Guest

Tvillingernes navngivning - klar til i morgen:)

49 indlæg i dette emne

Jeg tror jeg vil oprette en tråd til mine tanker diy til tvillingernes navngivning.

Vi harfølgende overordnede tanker:

Vi bliver ca 30-40 personer

Samme beboerhus, som vores bryllup (lejes via svigerfar)

Holdes som et frokost arrangement

Heltstegt pattegris + buffet fra livretten.dk

Kaffe og kage (måske bagt selv?)

Og så tænker jeg at der skal pyntes med stjerner, og evt. Heliumballoner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ballonovervejelser:

 

Vi ligger inde med sorte duge og hvide bordløbere fra vores bryllup, så tænker at pynten skal holdes i blå nuancer evt. kombineret med lidt sølv.

 

Indlilvidere har jeg fundet disse balloner:

 

Kombi af blå og sølv - men ikke stjerne:

post-3803-0-63925600-1412593823_thumb.pn

 

Stjerne men fåes ikke i blå:

post-3803-0-70359400-1412593845_thumb.jp

 

De "kedelige" fåes både i sølv og blå:

post-3803-0-27148600-1412593833_thumb.jp

post-3803-0-74491000-1412594017_thumb.jp

 

Den lidt anderledes og lidt mere barnlige version, men tænker at den måske er sød i forbindelse med tvillinger:

post-3803-0-89991400-1412593854_thumb.jp

 

Uh ha alle de valg.

 

Tænker at holde min til en form, og evt. 2 farver.

 

Tænker at der ved alle dørene skal være ballonbuketter, samt hænge en på børnenes stole.

Samt evt. over buffetbord, og gavebordet.

 

Hvilke ville i vælge og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg nok tage kun blå af "de kedelige" runde og så supplere op med de sølvfarvede stjerner. Men ikke lige så mange stjerner som blå. Måske knap 1/3 af blå :)

Så ligner det eller rettere man associerer til en nattehimmel / stjernehimmel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg nok tage kun blå af "de kedelige" runde og så supplere op med de sølvfarvede stjerner. Men ikke lige så mange stjerner som blå. Måske knap 1/3 af blå :)

Så ligner det eller rettere man associerer til en nattehimmel / stjernehimmel...

Fantastisk ide, den havde jeg sket ikke tænkt på. :super

Jeg har også været i BR og købe hamaperler, tænker at bordkort skal være stjerner, men en dymo på. Så ved godt hvad jeg skal lave når jeg engang får barsel. :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk ide, den havde jeg sket ikke tænkt på. :super

Jeg har også været i BR og købe hamaperler, tænker at bordkort skal være stjerner, men en dymo på. Så ved godt hvad jeg skal lave når jeg engang får barsel. :p

Fed idé med bordkortene... Fandt lige nogle på nettet - håber det er ok jeg sætter billede ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bordkortene :)

post-3487-0-74464800-1413995536_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dåbskage jeg lige har lavet med stjerne tema / twinkle twinkle little Star - tema :)

post-3487-0-31629900-1413995606_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bordkortene :)

Det var præcis dem jeg havde set! Og hvor er det en fin kage. Jeg tænker at jeg vil lave cupcakes, der så også kan pyntes med stjerner. Men hvis jeg får to nemme drenge kunne det da godt være at jeg skulle kaste mig ud i en "rigtig" dåbskage også....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det ser så ud til at tvillingernes navngivning først skal fejres i november, lokalet var ikke ledigt før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæstelisten:

Så er vi i gang med planlægningen. :yay

Vi er næsten enige om gæstelisten lige med undtagelse af min mors nye kæreste... Jacob mener ikke at han skal med da det er mand nr. 5 på 8 år og han efterhånden ikke gider møde flere af min mors herrebekendtskaber og at vores børn heller ikke skal... Jeg ved at min mor vil finde det sært at han ikke bliver inviteret, men kan også godt forstå Jacobs argument :unsure

Gæstelisten:

Os 5

Farfar - kommer

Faster, M og fætter V.- kommer

Morfar - kommer

Mormor - måske

Moster - kommer

Onkel E - kommer

Onkel K - afbud

Oldefar W og B - kommer

Oldemor E og B - kommer

Oldermor H - kommer

Venner N & A med børnene T og S - kommer børn?

Venner T & N med børnene A og S - kommer børn

Venner N & N kommer

Så 29 (måske 30) heraf 8 børn inkl. vores 3...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden:

 

Vi har fået bestilt :mam

 

Menuen bliver helstegt pattegris med salatbuffet (30 kuverter for 4500), til børnene og de kræsne vil der blive grillet lidt pølser og stegt bøffer til burgere. Min ene bror spiser kun hakketkød, og vi vil gerne have at der er noget for alle.

 

Derudover har vi købt groupon værdibeviser på 2 hindbærsnittekagemænd, der så bliver dåbskagerne. Og så tænker jeg at, jeg at bage julesmåkagerne tidligt i år så der også er småkager til kaffen, og så planlægger vi en lille slikbuffet, da det var en kæmpe succes til fejringen af vores bryllup og Simons navngivning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at have maden på plads :)

Angående din mors kæreste, så må det vel være mest op til dig, når nu det er din mor ... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at have maden på plads :)

Angående din mors kæreste, så må det vel være mest op til dig, når nu det er din mor ... :chin:

Så dejligt.

Med to så er det altså bare dejligt at kunne have styr på tingene i god tid.

Mht min mors kæreste så ender det nok med at han ikke bliver inviteret. Han har aldrig mødt drengene og jeg har kun set ham et par gange, men nu må vi se der er jo lidt til invitationerne skal sendes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gjorde et kup af rang i dag.

Føtex havde sat deres have blus ned til 5kr for 2 stk, så nu er der købt haveblus til hele haven ved festlokalet. Det skal nok blive flot i en mørk og kold november eftermiddag, så nu må vi bare håbe at det ikke regner.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der blevet shoppet lidt mere:

Fandt heliumballonner på eBay (håber at de er tætte) nu er der købt 10 sølvfarvede stjerner i 18" og 10 i 11" og de samme i lyseblå.

I rema1000 fandt i papkageopsatser i mørkeblå så der er købt 3 til småkager og suplement til slikbuffet til 10 kr pr. Stk og så havde de en pakke med sorte, grå og blå sugerør til 20kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har min far været på ferie i sin autocamper så han har været over grænsen og shoppe øl, vand og slik for os :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shoppinglisten (ting der skal købes):

Vin

Specialøl

Snacks

Grillkul

Særmad til unger og Onkel E.

Sorte affaldsposer

Kaffe

Te

Kakao

Ikea:

lynlåsposer

Middagsservietter

Lys til bordene

Billige viskestykker

Håndklæder til toilettet

Kødboller

Ballongas

Alm. Ballonner til underholdning af børnene

Anden underholdning til børn.

Tøj til Simon ?

Tøj til Tvillingerne

Tøj til mor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To do:

Lave og sende intitationer ✔

Lave bordkort

Lave ballonvægte

Lave ønskesedlen ✔

Bestille kagemænd senest 1/11

Betale depositum for gris ✔

Bage stjerne? småkager

Finde duge mv (loftet)

Vaske ditto.

Tjekke antal af glas til slikbuffet

Finde skeer & poser til slikbiffet

Huske hjemmefra:

Kage servietter med fugle (sekretær)

Kageopsatser

Sugerør

Pose med haveblus

Folieballonner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskesedlen:

2 x wishbone løbecykel

Børnebestik (metal - ikke sølv)

Bøger

2 x brio gåvogn

Flexibath

2 x juniordyne og pude

Sengetøj til juniordyne

Flodhest og zebrabamse fra flodhestehuset i zoo.

Tøj str 86 & op

2 x termotøj str 86 (ikke ens)

Gavekort til Nameit, h&m, skoringen mv.

Spiseforklæder med ærmer fra Føtex /Bilka

Boba air bæresele, fra www.tidsel.dk

2 x Uldsutsko fra melton ell. Str 12-18 måneder.

IKEA puslepude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøjer mig dybt i støvet! Jeg kan knap overskue tanken om de ca fem ting, jeg skal have styr på til lillesøsters dåb (der skal holdes ude med minimal indsats herfra...). :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøjer mig dybt i støvet! Jeg kan knap overskue tanken om de ca fem ting, jeg skal have styr på til lillesøsters dåb (der skal holdes ude med minimal indsats herfra...). :respekt

Tak, er jo gammel spejder så tænker ikke at det er det store at planlægge og afholde sådan et arrangement. Har jo planlagt langt større og satser på at listerne husker alt det min barselshjerne glemmer :p

Hvornår skal i holde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, er jo gammel spejder så tænker ikke at det er det store at planlægge og afholde sådan et arrangement. Har jo planlagt langt større og satser på at listerne husker alt det min barselshjerne glemmer :p

Hvornår skal i holde?

Hun har selv forventet ankomst ultimo oktober, så slut-januar/start-februar agtigt... Jeg er egentlig ikke ked af planlægning, men tanken om at føre en masse praktisk ud i livet efter babys ankomst, deeeeet.... :rolleyes

Jeg skal rent praktisk booke kirke og restaurant, have kjolen på renseri, købe hvide strømpebukser til hende og sende invitationer ud - det er vist nogenlunde det... Til gengæld bliver det ikke nær så personligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har selv forventet ankomst ultimo oktober, så slut-januar/start-februar agtigt... Jeg er egentlig ikke ked af planlægning, men tanken om at føre en masse praktisk ud i livet efter babys ankomst, deeeeet.... :rolleyes

Jeg skal rent praktisk booke kirke og restaurant, have kjolen på renseri, købe hvide strømpebukser til hende og sende invitationer ud - det er vist nogenlunde det... Til gengæld bliver det ikke nær så personligt.

Det er jo lige det. Ting tager bare længere tid når de små først er kommet. Men jeg nyder planlægningen. Det er et dejligt afbræk fra rutinerne med mad og bleer. Kan godt mærke at det er mere skemalagt med tvillingerne end det var at være på barsel med Simon, men det er også okay det er jo en anden situation...

Simons navngivning blev slået sammen med fejringen af vores bryllup så det var en lidt større fest med en masse DIY.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom invitationerne ud:

Er selv meget tilfreds:

bGlN2hs.jpg

Vi sendte til min nor uden min mors kæreste og nu har hun så svaret med et:

"tak for invitationen må jeg tage xxx med?"....

Så havde han nok stået i invitationen. Hader at jeg er så konflikt sky når det kommer til mine forældre og nej jeg har ikke svaret endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle fine invitationer Lene :) Kan godt forstå at det er en træls situation, at din mor spørger om det. Jeg er selv super dårlig til at sige fra overfor min egen mor, så jeg havde også syntes, at det var svært. Men håber at du kan finde en god måde at få sagt det til hende på og at hun tager det pænt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER