Guest Smilla

Begyndene renlig? Allerede???

16 indlæg i dette emne

Hvor gammel var jeres piger da de begyndte at sige til når de havde lavet stort i bleen?

Hvornår smed de dagbleen?

Hvornår smed de natbleen?

Jeg undrer mig fordi min datter på kun knapt 1 år og 5 mdr i et par dage nu helt bevidst har kommet hen til os og peget på hendes ble, sagt "hæ" (hun siger ikke ret mange ord endnu)

for derefter at gå hen og stille sig ved puslebordet og række armene op.... :o :o :o

HOLD DA OP!! Eller hva? JEG synes det er gået stærkt....har knapt fattet jeg har fået hende endnu og nu får jeg besked når hun har skidt?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:) Hi hi ja det går stærkt, Alma kommer også ikke hver gang men for det meste og peger på bleen og løber frem og tilbage ud til toilettet, jeg tror det er den første spæde start på de syntes det er ubehageligt at rende rundt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har jo siddet på potten i lang tid, men nu er hun begyndt at sige "skiiiie" når hun skal lave stort :D Var bare færdig af grin første gang hun kom og hentede mig, trak i min hånd og sagde "skiiie" med retning mod badeværelset :D

Jeg synes det er meget rart, at vi stort set aldrig har *orte bleer, og jeg tror det bliver endnu nemmere for hende til sommer, når der ikke er så meget tøj, og hun selv kan tage det af. Der er ligesom så mange lag nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah... det begynder åbenbart nu for de seje piger.... <_< Her har vi bare en langsom dreng ;) Nej, han er begyndt at placere sig på potten, mens jeg sidder på wc, så på dén måde er vi da også igang med at "træne" ;)

Er glad på dine vegne, synes det er fedt, at hun siger til - og så er jeg også lidt misundelig! :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ikke potte endnu... men Nadja har i lang tid når hun har lavede (næsten hver gang) kommet hen til mig og skulle op.. dog uden ord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline begyndte at sige til når hun havde lavet da hun var 1½ og hun blev renlig både dag og nat da hun var 2 år og 4 mdr.

Astrid havde store problemer med maven fra hun var 2 til hun var 2½, hun begyndte at sige til da hun fik styr på maven, og var renlig da hun var 2 år og 8 mdr både dag og nat.

Amalie begyndte at sige til når hun havde lavet da hun var 1½ og blev renlig med det tykke da hun var 20 mdr. og da hun var 2 år og en mdr blev hun helt renlig om dagen, hun har stadig natble på :gp

Jeg gjorde det, at da de begyndte at sige til, så holdt vi øje med dem, så vi kunne tag dem i opløbet og fik sat dem på potten.

Så det er bare at støtte hende, så kan det være du ender med en pige der smider bleen tidlig. :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare flot med jeres piger! :)

Ja hun gør det stadig, er vildt imponeret for det er hende selv der er kommet til det her, vi har ingenting gjort. Men det er sgiida også noget være noget at rende rundt i bleen med :)

Prøver at købe hende en potte og tage hende med derud - eller måske bare et toiletbræt?

Tak for jeres hjælp og indput :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte potten fra og satte hende fra starten af på toilettet :) Da hun var 2 år var hun blefri og 2½ år var hun blefri om natten også og 7-9-13 har der aldrig været et uheld i sengen..

De er bare hurtige de piger :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte potten fra og satte hende fra starten af på toilettet :) Da hun var 2 år var hun blefri og 2½ år var hun blefri om natten også og 7-9-13 har der aldrig været et uheld i sengen..

De er bare hurtige de piger :loveshower :loveshower

Ja....ku godt være man sku springe den potte over...

Ai det ku da være for vildt!!!

Ja, her har jeg virkelig mærket forskel på et drengebarn og et pigebarn! :D WOW!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja....ku godt være man sku springe den potte over...

Ai det ku da være for vildt!!!

Ja, her har jeg virkelig mærket forskel på et drengebarn og et pigebarn! :D WOW!

Isabella sidder faktisk også mest på sædet på toilettet :D Men det er nok mest fordi, at det er den der er i stueetagen, og potten er på 1.sal. Jeg tror faktisk ikke det gør den store forskel for hende- hun ved godt hvad hun skal dér uanset hvad hun sidder på derude :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så lige for en 14 dage siden at de havde små toiletbræt til salg i Super brugsen....måske jeg lige skulle nappe sådan et og få det afprøvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter blev blefri både nat og dag som 2 årig... Det var faktisk kun hendes mors skyld at hun først sov uden ble en måneds tid efter dagbleerne kom væk :)

Nu har vi så fået en lillebror, og jeg er fuldt ud klar over vi ikke kommer af med bleen så tidligt igen haha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forresten aldrig brugt potte eller sædeformindsker (jo, 2 gange, så syntes pigen selv det var meeeeget sejere at tisse på voksentoilet!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg noed til at blande mig selvom jeg ingen pige har.

Kan se at der er mange hentydelser til at piger bliver hurtigere renlige end drenge men vil da lige fortaelle at Luka var renlig baade dag og nat foer han fyldte 2 (omkring 3-4 maaneder foer) og det samme var hans kammerat som er 10 dage aeldre end ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg noed til at blande mig selvom jeg ingen pige har.

Kan se at der er mange hentydelser til at piger bliver hurtigere renlige end drenge men vil da lige fortaelle at Luka var renlig baade dag og nat foer han fyldte 2 (omkring 3-4 maaneder foer) og det samme var hans kammerat som er 10 dage aeldre end ham!

Det er skam ikke for at nedværdige drengekønnet, men det er et bevist faktum er drenge er længere om at blive renlig end piger generelt. Det er jo bare det vi siger :)

Og som med alle statistikker er der jo altid nogen som stikker udenfor :)

Min søn var fx 2 år og 10 mdr da han smed støttehjulene på sin cykel, men statistikken siger at børn generelt er omkring de 5 år før de kan cykle uden støttehjul.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skam ikke for at nedværdige drengekønnet, men det er et bevist faktum er drenge er længere om at blive renlig end piger generelt. Det er jo bare det vi siger :)

Og som med alle statistikker er der jo altid nogen som stikker udenfor :)

Min søn var fx 2 år og 10 mdr da han smed støttehjulene på sin cykel, men statistikken siger at børn generelt er omkring de 5 år før de kan cykle uden støttehjul.....

Jeg er ret overbevist om at det kun holdt stik dengang boern generelt blev renlige tidligere. Nu hvor tendensen er at boern foerst bliver renlige omkring 3 aars alderen (nogle selvfoelgelig tidligere og andre senere) mener jeg ikke der er nogen forskel paa drenge og piger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER