camolette

hvad laver i med nyfødt?

5 indlæg i dette emne

Hejsa som overskriften lyder, hvad laver i med de helt små når de et vågne. Altså ikke at give mad skifte ble osv. ;)

Men de vil jo ikke sove hele tiden, og når man er ny i alt dette så synes jeg godt nok det er svært.

Man vil jo heller ikke overstimulere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vigga lå meget på sofaen og kiggede rundt mens jeg fortalte hende historier (talte med mig selv). Hun blev ret hurtig god til at ligge selv og har aldrig krævet jeg var der hele tiden, tror måske det er fordi hun ikke har været vant til at blive stimuleret hele tiden som lille.

Så sad hun meget oven på mig og af mine ben hvor vi udforskede simpelt legetøj i sort/hvid og røde farver.

Og så berøring, hjælpe med at forstå hvor kroppen går til. Lidt gymnastik og ligge på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det var mega svært!

Men hun lå ofte på mine ben der var "sat op" og med fødderne ned i min mave, så kunne vi træne øjnkontakt, hun kunne nusses lide og ligge og kigge rundt. Gymnastik så som cykle med benene, og ellers masere mave i cirkler!

Ellers hav hende med i det du laver i det omfang det er muligt, lige hende på dynen på køkkenbordet mens du gør aftensmaden klar, eller i en skråstol (vi har en der kan ligges helt ned i ryggen)

Og så synes jeg kun det bliver nemmere og nemmere!

Min Laura er nu 8 uger, og sidder i skråstolen mens jeg i bad, mens vi spiser og laver mad :)

Og ellers ligger hun lidt alene på lege/aktivitetstæppet og underholder sig selv mens jeg lige ligger vasketøj sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget Emil med i min slynge, og han elsker at kigge og følge med, mens jeg forklarer ham, hvad jeg laver :-) Ellers hygger vi rigtig meget på puslebordet hvor vi snakker sammen, holder øjenkontakt, kilder, osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To gode ting der har givet mig inspiration er bogen "Leg med din baby" fra Politiken og app'en BabyTummel :) der er forskellige lege og øvelser der kan laves med baby fra helt nyfødt.

Men ellers er jeg helt enig med de andres forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER