MissingLink

ML og Isabellas vej

8 indlæg i dette emne

Jeg har som nogen måske ved, været igennem et længere sygdomsforløb siden jeg blev gravid med Isabella.

Startede med, at jeg i starten af graviditeten fik konstateret toxoplasmose. Derefter er det gået slag i slag med diverse virus-infektioner, idefinérbare infektioner, lungebetændelser, halsbetændelser, luftvejsinfektioner og problemer med vejrtrækningen.

Isabella startede også livet med den ene infektion efter den anden, astma, lungebetændelse, indlæggelser osv.

Vi har går begge til udredning på diverse sygehuse. Indtil videre med følgende resultat:

Isabella:

- Har konstateret astma, som hun får daglig forebyggende og akut medicin for.

- Har utroligt mange infektioner. Afventer mors resultater, da det vil være nemmere at lokalisere hendes iva moderens

ML:

- Har konstateret astma, daglig forebyggen og skut medicinering.

- Også mange infektioner, udredning i gang.

Updatering på MLs blodprøver 10/2 2011:

Til min store overraskelse viser blodprøverne, at jeg har hepatitis B. Hvordan ved jeg bare ikke!! Det er godt nok lidt underligt at få at vide! Jeg har ofte kvalme og opkastninger, og lægen sagde, at det var leveren der var let påvirkelig.

Hepatitis B smitter via blod, men jeg har virkelig ingen anelse om, hvordan jeg skulle have fået det. Det eneste jeg kan komme i tanke om er, da jeg var indlagt i Grækenland i sommers.

Nu skal vi så have undersøgt om det er en kronisk "variant" eller om jeg slipper med en engangs"fornøjelse"

Isabella skal også undersøges, da vi ikke præcist ved hvornår jeg er smittet.

Det viser sig så også, at jeg FOR NYLIG har haft mononukleose/kyssesyge! Armen tak! Helt ærlig! Jeg har været indlagt 4 gange indenfor et halvt år, og er der så virkelig ingen der er kommet i tanke om dét noget før? Jeg ved godt at der ikke er nogen decideret behandling for det, men alligevel kunne det måske have været rart at vide ;)

Konklusionen er foreløbig, at jeg faktisk ikke har en immunsygdom (som de ellers troede) men at mit immunsystem er stærkt svækket pga alt det andet kroppen "kæmper" med. Fedt, at man ikke har en immunsygdom, men hepatitis b er da nok lige noget jeg skal forholde mig til. Havde jeg jo SLET ikke haft i tankerne altså!

Aftalen er nu, at næste gang jeg får en infektion (har allerede haft 2 i år) skal jeg indlægges, så de kan tage en masse løbende prøver af hvordan immunsystemet reagerer/ikke reagerer osv. Derudover har de så ENDELIG besluttet sig for at samarbejde med de andre sygehuse, så vi kan få lavet en samlet vurdering, da tingnene/sygdommene som regel har indflydelse på hinanden.

Nu blev det en længere smøre, men det er alligevel rart at have fået ned. Det er noget der fylder en del i vores liv, da det har forhindret mig i f.eks at arbejde på fuld tid det sidste års tid.

:respekt til dig der læste så langt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op det var noget af en overraskelse ML. Men positivt er det at det ikke er en immundefekt og dermed kan du formentlig se frem til at blive helbredt og ikke være så syg i fremtiden. Har Isabella haft de samme ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh altså.. synes det så synd for jer.. Men hvor er det dejligt i er kommet længere i at finde diagnoser...

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh endelig har de fundet frem til noget søde.. det er godt og høre...

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det var noget af en overraskelse ML. Men positivt er det at det ikke er en immundefekt og dermed kan du formentlig se frem til at blive helbredt og ikke være så syg i fremtiden. Har Isabella haft de samme ting?

Meget overraskende ja! Kan simpelthen ikke forstå hvorfra jeg skulle have fået hep. b?? Og mht kyssesyge, så har jeg bare ikke kunne forstå jeg har været så sindsygt træt- det giver så mere mening nu ;)

Jeg tror faktisk jeg har slået Isabella i at være syg. Hun skal dog også testes for hep. b, da den jo kan smitte, og vi ikke ved hvornår jeg har fået det. De andre i huset har ingen symptomer haft på noget af det.

Isabella har været meget syg med snot/astma/luftveje/feber. Så vi ved stadig ikke om det bare er sådan, eller om der er noget med hendes immunsystem endnu. Men synes det er positivt, at jeg ikke har nogen immundefekt :)

Åååh altså.. synes det så synd for jer.. Men hvor er det dejligt i er kommet længere i at finde diagnoser...

:kram2 :kram2 :kram2

Tak søde :kram Ja, det er egentlig rart at der er kommet navn(e) på. Så kan den overlæge der sagde, at jeg var et psykisk tilfælde tage min hepatitis b, og indlægge på afd. P <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh endelig har de fundet frem til noget søde.. det er godt og høre...

:kram2

Ja, det har taget sin tid ;)

Men nu må vi se fremad, og krydse fingre for Isabella er sluppet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får bekæmpet hep.b, så du snart er rask igen og at Isabella også snart er frisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai....ja...godt de ENDELIG fandt ud af hvad det er men på den anden side øv.....ja det lyder mystisk...det må da være nede i Grækenland du har fanget det...

Håber håber håber Isabella går fri!

KRAM <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER