My love

Putte problemer

9 indlæg i dette emne

HJÆLP piger!!!

Jeg er ved at være godt desperat nu.

Vores datter har altid været rigtig nem at putte, men igennem den sidste tid er det ikke blevet sådan. Det første stykke tid lå hun bare og snakkede. Det var okay. Men det varede ofte to timer hver aften. Og hun kaldte 100 gange. Mor var pænt træt der, for man havde jo intet fri aften.

Nå men det gik jo nok også. Men den sidste uge så er hun begyndt at smide alt ud af sengen og sp står hun og hopper i den. I dag har jeg været inde tre gange og lægge det hele op i sengen igen og hun sover ikke på nuværende tidspunkt :(

Vi har prøvet at putte kl 19, 1930 og 1945. Og intet hjælper. Jo hun er kortere tid vågen i sengen. Men tidspunktet er stadig omkring nu. Hun sover normalt fint om natten, dog har der lige været et par nætter hvor hun vågnede hele dagen igennem hver halvanden time. Dagplejen kan mærke hun er mere sur for jeg er jo nødt til at vække hende om morgen fordi hun så sover det længere.

Men jeg er simpelthen desperat nu og meget træt. Får simpelthen ikke koblet af om aften, og det hjælper så heller ikke arvet par nætter har været træls. Men hvad pokker skal vi gøre? Er det bare en fase? Gode råd søges desperat.

Skal lige siges vi skal ud og købe junior seng når børne pengene kommer. Frygter dog vi så får en kamp med huj render ud af sengen. Men den må vi tage til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter eller om hun stadig sover til middag? Vi havde lignende problem med begge drenge men hos os hjalp det at vi droppede middagsluren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter eller om hun stadig sover til middag? Vi havde lignende problem med begge drenge men hos os hjalp det at vi droppede middagsluren.

Hun er 2 år og 4 mdr. Snakkede med dagplejen om det at skippe middagsluren og vi er begge enige i det ikke er en mulighed. Hun har stadig meget brug for den, og er ikke til at have med at gøre hvis ikke hun får den. De dage hvor hun tager en time når hun feks er blive overtræt til når hun skal sove om aften.

Men vi har de sidste par dage gjort det at vi om eftermiddagen tager hende med ud og leger en times tid. Og det har hjulpet en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt i har fundet en loesning  :) 

 

Luka var saa ogsaa ca. 3 1/2 da vi stoppede med middagsluren men Kian var faktisk kun ca. 2 1/2 (han er 2 aar og 8 maaneder nu) - baade daginstitutionen og mig selv syntes godt nok ogsaa det var tidligt at droppe luren men efter en uge var han kommet ind i rytmen og vi slap for en dreng der foerst sov kl. 22h00 og holdt sin bror vaagen (de deler vaerelse). Kian har saa heller aldrig - heller ikke som baby - sovet meget om dagen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er jo på alder med din datter.

Vi har også haft putte kampe.. Vi fandt også ud af at hvor lang middagsluren var, ingen indflydelse havde på nattesøvnen.. Vi har bare en sur og tvær pige om eftermiddagen, hvis hun ikke sover ;)

Men som ved jer, hjælper det fx at tage hende ud en times tid i frisk luft.

Udover det, har det hjulpet at vi efter aftensmad, giver et bad, vælger en masse bøger og tager hendes dyne med i stuen. Så hygger vi i 1-2timer med dyne, frugt, bøger og evt ramasjang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt i har fundet en loesning  :) 

 

Luka var saa ogsaa ca. 3 1/2 da vi stoppede med middagsluren men Kian var faktisk kun ca. 2 1/2 (han er 2 aar og 8 maaneder nu) - baade daginstitutionen og mig selv syntes godt nok ogsaa det var tidligt at droppe luren men efter en uge var han kommet ind i rytmen og vi slap for en dreng der foerst sov kl. 22h00 og holdt sin bror vaagen (de deler vaerelse). Kian har saa heller aldrig - heller ikke som baby - sovet meget om dagen.

Vores datter har altid haft et godt sove hjerte og hun er herre træt når jeg vækker hende om morgen men hun mangler jo også et par timers søvn. I dag er hun dig stadig vågen til trods for en går tur i regn og blæst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er jo på alder med din datter.

Vi har også haft putte kampe.. Vi fandt også ud af at hvor lang middagsluren var, ingen indflydelse havde på nattesøvnen.. Vi har bare en sur og tvær pige om eftermiddagen, hvis hun ikke sover ;)

Men som ved jer, hjælper det fx at tage hende ud en times tid i frisk luft.

Udover det, har det hjulpet at vi efter aftensmad, giver et bad, vælger en masse bøger og tager hendes dyne med i stuen. Så hygger vi i 1-2timer med dyne, frugt, bøger og evt ramasjang :)

Selv om det ikke er pænt at sige så er det rart med en der har oplevet det samme. For alle siger bare til mig at sådan er det og i har jo altid været heldige med huj vil sove. Og ja det har vi men derfor kan det godt være hårdt mens det står på.

Men nej den med middagsluren der droppes går ikke. Deres humør uden den er frygtelig, og det er både træls for os forældre men også synd for ungerne.

Vi har prøvet den med bad efter maden, og så hygge i sofaen med lidt tegnefilm, og en gang i mellem kan hun lokkes til at læse i en bog (det gider hun meget sjældent)

Men vi må jo prøve at blive ved med at gøre det sådan. Og så holde fast i rutinerne.

Er camille begyndt at falde i søvn hurtigt? Og hvornår puttes hun?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der et tidspunkt hun geare op i løbet af aftenen?

Zoey har jo altid været en kamp med søvn. Og 2 timers putning er normalt. Men vi kom for nyligt i en periode hvor hun var komplet umulig ved putningen. Normalt blev hun puttet 19:30 men vi lurede hun kl 19 begyndte at geare op. Nu har vi ændret aften rutinen og hun blir puttet 19:10. Så sover hun mellem kl 20:00 og 20:30.

Hun når ikk at geare op på samme måde og er mere rolig omkring putning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der et tidspunkt hun geare op i løbet af aftenen?

Zoey har jo altid været en kamp med søvn. Og 2 timers putning er normalt. Men vi kom for nyligt i en periode hvor hun var komplet umulig ved putningen. Normalt blev hun puttet 19:30 men vi lurede hun kl 19 begyndte at geare op. Nu har vi ændret aften rutinen og hun blir puttet 19:10. Så sover hun mellem kl 20:00 og 20:30.

Hun når ikk at geare op på samme måde og er mere rolig omkring putning[/quote

Vi har fundet ud af at hun sover for længe til middag. I weekender så sover hun sjældent til middag og der sover hun med det samme. Men i hver dagen gør hun og hun har brug for den i dagplejen men vi prøver at skære den ned. I håb om det hjælper. Lige nu er der ikke effekt. Men så tager vi bare er kvarter mere fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER