Guest

Et virkeligt plat spørgsmål...

6 indlæg i dette emne

Hej marts-kvinder :).

 

Jeg har verdens mest tåbelige spørgsmål. Jeg har for et stykke tid meldt mig hos Ældre Sagen som bisidder og vågeperson, hvilket bl. a. betyder, jeg skal sidde hos de ældre mennesker, som ikke har nogle pårørende, mens de dør. Min mening er, at ingen skal dø i ensomhed.

 

Og her kommer vi så til det. Jeg ved godt, jeg er 35 år og lever i et oplyst samfund. Og jeg er ikke som sådan troende udi spiritisme eller mysticisme. Men derfor er der alligevel en lille snip af min bevidsthed, der ikke kan slippe tanken: Hvis jeg som gravid sidder ved en døende menneske, og der nu viser sig at være noget der hedder en sjæl, kan den gamles sjæl mon så fare over i mit foster og skubbe den lille sjæl, der har valgt os som forældre, væk? :blush

 

Jeg ved godt, det er langt ude. Men havde mareridt om det i nat og kender ingen, der forstår sig på den slags. Nogen der gider berolige min overspændte fantasi?

 

Knus til jer alle og fortsat held og lykke med graviditeterne :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej marts-kvinder :).

 

Jeg har verdens mest tåbelige spørgsmål. Jeg har for et stykke tid meldt mig hos Ældre Sagen som bisidder og vågeperson, hvilket bl. a. betyder, jeg skal sidde hos de ældre mennesker, som ikke har nogle pårørende, mens de dør. Min mening er, at ingen skal dø i ensomhed.

 

Og her kommer vi så til det. Jeg ved godt, jeg er 35 år og lever i et oplyst samfund. Og jeg er ikke som sådan troende udi spiritisme eller mysticisme. Men derfor er der alligevel en lille snip af min bevidsthed, der ikke kan slippe tanken: Hvis jeg som gravid sidder ved en døende menneske, og der nu viser sig at være noget der hedder en sjæl, kan den gamles sjæl mon så fare over i mit foster og skubbe den lille sjæl, der har valgt os som forældre, væk? :blush

 

Jeg ved godt, det er langt ude. Men havde mareridt om det i nat og kender ingen, der forstår sig på den slags. Nogen der gider berolige min overspændte fantasi?

 

Knus til jer alle og fortsat held og lykke med graviditeterne :biglove

Ingen platte spørgsmål! ;) 

Jeg tror, at det er ganske naturligt at vi spekulerer på ting, som vi formentlig ikke ville tænke på, hvis ikke vi var super hormonelle og nervøse for, at der kan ske vores guld noget.

 

Jeg forstår godt hvad du spørg om, og uden at være alternativ behandler på noget plan, så jeg kan garantere dig for noget, vil jeg mene at det vigtigste du kan gøre i de situationer er, at passe på dig selv & baby.

Hvis det var mig ville jeg forestille mig, at jeg "vikler" min krop ind i en kappe med klart lys og lukker kappen foran mig. 

Jeg har aldrig hørt om, at noget foster eller andet et blevet "skubbet" væk eller overtaget - men du kan risikere, at "ånden/sjælen" hopper på dig, og tapper dig for energi. 

 

Men det handler jo om, hvor meget man tror på disse ting. Jeg tror at hvis det er noget der kommer til at påvirke dig "for meget", og det kan du jo kun selv vide hvornår er, så ville jeg melde fra imens du venter dig. Så er du ihvertfald sikker på, at du ikke skal bekymre dig om din baby.

 

Jeg håber at du kan bruge mit svar. 

Men mega fedt at du har meldt dig til det. Det er helt klart noget jeg også gerne ville gøre, men først efter jeg har født. Så meget som jeg tuder pga hormoner, tvivler jeg på at det vil hjælpe nogen at jeg sidder der. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit svar, Mette.

 

Ha ha, nej det ville da ikke være nogen hjælp, hvis man sad og vrælede værre end en ulykke! Hi hi, tror de ville betakke sig for min "hjælp" så.

 

Jeg har minus forstand på al den slags, men hvad du skriver lyder fornuftigt. Jeg ved ikke, hvordan man pakker sig selv ind i lys, men det er værd at undersøge. Måske jeg alligevel skal overveje at vente med at være med indtil jeg har født. Al bekymring er jo fjollet, og det drejer sig jo trods alt kun om 5 måneder endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit svar, Mette.

 

Ha ha, nej det ville da ikke være nogen hjælp, hvis man sad og vrælede værre end en ulykke! Hi hi, tror de ville betakke sig for min "hjælp" så.

 

Jeg har minus forstand på al den slags, men hvad du skriver lyder fornuftigt. Jeg ved ikke, hvordan man pakker sig selv ind i lys, men det er værd at undersøge. Måske jeg alligevel skal overveje at vente med at være med indtil jeg har født. Al bekymring er jo fjollet, og det drejer sig jo trods alt kun om 5 måneder endnu.

 

Præcis ;) Og sådan er jeg pt. Bare fuglen pipper så tuder jeg. 

 

Det var et råd jeg en gang fik :)  

Jeg tror dog at jeg ville vente til efter fødslen hvis jeg var dig, men det er jo en beslutning du skal tage. 

Men held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder på et plejehjem og er utrolig taknemmelig for vågetjenesten og de mennesker der har det overskud! Efter min overbevisning kan du trygt sidde ved en der dør uden at være nervøs for baby - jeg tror på at sjælen smutter ud af vinduet så snart den kan... Synes at naturlige dødsfald hos ældre er meget fredfyldte og at atmosfæren er god og jeg er helt tryg ved at sidde der næste gang hvis det sker i min vagt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Wolf :). Ja, det er meget fredfyldt og roligt. Det er bare, når man begynder at tænke, tænke, tænke, tænke. Så løber det hele lidt af med en. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER