Ema

hvor vigtigt er det med frugt?

12 indlæg i dette emne

Altså Freja er jo et rigtig madøre og spiser gladeligt alt hvad vi præsenterer hende for - bare det ikke er frugt!

 

Har prøvet med alt det forskellige frugt jeg har kunnet få fingre i både frisk og frossen. Hun har også smagt de færdiglavede frugtmos man kan købe, men nej.

 

Jeg har prøvet at blande en lille bitte smule frugt i hendes grød, men nej - så nægter hun bare at spise mere før jeg får listet ren grød i hende igen og så spiser hun gladeligt videre :lol

 

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at blive ved med at tilbude hende frugt så hun vænner sig til smagen, men er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på i hendes kost når hun ikke spiser frugt? Kommer hun til at mangle nogle vitaminer fx?

 

Hun spiser glad og gerne grøntsager, så det mangler hun ikke.

 

Og hvis der er nogen, der har tips til at lokke frugt i en stædig baby, så modtages de med kyshånd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så længe hun spiser grøntsager vil jeg ikke bekymre mig.

Hvor gammel er hun nu? Her begyndte Noah først at kunne lide frugtmos da han var ca 8 måneder. Vi blev bare ved med at tilbyde med jævne mellemrum. Det første han gad spise var sveske/pæremos på glas. Nu elsker han bløde frugter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der håb endnu, hun er (næsten) 7 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt er jo ikke ubetinget sundhed. Det er fyldt med sukker, og i min optik opvejer vitaminerne ikke for det.

Grøntsager er vejen frem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt er jo ikke ubetinget sundhed. Det er fyldt med sukker, og i min optik opvejer vitaminerne ikke for det.

Grøntsager er vejen frem. :)

 :ditto

 

Hvis hun får rigeligt med grønt, så tror jeg det er fint. 

Der er meget godt i frugt, men også meget frugtsukker, så jeg er fortaler for, at man ikke giver småbørn uanede mængder frugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så lader jeg være med at bekymre mig om det og så kommer det nok hen ad vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun afviser, saa lad hende spise det, hun godt kan lide. Tilbyd hende det fortsat, men panik ej :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg ikke bekymre mig om så længe hun spiser grøntsager. Har du prøvet at give hende frugt som hun kan spise selv... Stænger af banan, melon både. Fersken uden skræl, det er et stort hit her ved min pige på 8 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg ikke bekymre mig om så længe hun spiser grøntsager. Har du prøvet at give hende frugt som hun kan spise selv... Stænger af banan, melon både. Fersken uden skræl, det er et stort hit her ved min pige på 8 mdr

Jeps er prøvet og det vil hun heller ikke. Men stik tøsen en gulerod og og så bliver der gumlet igennem :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haard paere? Maaske hun skal have noget crunch... sure aebler? 

 

Hvad med baer? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haard paere? Maaske hun skal have noget crunch... sure aebler?

Hvad med baer?

Pære og bær er prøvet og faldt heller ikke i prinsessens smag.

Hun har fået granny Smith æble eller tænker du noget der er mere surt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pære og bær er prøvet og faldt heller ikke i prinsessens smag.

Hun har fået granny Smith æble eller tænker du noget der er mere surt?

 

Ha ha - jamen, herhjemme er vi da svaert glade for de der lyseroede Fuji-aebler med lidt groenne pletter  :bunny Sure er de ikke, men de er dejligt friske i det og med bid. 

 

Anyway, min dreng spiser ogsaa virkelig meget gnavegroent, udover frugten... Det er jo bare godt med saadan noget og tyggeri giver gode enzymer til at fordoeje med :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER