Elisamus

Bækkenløsning - hvordan føles det?

7 indlæg i dette emne

Er der nogen der kan beskrive hvordan bækkenløsning føles og hvor smerterne sidder?

Jeg har ondt i mit højre lår helt oppe hvor det nærmest hæfter fast på underlivet. Det er en stikkende smerte og det gør ondt når jeg går, dog ikke hele tiden. Det begyndt i går aftes, jeg mærkede ikke noget her til formiddag men nu er smerten kommet tilbage. Men er det en overbevisning eller er det begyndende bækkenløsning, jeg er i 15+4...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender slet ikke noget til det, desværre. Måske hvis du prøver at spørge inde i "den store" gravid-gruppe? Den er der jo flere, der ser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg os gjort, men der er heller ikke ret mange der har svaret, men jeg har bestilt tid ved lægen i morgen så jeg kan få afvide om det er begyndende bækkenløsning eller noget andet fx ligaments smerter. Håber virkelig ikke det er bækkenløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg os gjort, men der er heller ikke ret mange der har svaret, men jeg har bestilt tid ved lægen i morgen så jeg kan få afvide om det er begyndende bækkenløsning eller noget andet fx ligaments smerter. Håber virkelig ikke det er bækkenløsning.

Bliver spændende at høre hvad din læge siger - håber ikke at det er bækkenløsning :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heldigvis ikke bækkenløsning men mine symfyse ledbånd der giver sig for at gøre plads til bebs, og det gør de fra uge 14 - 24 ( eller det var der det var værst). Jeg er i 15 + 5, han mærkede på mig og avs hvor gjorde det ondt så nu hvor jeg hjemme igen har jeg bare smidt mig foran tv'et.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt, det ikke var alvorligt :). Tillykke med det :balloons. God idé med at smide dig foran tv´et, det gør jeg også ret tit i øjeblikket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heldigvis ikke bækkenløsning men mine symfyse ledbånd der giver sig for at gøre plads til bebs, og det gør de fra uge 14 - 24 ( eller det var der det var værst). Jeg er i 15 + 5, han mærkede på mig og avs hvor gjorde det ondt så nu hvor jeg hjemme igen har jeg bare smidt mig foran tv'et.

Den "rigtige" bækkenløsning sidder foran ved symfyseleddet, og er en forskydning af leddet, som kan ses på røntgenbilled. Desværre er det blevet lidt for almindeligt at alle bækkensmerter bliver kaldet bækkenløsning. Jeg er uddannet fysioterapeut og skrev opgave om det - godt nok på 1. semester. Jeg har ikke beskæftiget mig med det, så mit svar er teoretisk :-)

 

Jeg har haft ledbåndssmerter foran langs siderne (knoglefremspringet på hoften og ned til symfysen) siden uge 7 - fra 1. lægebesøg. da jeg var til JM i sidste uge sagde hun til det: "det var da tidligt" hmm...

Jer der er ikke er førstegsangfødene, ved at en graviditet er MEGET forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER