Ema

Større autostol hvornår?

16 indlæg i dette emne

Er lidt i spekulationer om hvad vi skal gøre med hensyn til autostol nu når vi ska flytte.

 

Sagen er den at Frejas autostol er lejet gennem en svensk forening, hvor man betaler et engangsbeløb på 400 kr og derefter har autostolen til den lille vokser ud af den.

 

Men nu flytter vi til Danmark d. 1. november og så skal stolen jo desværre afleveres inden og så er jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Freja er nu ca 7 mdr og vejer ca 8,7 kg og er ca 70 cm lang.

Hun sidder forholdsvis stabilt selv på gulvet, men har lidt balanceproblemer og jeg synes jo ikke rigtig hun er stor nok til at komme i en større autostol. Vægtmæssigt ved jeg ikke om hun når de 9 kg inden 1. november, men det er jo nok tæt på.

 

Men er det bare mig der er pylret og er hun stor nok til at rykke op i størrelse, hvis bare vægten følger med?

 

Alternativet er jo at leje en autostol, men for hvor lang tid tror I så man skal leje den?

 

Hvor store var jeres børn da de rykkede en størrelse op i autostol?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ude i et lignende problem med vores datter, da hun voksede ud af vores autostol omkring de 5-6 mdr.. Hun sad faktisk udmærket, men jeg synes, det var alt for tidligt. Vi lejede derfor en i babysam i 3 mdr, og først da hun var 9 mdr kom hun over i den "store" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt den næste str. - jeg skal faktisk hente den i weekenden. Den vi har nu gælder op til 13 kg. og der er han ikke helt endnu, men jeg synes ikke rigtig, at han sidder ordentlig i stolen længere. Det er svært at placere ham, og han er ligesom "for lang" i overkroppen - jeg ved ikke helt, hvad det er - men derfor kommer han over i nummeret større nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rykkede Ronja da hun var 9 måned og sad stabilt. Vægtmæssigt var hun ikke på 9 kg men var for høj til den anden. Vi gik faktisk bare og ventede på hun blev 9 mdr. Hvis jeg var jer ville jeg leje en stol i 1-2 mdr så hun når at blive 9 mdr og lige kommer lidt op i vægt v

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var lige under et år, da hun kom i næste str. Vi valgte så en bagudvendt (som så også kan vendes til en forudvendt hvis man ønsker det), så jeg ville ikke have haft de store skrupler ved at have rykket hende før. Men hvis I vil have en forudvendt som næste str synes jeg I bør vente så længe som overhovedet muligt og så leje en indtil da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var lige under et år, da hun kom i næste str. Vi valgte så en bagudvendt (som så også kan vendes til en forudvendt hvis man ønsker det), så jeg ville ikke have haft de store skrupler ved at have rykket hende før. Men hvis I vil have en forudvendt som næste str synes jeg I bør vente så længe som overhovedet muligt og så leje en indtil da.

Vi har også en bagudvendt, men synes nu alligevel ikke, at den er "babyvenlig", altså de skal alligevel sidde noget mere ret end babystolen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er nu 15 mdr og sidder stadig i babystolen... Men det er vist på tide hun snart kommer i en større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en bagudvendt, men synes nu alligevel ikke, at den er "babyvenlig", altså de skal alligevel sidde noget mere ret end babystolen. :)

Enig, 7 mdr er lige tidligt nok og hvis hun så ikke engang er nået de 9 kg. Så jeg ville nok leje en i DK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en der går fra 0-18 kg, det var måske en mulighed?

Den kan både stilles forudvendt og bagudvendt. Mener den hedder Rømer dualfix...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom lige til at tænke på - den autostol vi har købt har det nye i-size system, som kommer til at afløse isofix. Der går man efter højde fremfor vægt. Den kan bruges fra 67-105 cm - de siger ca. 4 år, men det kommer jo an på, hvor højt ens barn er. Den vi har købt hedder Maxi Cosi 2way Pearl. Man starter bagudvendt og kan så vende stolen, når børnene når en hvis højde - eller 15 mdr. som jo også bliver de nye regler.

 

Se evt. mere her: http://www.autostol.dk/model/maxi-cosi-2way-pearl/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en fra Rømer som både kan vendes og lægges ned/sættes op... Det er en genial autostol og den kan bruges til begge størrelser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Cybex Sirona i den ene bil. De kan vendes så de enten er bagud- eller fremadvendt, plus de kan drejes ud mod os, så vi ikke skal vride, når vi sætter drengene i. De kan bruges fra nyfødt, men anbefales fra seks måneder. Vi tog dem i brug, da tvillingerne var omkring syv måneder. Og kan bruges til 18 kg, som gerne skulle være omkring fire år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte også en 0-18 kg i stedet for 9-18. Den kan vendes begge veje. Personligt ville jeg ikke sætte en baby på 7 mdr forudvendt, da babyen i en kollision ikke ville kunne klare trygget i brystkassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. tror måske vi skal ud og kigge lidt på de der stole der kan bruges fra 0-18 kg. Det kunne jo også være at der kom endnu en lille bebs engang... :badgirl

 

Og bare lige for opklaring, så var det på ingen måde min intention at sætte hende i fremadvendt stol endnu. Det har jeg tænkt mig at vente så længe som muligt med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne anbefale cybex sirona, den er MEGET smart:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at uanset hvad skal stolen passe til bilen... Soeg evt. hjaelp paa sikkerautostol.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER