Guest

Navne?

58 indlæg i dette emne

Hey, er der nogen af jer, der tør begynde at tænke på navne allerede? :) Vi har talt om navne lige siden vi besluttede os at begynde at prøve :rolleyes. Efter vi fandt ud af, det bliver en dreng, har vi næsten lagt os fast på David :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manden siger at hvis det er en pige skal hun hedde Dorthea (som er et navn der går igen fra begge vores slægter) .. Som jeg er med på.

Og vi er i tvivl hvis det er en dreng, men har snakket om Noah, Nohr eller Liam :)

David er også et godt navn synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg ville rigtig gerne snakke navne allerede, men manden synes det er meningsløst, når vi ikke kender kønnet. Han kan ikke rigtig forholde sig til enten eller.. så jeg styrer min trang og venter spændt på md-scanningen, hvor vi forhåbentligt får kønnet at vide :D

Fine navne, I andre har valgt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror efterhånden vi har lagt os fast på at han skal hedde Taylor :wub

 

Men ellers er Henry, Wilson og Lazlo ogå i spil endnu... I teorien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror efterhånden vi har lagt os fast på at han skal hedde Taylor :wub

 

Men ellers er Henry, Wilson og Lazlo ogå i spil endnu... I teorien :)

Ihhh hvor fint passer super godt til de to andre..

Vi er enige om Victoria og det var vi inden vi blev gravide.. og det kalder vi hende også nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi jo en Marcus, og vi har godt nok været igennem mange navne - mest fordi vi begge var så sikre på, at vi skulle have en dreng mere, og så var beslutningen allerede truffet på Lucas. Men så skal vi åbenbart have en pige, og det har godt nok sat den helt store "google-dyst" igang.. 

 

Men et navn, som vi begge fra starten godt kunne lide, tror jeg også bliver det, som vi vælger.... nemlig Mie.  :loveshower

 

Jeg vil helst have et 2 stavelse-navn. Ikke fordi andet ikke er smukt, men mest fordi, at alle mine niecer har "lange" navne og de bliver aldrig kaldt deres fulde navn.. 

 

Nathalie - Natti

Gabrielle - Gabbi

Fillippa - Fille 

Isabella - Isa.. 

 

Ville ellers gerne have fundet et navn, som også kan gå internationalt, ligesom Marcus kan - men kan simpelthen ikke lige finde et pigenavn udover Mie, hvor jeg bare tænker "yes" det passer lige til os.. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg ville rigtig gerne snakke navne allerede, men manden synes det er meningsløst, når vi ikke kender kønnet. Han kan ikke rigtig forholde sig til enten eller.. så jeg styrer min trang og venter spændt på md-scanningen, hvor vi forhåbentligt får kønnet at vide :D

Fine navne, I andre har valgt :)

Min mand har det på samme måde, vi skal dog til kønscanning på torsdag jubiiii, så kan vi endelig prøve og se om vi kan blive enige om et navn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke at vi fortæller vores navnetanker før efter fødslen, netop for at familien ikke kan komme med indvendinger :).

 

Vi har en liste med navne, og pigenavne har vi egentlig en del af (talt navne længe før vi begyndte at prøve) men vi har problemer med at finde drengenavne :) Men I må da gerne se vores ideer herinde:).

 

Piger:

Lea (Fin og træt/løve)

Clara (Berømt)

Naja (drengens lillesøster)

Kaya (rene)

Sofia (Visdom)

Emma (huslig/flittig)

 

Ja vi kan godt li' navne som ender på a :P

 

Drenge:

Oliver: (oliven, skønhed, værdighed)

Vitus (fører/liv)

David (ven/elsket) 

Liam (den beslutsomme beskytter) 

Jonathan (gave fra gud)

 

 

Dog synes vi ingen af drengenavnene er helt rigtige

 

 

Vi vil gerne have et navn:

Som både duer på dansk og international.

Som ikke har syttentusinde stavemåder (skal i forvejen stave efternavn)

Skal ikke være så højt på popularitetlisten, da vi gerne vil undgå navne gengangere i skoleklasserne hvis muligt. 

Ikke har en alt for religiøs betydning

 

Så det udelukker en del af navnene på vores liste:) Men vi må jo se på det:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er helt 100 % sikre på, hvad Junior skal hedde - vi var helt skarpe på drengenavnet, hvis det viste sig at skulle være en dreng  :7himmel

Havde det vist sig, at vi skulle have en pige, var vi blevet noget mere udfordrede, da vi på den front er ca. en million kilometer fra hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er helt 100 % sikre på, hvad Junior skal hedde - vi var helt skarpe på drengenavnet, hvis det viste sig at skulle være en dreng  :7himmel

Havde det vist sig, at vi skulle have en pige, var vi blevet noget mere udfordrede, da vi på den front er ca. en million kilometer fra hinanden.

 

Er det hemmeligt? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det hemmeligt? :whistling

 

Haha, nej, han skal hedde Hugo  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, nej, han skal hedde Hugo :loveshower

Årh :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valentina :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valentina :)

 

Rigtig smukt og unikt :) Nogen særlig grund til det navn?:) Tænkte mest om der var noget kulturelt, ved f.eks. at en del flere hedder Valentin(e) i Frankrig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge glade for Klaudia så må vi se om hun os ligner en Klaudia når hun kommer ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig smukt og unikt :) Nogen særlig grund til det navn? :) Tænkte mest om der var noget kulturelt, ved f.eks. at en del flere hedder Valentin(e) i Frankrig :)

Hun får et italiensk navn ligesom sine brødre, deres fars side af familien er fra Italien så det er derfor vi snupper lidt derfra ^_^  Deres far hedder Andrea så det var alligevel udelukket :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får et italiensk navn ligesom sine brødre, deres fars side af familien er fra Italien så det er derfor vi snupper lidt derfra ^_^  Deres far hedder Andrea så det var alligevel udelukket :D  :D

 

Giver jo god mening at ære den del af familien/kulturen :) og så er det jo et smukt navn :) Kan virkelig godt li' at det er så unikt men stadig noget som er nemt at sige og stave på dansk :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid tænkt, at hvis jeg nogensinde får en pige skal hun hedde Emma, da min mor hedder det til mellemnavn.

Vi kender først kønnet om to uger så indtil da, må det vente. Vi har ikke rigtig talt om det endnu, da jeg ikke rigtig kan forholde mig til det, før jeg kender kønnet, og manden min har det på samme måde.

Jeg har tænkt over det, men synes ikke rigtig der er noget der føles rigtig - hvis I forstår :-) Indtil videre er det junior :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager også gerne imod forslag til drengenavne.. vi er lidt på bar bund..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet

Thor

Bjørn eller sat sammen til Thorbjørn

Tobias

Sebastian

Jeg er nok mest til de lidt mere gamle danske navne og ikke nyere engelsk inspirerede navne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet

Thor

Bjørn eller sat sammen til Thorbjørn

Tobias

Sebastian

Jeg er nok mest til de lidt mere gamle danske navne og ikke nyere engelsk inspirerede navne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet

Thor

Bjørn eller sat sammen til Thorbjørn

Tobias

Sebastian

Jeg er nok mest til de lidt mere gamle danske navne og ikke nyere engelsk inspirerede navne :-)

Vi er også mere til de "alm" danske navne som du skriver. Dem vi synes er gode er bare enten allerede taget i familien eller også føler vi ikke helt for dem alligevel :)

Min mand sagde Sylvester, eller zacharias som jeg også kan lide,

Men de er så lange at han sjældent vil blive kaldt sit fulde navn hvis det var..

Så har vi snakket om Lukas, Magnus, Albert og Alfred. Det svinger bare ikke helt.

Jeg er stadig nok mest til Noah af dem vi har snakket om, eller Mikkel.

Men Mikkel hed min Eks som giver nogle grimme minder, men det skal nu ikke afholde mig fra at kalde min søn det hvis jeg føler for det..

Hihi tænke tænke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes den App med Navne til Piger og drenge er god og inspirerede. Det er sjovt at gå tilbage og se de mest populære navne i 1986 fx.

Jeg hælder meget til Malte i øjeblikket og Manden er mest til Magnus eller Felix. Tror ikke vi beslutter noget før han er kommet ud, men nu må vi se:)

post-8417-0-91477600-1414011623_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes den App med Navne til Piger og drenge er god og inspirerede. Det er sjovt at gå tilbage og se de mest populære navne i 1986 fx.

Jeg hælder meget til Malte i øjeblikket og Manden er mest til Magnus eller Felix. Tror ikke vi beslutter noget før han er kommet ud, men nu må vi se:)

Må straks hente den app :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi nok kommet frem til Henry efter min morfar. Men det er også et navn der skal kunne siges på mange sprog da min mand er fra ghana og hans familie skal også kunne udtale det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER