micro

Hvad laver I, når I ikke er på barsel?

21 indlæg i dette emne

Undskylder på forhånd, hvis der allerede er en sådan tråd og beder så om et link...

Men.. Hvad laver I til daglig? Altså sådan professionelt. Og hvad med jers mænd, hvad laver de? Og laver I og jeres mænd egentlig det, I rent faktisk er uddannet til?

Jeg synes tit man hører, at folk lander et andet sted, end de egentlig troede de ville og måske endda i en anden branche, så af ren nysgerrighed, kunne det da være sjovt at læse :)

Jeg er kontoruddannet og har været på dels forskellige gymnasiekontorer, dels på et studiekontor under KU, har haft en meget kort og ubehagelig karriere hos en erhvervsmægler og var senest back-office i en bank indtil jeg blev hjemmegående. Jeg vil gerne tilbage på et skolekkontor engang, når jeg ikke længere vil være hjemmegående.

Manden min er farmaceut og arbejder i en verdensomspændende dansk medicinalvirksomhed, hvor han har været siden skrev speciale. Pt. er vi udstationeret, hvilket er grunden til at vi bor i Frankrig. Min mand er kvalitetschef i den franske del af virksomheden og jeg går - stadig -hjemme.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu er jeg godt nok ikke på barsel, og kommer det først om nogle år.

Men pt er jeg ved at uddanne mig til sosu-assistent, og startede d. 1/11 - 10, og skal her d. 9. marts i første praktik, som er den somatiske.

Min mand arbejder på et lager, som laver tætningslister til dører og vinduer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet maler og har arbejdet som maler i 12 år. Jeg sagde i slutningen af maj 2010 op som maler og begyndte i starten af juni 2010 at arbejde som dagplejer.

Min mand er uddannet tømrer og arbjeder stadig som det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder som projekt assistent i et IT firma, egentlig er jeg uddannet i Salling (butik) men fik job på kontor da jeg boede i Irland og er fortsat i den branche da jeg kom hjem.

Elsker mit arbejde som er meget fleksibelt og med ritig mange goder.

Min kæreste har været i IT branchen i mange år og fik for et år siden en stilling som Regionsdirektør i en større IT virksomhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efter jeg fik Cody ikke kunnet få et job, så jeg har læst til social og sundhedshjælper, hvor jeg blev færdig i slut feb sidste år, så gik jeg på barsel, og nu håber jeg jo så bare at jeg efter endt barsel kan finde et job :)

Min mand er radiovært på en station her i Randers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet på universitetet inden for kommunikation og markedsføring.. scorede i sidste uge jobbet som Traffic Manager/inhouse grafiker (online markedsføring via bl.a. facebook) på trods af ca. 4mdr til barsel :)

Morten er key account manager i en større entrepenørvirksomhed.

Vi arbejder begge inden for de områder hvor vi er uddannet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet sygeplejerske og arbejder som sådan.

Min mand er uddannet kleinsmed, men fik under uddannelsen til erhvervsdykker en arbejdsskade så han ikke længere må udføre tunge løft og hårdt fysisk arbejde.

Derfor er han i dag kørende sælger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet pædagog, og har arbejdet 15 år i børnehaver, men må pga arbejdsskade finde enten et helt andet job eller en anden gren af min uddannelse. De jobs hænger desværre langt fra på nogen træer! :(

Min mand er autimatik-mekaniker. En som laver transportbånd til fabrikker, sørger for de virker etc. Men han har aldrig arbejdet som det, men fik et job indenfor vindmølle-branchen hvor han stille og roligt kravlede op ad rangstigen

hvilke bragte os til Norge som udstationerede. Efter vi flyttede hjem igen har han skiftevis arbejdet på kontor i vindmøllefirmaet for derefter at starte op som selvstændig, for derefter nu forhåbenligt blive supervisor i et anden vindmøllefirma :)

Han skal ind til 2.samtale 17.februar! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er handelsassistent indenfor Service.. sidder som Udlejer (og tusinde andre ting)

Min mand er uddannet Kleinsmed men arbejder nu som Liftmekaniker og chauffør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet pædagog, og har arbejdet 15 år i børnehaver, men må pga arbejdsskade finde enten et helt andet job eller en anden gren af min uddannelse. De jobs hænger desværre langt fra på nogen træer! :(

Min mand er autimatik-mekaniker. En som laver transportbånd til fabrikker, sørger for de virker etc. Men han har aldrig arbejdet som det, men fik et job indenfor vindmølle-branchen hvor han stille og roligt kravlede op ad rangstigen

hvilke bragte os til Norge som udstationerede. Efter vi flyttede hjem igen har han skiftevis arbejdet på kontor i vindmøllefirmaet for derefter at starte op som selvstændig, for derefter nu forhåbenligt blive supervisor i et anden vindmøllefirma :)

Han skal ind til 2.samtale 17.februar! :D

Hvor godt, Mette! Jeg krydser fingre for ham. Og det job kunne i vist godt trænge til at han fik, ikke!

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg er ved at uddanne mig til folkeskolelærer og er færdig om godt 2 år :) Min mand har været 11 år i forsvaret og sidder i en senioesergentstilling..Han har uddannet sig igennem forsvaret igennem årene og kender jeg ham ret, bliver han der til han går på pension en skønne dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet laborant og arbejder som laborant på aftenhold på Danlind as.. De laver vaskepulver og mit job er at kontrollere det er godt nok :)

Min mand er uddannet smed og arbejder som smed på aftenhold på Lantmännen Unibake.. De laver brød og bake-off..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet laborant og arbejder som laborant på aftenhold på Danlind as.. De laver vaskepulver og mit job er at kontrollere det er godt nok :)

Min mand er uddannet smed og arbejder som smed på aftenhold på Lantmännen Unibake.. De laver brød og bake-off..

Jeg blev lige lidt nysgerrig. Hvad gør i med jeres søn, når i begge arbejder om aften? Håber det er okay jeg spørger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet mediegrafiker og har altid arbejdet som sådan.

Jeg har været ansat i snart 5 år i samme firma som "mediegrafiker & webassistent".

Min kæreste er uddannet automatik fagtekniker, som det så fint hedder. Han blev uddannet hos Novo Nordisk og arbejder der stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet salgsassistent. Men den uddannelse kan jeg ikke rigtig bruge til noget mens jeg har små børn.

Så jeg arbejder på en fiske fabrik som filet skære. Enormt hårdt arbejde (har i dag nakket 7,5 ton torsk) men arbejdstiderne er meget mere børne venlige.

Min mand er uddannet smed og har arbejdet samme sted siden 1989. Startede som lærling og er nu værksfører.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange smede der er blandt mændene! Og sjovt at læse, hvad I laver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor godt, Mette! Jeg krydser fingre for ham. Og det job kunne i vist godt trænge til at han fik, ikke!

Knus

Jo!!! På alle måder! Han har været sygemeldt med stress for 3.gang, i snart 1 år, så jo, på alle måder ville det være så fedt hvis han fik det! ;)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SSH og arbejdet med demente.

Min mand er IT uddannet men arbejdet som butik servicekoordinator.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere uddannelser, men har senest læst til revisor, HD-R og CMA og arbejder pt som revisor.

Manden har både en bachelor og en cand mag = total lang uddannelse, der indtil videre ikke har givet noget job :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kontoruddannelse og er derudover i gang med sidste semester af HD(O). Arbejder pt. i en inkassooafdeling i et boligselskab.

Min mand er uddannet datamatiker, og arbejder indenfor den branche.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder som senior brand manager i et stort internationalt firma, hvor jeg står for markedsføring af produkter...

Min mand har samme type stilling, bare i en dansk virksomhed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER