MarieVB

Influenzavaccine?

10 indlæg i dette emne

Hvad er jeres holdning til at få en influenzavaccination? Tænker i at tage imod tilbudet om den? Jer der har været gravide før, har i fået den i jeres tidligere graviditeter? Jeg synes det er lidt svært at finde ud af, da der jo som med så mange andre ting, er fordele og ulemper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget splittet. Men det er nok også fordi jeg er i tvivl om jeg har lyst til evt. Bivirkninger.

Jeg er normalt aldrig syg, højest forkølet, og det hjælper den jo ikke på alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den i onsdags, da jeg alligevel var til 25 ugers undersøgelse.

Det er første gang jeg har fået den som gravid. Jeg har meget lidt energi og øget søvnbehov pt pga graviditeten, så jeg tror, jeg vil blive lagt fuldstændig ned af en omgang influenza. Det håber jeg at undgå.

Derudover er det generelt ingen spøg at få influenza som gravid. Øget risiko for lungebetændelse mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ha den i dag :)

Før jeg læste om det, var jeg sikker på at jeg ikke ville. Jeg er slet ikke til medicin i det hele taget, og forsøger at leve så "au natural", som muligt.

Men lige netop den her vaccine, synes jeg giver god mening (for mig)

SST anbefaler gravide efter 12. uge at få den, og man får ikke influenza af at få vaccinen ;)

Sara - prøv at Google omkring vaccinen - det kan hjælpe dig til at tage beslutningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ha den i dag :)

Før jeg læste om det, var jeg sikker på at jeg ikke ville. Jeg er slet ikke til medicin i det hele taget, og forsøger at leve så "au natural", som muligt.

Men lige netop den her vaccine, synes jeg giver god mening (for mig)

SST anbefaler gravide efter 12. uge at få den, og man får ikke influenza af at få vaccinen ;)

Sara - prøv at Google omkring vaccinen - det kan hjælpe dig til at tage beslutningen :)

Må hellere google lidt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

???

Jeg er lige et stort spørgsmålstegn.

Jeg har hverken fået den tilbudt eller skænket den en tanke.

Bør jeg det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guddi, vaccinen er et tilbud gældende her fra 1. Oktober, så det er først lige startet ( det tager 2-3 uger før den virker )

Jdm og læge anbefaler vaccinen, men det er et tilbud man selv skal opsøge og bestille tid til, hvis man ønsker den.

Hvis du googler lidt omkring influenza vaccination og graviditet, kan du læse mere om hvorfor den anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have den på mandag.

Fik influenza da jeg ventede Matilde og lå syg i 2 mdr. Og fødte også for tidlig som godt kan skyldes influenzaen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får den tilbudt på arbejdet, men jeg havde sagt nej tak, da jeg var overbevist om det ikke var noget man skulle have som gravid, men var til 25 ugers lægetjek her til morgen, hvor hun også anbefalede det og efter din kommentar Tina med de 2 måneders sygdom  :o, så er jeg ikke længere i tvivl om at jeg alligevel skal have den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig blev det et nej til vaccinen. Efter både at have læst Sundhedsstyrelsens anbefalinger, snakket med et hav af farmaceuter, jordemor og egen lægen, er jeg af den overbevisning at så længe man ellers normalt er sund og rask, sørge for at spise sundt og dyrke motion, ikke har brug for vaccinationen. Når det så er sagt, kan den selvfølgelig være det helt rigtige valg for andre, og ærlig talt tror jeg ikke, at der er nogen fare ved den, medmindre man er uheldig og får en eller anden reaktion :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER