Tina80

Er virkelig i 7 sind

3 indlæg i dette emne

Min datter på 5 år har altid haft svært ved at knytte sig til mere end en eller 2 mennesker. Og det tog mange år i børnehaven for at få hende til at føle sig tryg og efter hun stoppede her i maj for at starte i førskole, har hun savnet børnehaven så meget.

 

Hun startede så i førskole i maj hvor de endda kun var 9 børn. Men halvdelen af børnene  havde store personlige problemer og havde støttepersoner m.m.

 

Derudover flyttede hendes bedste ven fra børnehaven i løbet af sommerferien over til en tysk privat skole.

 

Min datter har selv sprog problemer, men har gået til talepædagog i BH i 1½ år og har rykket sig rigtig meget.

 

Sprogproblemer har gjort det svært for hende gennem hendes korte liv og gjort hende aggressiv og skriger og slå hurtigt.

 

Derfor valgte vi at rykke hende og storesøster over til privat skole inden skolestart her i august.

 

Vi valgte den tyske skole hvor min datters bedste ven også skulle gå og der skulle storesøsters veninde også gå.

 

Vi valgte den tyske privat skole både så de kunne lære mere tysk, da det er godt da vi bor nær den tyske grænse.

 

Og så kunne ví godt lide deres princip i at følge barnets egenskaber og ikke de forskrevne regler.

 

Og det er også kommet min datter til gode, da hun er en haj til matematik. Hun lavede storesøsters matematik fra 1. klasse sidste år.

 

 

 

 

 

 

 

 

Men nu er jeg så kommet i tvivl om hun går det rigtige sted. For sproget er stadigvæk lidt svært for hende og  nu skal hun  så også lære tysk.

 

Derudover troede vi jo det ville være godt med få børn i klasse, da hun ikke kan klare så mange af gangen.

 

Men hun er ked af det hver dag når hun kommer hjem, fordi hendes bedste ven leger kun med en anden dreng. Og hun føler hun får skæld ud hele tiden af lærerne og at ingen vil lege med hende.

 

Så er meget i syv sind, om vi skal flytte hende igen og hvor hen?

 

Til folkeskole, men længere skoledage eller privat skole???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder rigtig svært, har I talt med skolen om hendes problemer? Har de nogen bud på hvad hun har brug for og om hvad de mener ville være bedst for hende? Det er jo rigtig svært at svare på når vi ikke kender hende, men kan virkelig godt forstå at det vækker tvivl og tanker hos jer. Har I nogen fornemmelse af om hun kan have andre problemer end de sproglige/sociale? Altså om hun kan have behov for en anden form for særlig støtte, tænker jeg.

 

Nå det var flere spørgsmål end svar  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak med skolen om hvad deres observationer er.... Og overvej en privat lektiehjælper (har selv været det for nogen år siden og hvis vedkomne er god til at tænke ud af boksen kan man få rigtigt hurtige fremskridt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER