Guest

Navne?

58 indlæg i dette emne

Det er et godt navn - og fuldstændig til at sige på begge sprog :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme er vi nok kommet frem til Henry efter min morfar. Men det er også et navn der skal kunne siges på mange sprog da min mand er fra ghana og hans familie skal også kunne udtale det:)

Ej det vil jeg også gerne have min dreng engang skal hedde også efter min morfar.. men manden er slet ikke enig.. men heldigt at vi nu skal have en pige og er enige om navnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mar&mar, hvad hedder app´en med navne? Den jeg kunne finde var ikke særlig god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mar&mar, hvad hedder app´en med navne? Den jeg kunne finde var ikke særlig god.

Undskyld jeg lige svare også, vil bare sige jeg har hentet den der hedder "babynavne lite", synes den er neget god og gratis :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak den vil jeg kigge på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om flere forskellige navne, men ikke besluttet noget, da vi vil se hvordan baby ser ud først

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der er kommet nærmere et navn?

Vi begyndte efter MD at snakke om det og nåede ned på følgende forslag:

William, Magnus, Oliver, Hjalte eller Tjalfe.

Manden havde en periode, hvor han kun kunne forestille sig, at baby junior skulle hedde Oliver, men det er han gået væk fra nu.

Pt hælder vi nok mest til Magnus :$

Kan bare ikke lige greje, om det lyder underligt med Magnus Marqvorsen(-)Jermiin, eller om der burde være et mellemnavn/ ekstra fornavn til at bryde M lyden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder godt :-)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Det lyder godt. Hvis du putter et mellemnavn ind tror jeg det bliver for voldsomt, da det er to specielle efternavne.

Herhjemme har vi kun talt lidt om det. Jeg er faldet for Lauge. Manden er ikke afvisende men jubler heller ikke. Jeg må hviske det i hans øre om natten så han vænne sig til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Det lyder godt. Hvis du putter et mellemnavn ind tror jeg det bliver for voldsomt, da det er to specielle efternavne.

Herhjemme har vi kun talt lidt om det. Jeg er faldet for Lauge. Manden er ikke afvisende men jubler heller ikke. Jeg må hviske det i hans øre om natten så han vænne sig til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I lagt jer fast på navnene nu, hvor vi nærmer os?

Jeg synes, det er så svært og en kæmpe beslutning  :wacko Og når der er andre søskende, skal navnet jo også passe lidt til disse....

BSB skrev du ikke et navn til jeres søn et sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder de andre Amber? Og har i nogen i hælder til?

 

Her er vi kommet frem til Taylor.... Det skulle passe til Marlon og Charlie, og jeg synes det er lidt i samme stil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hedder han Julius :)

Vi synes det passer meget fint til Anabella, som vi har i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder de andre Amber? Og har i nogen i hælder til?

 

Her er vi kommet frem til Taylor.... Det skulle passe til Marlon og Charlie, og jeg synes det er lidt i samme stil :)

 

Vi har Bertram og Amanda og hælder nok til Elvira til lillesøster :)  Det må gerne være lidt specielt, men ikke så specielt, at man ikke har hørt om det før og ingen kender navnet. 

 

Taylor passer da helt perfekt til Marlon og Charlie. Det lyder som en dejlig flok  :)

 

 

Her hedder han Julius :)

Vi synes det passer meget fint til Anabella, som vi har i forvejen :)

 

Det er altså også bare et rigtig fint navn. Det passer bestemt godt til Anabella, bl.a., da de begge er lidt lange, men uden overhovedet at være tunge  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lagt os helt fast, men favoritten er stadig Magnus :) Især efter sidste scanning, hvor vi fik sat ansigt på ham :) men vi er stadig enige om, at det først endeligt bliver besluttet, når han er født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lagt os helt fast, men favoritten er stadig Magnus :) Især efter sidste scanning, hvor vi fik sat ansigt på ham :) men vi er stadig enige om, at det først endeligt bliver besluttet, når han er født :)

Magnus er så sødt :wub . Jeg har kendt nogle rigtig gode Magnusser :) .

 

Hvad synes I om navnet Shasta?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus er så sødt :wub . Jeg har kendt nogle rigtig gode Magnusser :) .

Hvad synes I om navnet Shasta?

Tak :wub

Har aldrig hørt det navn før. Men det lyder faktisk meget sødt (udtales Sjasta? ) :) Hvordan er I kommet på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi stadig på Noah :) men vi beslutter os ikke før han er født..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vidst mere eller mindre besluttet os for Lea, men vil ikke sætte det helt fast før end vi har mødt hende :) Men synes det virker så naturligt at kalde maven for Lea allerede :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine navne :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :wub

Har aldrig hørt det navn før. Men det lyder faktisk meget sødt (udtales Sjasta? ) :) Hvordan er I kommet på det?

Ja Emilie, det udtales Sjasta :) .

Det er fra den 3. Narniabog, The Horse and His Boy - der hedder drengen Shasta. Jeg synes, det er sødt, men måske lidt for særpræget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Emilie, det udtales Sjasta :) .

Det er fra den 3. Narniabog, The Horse and His Boy - der hedder drengen Shasta. Jeg synes, det er sødt, men måske lidt for særpræget?

Synes det lyder rigtig sødt. Ret specielt, men det er jo meget forskelligt om man er til specielle navne eller de mere almindelige :)

Er det godkendt som navn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde navne I har fundet allesammen :-)

Shasta er også rigtig sødt og med en fin historie :-)

Mht de specielle navne, tænker jeg mest på, at folk så ofte vil have enten svært ved at stave det, og barnet derfor ofte vil blive spurgt til stavemåden, eller det vil være svært for nogle at udtale korrekt. Men på den anden side er det jo også helt særligt at hedde noget helt specielt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi vidst sat helt fast på Freya. Dog er manden ikke helt overtalt til at det skal være med "y". Han er vidst mest til den klassiske Freja.

Han har altid talt om at hvis han får en pige ville han gerne have hun skulle hedde Freja - og med altid mener jeg siden jeg mødte ham. Så det er mest hans ønske. Jeg er den der er ved at være overtalt, men synes nu det er pænt med y i stedet for j. Det er da et meget fint kompromis - som jeg har tænkt mig at vinde. ;-)

Den største hurdle her er nok i virkeligheden mellemnavnet... Manden insisterer på at hun skal hedde Edith til mellemnavn, opkaldt efter hans farmor eller mormor ( kan ikke helt huske det) som han havde et godt forhold til. Jeg er ikke rigtig hooked på det navn. Det er også derfor jeg har planer om at vinde den med Freya - hvis han insisterer på Edith.

Jeg er dog selv i lidt af et dilemma. Jeg har selv to mellemnavne - et fra min mor og et fra min far. Jeg kan meget godt lide tanken om at give familienavne videre (jeg er i hvert fald selv glad for dem) men samtidig kan jeg ikke finde ud af om jeg skal give et af dem videre til vores datter, og i så fald hvilket... Jeg ved min mor ville blive glad, hvis jeg gav det fra hende videre. Men det passer bare ikke rigtig til de andre navne...

I må nok hellere lige høre navnene.

Fra min mor har jeg "Benn" og fra min far har jeg "Slot". Vores efternavn er Beicker.

Benn Beicker synes jeg virkelig bare ikke går.. Og Benn Edith Beicker... Åh... Synes det er svært....

Og så ved jeg jo godt at det trods alt er sjældent man overhovedet bruger sine mellemnavne - kun i helt formelle situationer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER