever ret så ømme bryster.. De er også vokset en del  :blink  Og så er jeg MEGET emotionel! Ingen kvalme eller lyst til noget specielt mad... Jo lidt stikken i underlivet og enormt ondt i lænden  :)  Men jeg er også ret glad og sådan lidt lallet  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde jeg ret ondt under ribbenene???? Hvad er det nu for noget. Det var ret ubehageligt og hjalp først da jeg gik i seng. Nogen der har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiii, jeg har kastet op.

Var lige ude og køre og skulle kigge mig over skulderen (der var en ko der sprang på en anden ko, det måtte jeg bare se :D ) og wupti så havde jeg bare kvalme og måtte skynde mig for at kaste op.

Så er man da gravid hva!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiii, jeg har kastet op.

Var lige ude og køre og skulle kigge mig over skulderen (der var en ko der sprang på en anden ko, det måtte jeg bare se :D ) og wupti så havde jeg bare kvalme og måtte skynde mig for at kaste op.

Så er man da gravid hva!

:D Ja jeg går jo nærmest også bare og håber på kvalme og opkast. For siger man ikke det er en stærk spire hvis der er kvalme og opkast? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet helt utroligt træt de sidste par dage. Derudover har jeg en meget skærpet lugtesans og så er jeg også overdrevet emotionel - min stakkels mand skal virkelig passe på hvad han siger! I lørdags så jeg i øvrigt voice junior i fjernsynet - jeg plejer at have let til tårer, men jeg HULKEDE igennem hele programmet over de søde og dygtige unger og stolte forældre! :)

Kvalme har jeg ikke endnu - jeg var meget plaget af det i min første graviditet, men ikke specielt i nummer to, så måske er jeg bare heldig og slipper igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg har haft konstant kvalme her eftermiddagen igennem. Er det ikke tidligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er 7+0 nu og min lette kvalme begyndte for en uges tid siden. Altså det kommer og går og er ikke altoverskyggende. Har ikke kastet op eller noget. Når jeg får det, varer det gerne 10-30 min ad gangen. Det hjælper med knækbrød, koldt vand og/eller frisk luft har jeg fundet ud af.

 

Er der andre der sover vildt dårligt? Én ting er at man skal op og tisse. Det er OK hvis man så bare kunne falde i søvn igen. Jeg vågner konsekvent senest kl. 5 og så er jeg færdig med at sove (jeg skal først op 7-7.30, så jeg ville jo gerne sove lidt længere).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AnitaFH: jo jeg har også hørt at  kvalme er et tegn på at bebse sætter sig rigtig godt fast (men det kan den jo godt alligevel), om det er tidligt med kvalme i 5.uge ved jeg ikke, tror det er meget individuelt hvor plaget man er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover faktisk godt om natten, er mega træt så går tidligt i seng, til gengæld drømmer jeg meget livligt hver eneste nat, men vågner stadig frisk og udhvilet (er jeg ikke vandt til)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er 7+0 nu og min lette kvalme begyndte for en uges tid siden. Altså det kommer og går og er ikke altoverskyggende. Har ikke kastet op eller noget. Når jeg får det, varer det gerne 10-30 min ad gangen. Det hjælper med knækbrød, koldt vand og/eller frisk luft har jeg fundet ud af.

 

Er der andre der sover vildt dårligt? Én ting er at man skal op og tisse. Det er OK hvis man så bare kunne falde i søvn igen. Jeg vågner konsekvent senest kl. 5 og så er jeg færdig med at sove (jeg skal først op 7-7.30, så jeg ville jo gerne sove lidt længere).

Jeg vågner også senest kl.5 og så kan jeg ligeså godt stå op... Inden jeg sådan rigtig vågner ligger jeg og vender og drejer mig og halvdrømmer... Det er meget mærkeligt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen symptomer, måske lidt forbigående kvalme en gang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER