Guest Mogsen

Er I begyndt at tænke på fødslen?

55 indlæg i dette emne

I dag, da jeg var i Fakta, fik jeg øje på noget druesukker ved kassen, og som noget helt naturligt tænkte jeg: "Hov, det er da godt at have til fødslen", og så røg det i kurven.

Først bagefter slog det mig, at min hjerne er ved at indstille sig på fødsel.

Hvilket jo er en god ting! Men også et lidt uoverskueligt faktum, at den dér fødsel banker på døren om to månerdes tid...

Er jeres hjerner begyndt at indstille sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I dag, da jeg var i Fakta, fik jeg øje på noget druesukker ved kassen, og som noget helt naturligt tænkte jeg: "Hov, det er da godt at have til fødslen", og så røg det i kurven.

Først bagefter slog det mig, at min hjerne er ved at indstille sig på fødsel.

Hvilket jo er en god ting! Men også et lidt uoverskueligt faktum, at den dér fødsel banker på døren om to månerdes tid...

Er jeres hjerner begyndt at indstille sig?

Jeg er helt sikkert. Jeg tænker også på de mærkeligste ting omkring fødslen i øjeblikket. Jeg ringer til min mor dagligt fordi jeg lige har fået en ny ide hun skal høre omkring besøg og bil og sådan.

Vi begyndte til fødselsforberedelse i går, det hjælper også på at sætte tankerne i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begyndt?!  :blink  Jeg synes ikke at jeg har lavet andet, siden den positive test! Selvfølgelig bliver det mere og mere realistiske og praktiske tanker, end "ej tænkt at jeg skal føde". 

Men jeg var rigtig ræd for det i starten, og nu har det efterhånden ændret sig til "Det er kun fysisk smerte, og vi får sgu en datter ud af det. Det KAN jo være at man er heldig og får en let fødsel. Nogle skal det jo ske for :) "

 

I dag havde min mand og jeg også lige en lille forventningsafstemning, omkring hvad han forventer og hvad han tænker at hans opgaver kommer til at være. Det er rigtig rart at høre hans tanker omkring det hele :)

 

Og så har jeg skrevet en liste over TASKEN der skal pakkes til hospitalet, så den er klar. Dog er der faktisk ikke særlig meget jeg kan pakke, for meget af det bruger jeg jo til hverdag? F.eks. tandbørste, toilettaske med børste osv, løst og let tøj.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med den problemstilling?  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begyndt?! :blink Jeg synes ikke at jeg har lavet andet, siden den positive test! Selvfølgelig bliver det mere og mere realistiske og praktiske tanker, end "ej tænkt at jeg skal føde".

Men jeg var rigtig ræd for det i starten, og nu har det efterhånden ændret sig til "Det er kun fysisk smerte, og vi får sgu en datter ud af det. Det KAN jo være at man er heldig og får en let fødsel. Nogle skal det jo ske for :) "

I dag havde min mand og jeg også lige en lille forventningsafstemning, omkring hvad han forventer og hvad han tænker at hans opgaver kommer til at være. Det er rigtig rart at høre hans tanker omkring det hele :)

Og så har jeg skrevet en liste over TASKEN der skal pakkes til hospitalet, så den er klar. Dog er der faktisk ikke særlig meget jeg kan pakke, for meget af det bruger jeg jo til hverdag? F.eks. tandbørste, toilettaske med børste osv, løst og let tøj.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med den problemstilling? :wacko

Jeg tænker at du godt kan må at pakke efter veerne er startet. Vi fik af vide i går til fødselsforberedelse at opstartsfasen i gennemsnit vare 8-24 timer for en første gangs fødende og man kører som regel først på sygehuset i aktiv fødsel. Så du har masser af tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha, jeg har det suuuuper dobbelt omkring alt det der med fødsel og snart have en lækker baby. Jeg har nok altid været angst for at føde og den smerte, der hører med, og derfor skubber jeg nok lidt selve fødslen lidt væk fra mine tanker. Omvendt kommer der jo noget fantastisk ud af det, og jeg er jo blevet klogere på, hvordan det foregår, og derfor er det også blevet afmystificeret, og jeg bilder mig ind, at jeg er mere rolig omkring det nu. Jeg skal starte på kursus i Smertefri Fødsel på mandag, og jeg mærker efterhånden en del jag og pres på underlivet, så jeg tror, at fødslen kommer til at fylde mere og mere i tankerne, selvom jeg ikke er nået til at optanke druesukker eller lave pakkeliste endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha, jeg har det suuuuper dobbelt omkring alt det der med fødsel og snart have en lækker baby. Jeg har nok altid været angst for at føde og den smerte, der hører med, og derfor skubber jeg nok lidt selve fødslen lidt væk fra mine tanker. Omvendt kommer der jo noget fantastisk ud af det, og jeg er jo blevet klogere på, hvordan det foregår, og derfor er det også blevet afmystificeret, og jeg bilder mig ind, at jeg er mere rolig omkring det nu. Jeg skal starte på kursus i Smertefri Fødsel på mandag, og jeg mærker efterhånden en del jag og pres på underlivet, så jeg tror, at fødslen kommer til at fylde mere og mere i tankerne, selvom jeg ikke er nået til at optanke druesukker eller lave pakkeliste endnu :)

Sig til hvis du vil kigge på min liste ;) Jeg er liste-typen, så den har jeg arbejdet på siden uge 22  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du godt kan må at pakke efter veerne er startet. Vi fik af vide i går til fødselsforberedelse at opstartsfasen i gennemsnit vare 8-24 timer for en første gangs fødende og man kører som regel først på sygehuset i aktiv fødsel. Så du har masser af tid :)

Ja, det tænker jeg også selv. Dog er jeg typen som skal have alting ordnet så der er styr på det, og jeg har allerede stress over at jeg ikke har pakket den endnu  :D

Men måske jeg bare skal få den printet ud og smidt den i tasken, så min mand kan hjælpe med at finde alting frem, hvis nu jeg ikke selv har overskuddet, når det store slag skal slås :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det tænker jeg også selv. Dog er jeg typen som skal have alting ordnet så der er styr på det, og jeg har allerede stress over at jeg ikke har pakket den endnu :D

Men måske jeg bare skal få den printet ud og smidt den i tasken, så min mand kan hjælpe med at finde alting frem, hvis nu jeg ikke selv har overskuddet, når det store slag skal slås :)

Det synes jeg lyder som en god ide. Jeg tror vi pakker hendes ting og lidt af vores inden og når vi så føler nu er det nok lige om lidt så ryger resten i tasken :) der er jo også flere minutters pause mellem veerne hvor man har det fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig til hvis du vil kigge på min liste ;) Jeg er liste-typen, så den har jeg arbejdet på siden uge 22  :blink

 

Jeg vil meget gerne se den. Jeg har den nok også indirekte liggende i baghovedet, men jeg har lidt lavet en aftale med mig selv om, at jeg ikke skal gå i gang med fødselsforberedelse, læsning om amning, pakning af hospitalstaske osv. før jeg går på barsel....men det er jo så også om under en uge!  :blink

 

Ja, det tænker jeg også selv. Dog er jeg typen som skal have alting ordnet så der er styr på det, og jeg har allerede stress over at jeg ikke har pakket den endnu  :D

Men måske jeg bare skal få den printet ud og smidt den i tasken, så min mand kan hjælpe med at finde alting frem, hvis nu jeg ikke selv har overskuddet, når det store slag skal slås :)

 

Jeg tænker på, om ikke det var en idé at købe ekstra tandbørste og rejsestørrelse eller ekstra af shampo, tandpasta og den slags, så du kan have ro ved tanken om, at der ER pakket det meste :) Og derudover så er der mulighed for at købe småting i caféen på Hvidovre, og der er også en netto tæt på hospitalet. Ikke for at sige, at man BEHØVER at panikkøbe, men omvendt så ER der mulighed for at få fat på det meste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne se den. Jeg har den nok også indirekte liggende i baghovedet, men jeg har lidt lavet en aftale med mig selv om, at jeg ikke skal gå i gang med fødselsforberedelse, læsning om amning, pakning af hospitalstaske osv. før jeg går på barsel....men det er jo så også om under en uge!  :blink

 

 

Jeg tænker på, om ikke det var en idé at købe ekstra tandbørste og rejsestørrelse eller ekstra af shampo, tandpasta og den slags, så du kan have ro ved tanken om, at der ER pakket det meste :) Og derudover så er der mulighed for at købe småting i caféen på Hvidovre, og der er også en netto tæt på hospitalet. Ikke for at sige, at man BEHØVER at panikkøbe, men omvendt så ER der mulighed for at få fat på det meste :)

Haha, ja det er lige om lidt! Og så er der lige pludselig ikke så længe til at fødslen er rundt om hjørnet ;) Du er i uge 34 om to dage, så går det stærkt!!

 

Nå ja, rejsestørrelser for pokker! Dén havde jeg ikke selv tænkt på, men jeg har faktisk mange toilettaske-ting liggende, i rejsestørrelse.

Og hvis det går galt, så bor mine forældre 3 minutters kørsel fra hospitalet, så vi har planer om at sige at de skal have sejrs-McD med, ellers må de ikke se baby  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får i alle sammen lige min pakkeliste til hospitalet :D

 

Indhold i pusletasken som jeg har skrevet, er udover dét som jeg normalt vil have liggende i pusletasken, som stofbleer osv.

Pusletaske:

·         Ammeindlæg

·         3 bodies

·         Tæppe til baby

·         Kørepose

·         2 heldragter

·         Hue

·         Kæmpe bind

·         Brystvortecreme

Min taske:

·         Vandrejournal

·         Evt. fødselsplan

·         Morgenkåbe

·         Lille højtaler

·         Computer med serier og film

·         Bog (Smertefri Fødsel?)

·         Oplader til telefoner

·         Toilettaske med:

o   Tandbørste

o   Tandpasta

o   Hårelastikker

o   Hårbørste

o   Make-up

o   Deodorant

o   Håndcreme

o   Mentholatum

·         Snacks og drikke

o   Kiks

o   Juice/kakao

o   Muslibarer

o   Frugt

o   Marsbar

o   Sodavand

·         Kims badebukser

·         Ekstra tøj til Kim?

·         Amme BH?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, ja det er lige om lidt! Og så er der lige pludselig ikke så længe til at fødslen er rundt om hjørnet ;) Du er i uge 34 om to dage, så går det stærkt!!

 

Nå ja, rejsestørrelser for pokker! Dén havde jeg ikke selv tænkt på, men jeg har faktisk mange toilettaske-ting liggende, i rejsestørrelse.

Og hvis det går galt, så bor mine forældre 3 minutters kørsel fra hospitalet, så vi har planer om at sige at de skal have sejrs-McD med, ellers må de ikke se baby  :D

 

Ha ha, god stil med sejrs-mc d :D Vi var også et smut forbi efter forældreeftermiddag, hvor jeg følte, jeg var døden nær efter at have vadet op og ned af gangene og nu var klokken pludselig 18:30, og jeg skulle bare have mad nuuuuuuuu :rolleyes

 

Tak for listen :)

 

P.S. Dumt spørgsmål: Hvorfor badebukser til manden? Regner du med at skulle i kar og have ham med ned i vandet eller er der et eller andet, jeg ikke har overvejet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, god stil med sejrs-mc d :D Vi var også et smut forbi efter forældreeftermiddag, hvor jeg følte, jeg var døden nær efter at have vadet op og ned af gangene og nu var klokken pludselig 18:30, og jeg skulle bare have mad nuuuuuuuu :rolleyes

 

Tak for listen :)

 

P.S. Dumt spørgsmål: Hvorfor badebukser til manden? Regner du med at skulle i kar og have ham med ned i vandet eller er der et eller andet, jeg ikke har overvejet?

Vi har efterhånden rundet den McD riiiigtig mange gange, når nu vi er på hospitalet flere gange om ugen  :blush

 

Jamen jeg læste et sted, at det måske var smart hvis han skulle med under bruseren, som mange jo bruger som smertelindrende :)

Tror ikke lige at han skal med ned i karet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige taget nogle af tingene fra din liste også :) på riget skal man ikke selv have bleer med til baby eller bind til sig selv, men jeg har skrevet bind på også, jeg tænker det ikke er sikkert at hospitalets er så rare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige taget nogle af tingene fra din liste også :) på riget skal man ikke selv have bleer med til baby eller bind til sig selv, men jeg har skrevet bind på også, jeg tænker det ikke er sikkert at hospitalets er så rare.

Det skal man heldigvis heller ikke på Hvidovre, men hviiis nu liiiige.....  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hopper lige ind i jeres tråd..

Bind på hospitalet er rare! De havde to størrelser da jeg fødte for 2 år siden - almindelig og KÆMPE! De kæmpe var virkelig fantastiske! Jeg synes det var rart ikk at behøve tænke på om man blødte igennem, jeg lå/sad meget i sengen, og når man rejste sig kom der nogen sange en ret stor skylle..

Jeg sendte min kæreste hjem efter ting, da vi ikke rigtig havde noget med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hopper lige ind i jeres tråd..

Bind på hospitalet er rare! De havde to størrelser da jeg fødte for 2 år siden - almindelig og KÆMPE! De kæmpe var virkelig fantastiske! Jeg synes det var rart ikk at behøve tænke på om man blødte igennem, jeg lå/sad meget i sengen, og når man rejste sig kom der nogen sange en ret stor skylle..

Jeg sendte min kæreste hjem efter ting, da vi ikke rigtig havde noget med :)

Jeg tænker også bind er en god ting. Så har man dem hvis man ikke lige synes om dem hospitalet har. Mine forældre bor i vores lejlighed mens vi er væk, så alt hvad vi glemmer kan de jo tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der har født før, hvor meget spiser far under fødslen. Er snacks og sådan nok ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der har født før, hvor meget spiser far under fødslen. Er snacks og sådan nok ?

Det kommer jo helt an på hvor længe fødslen kommer til at vare :) Men de fleste skriver at de bager pizzasnegle eller pølsehorn, udover evt muslibarer osv. Og så spiser de det faktisk oftest bagefter. For det meste har kiosk/kantine jo åbent til at købe sandwich o.a. hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo helt an på hvor længe fødslen kommer til at vare :) Men de fleste skriver at de bager pizzasnegle eller pølsehorn, udover evt muslibarer osv. Og så spiser de det faktisk oftest bagefter. For det meste har kiosk/kantine jo åbent til at købe sandwich o.a. hvis det er :)

Jeg tænker bare at min mand nok ikke får lyst til at gå fra mig, men det vel også er begrænset hvor meget han får tænkt på mad. Det vigtigste er jo at han ikke går sukkerkold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har efterhånden rundet den McD riiiigtig mange gange, når nu vi er på hospitalet flere gange om ugen  :blush

 

Jamen jeg læste et sted, at det måske var smart hvis han skulle med under bruseren, som mange jo bruger som smertelindrende :)

Tror ikke lige at han skal med ned i karet :D

 

Aha, så gav det bedre mening :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare at min mand nok ikke får lyst til at gå fra mig, men det vel også er begrænset hvor meget han får tænkt på mad. Det vigtigste er jo at han ikke går sukkerkold.

 

Jeg tror det er rigtigt godt at have noget med til manden, for som jordemor sagde til forældredag, så skulle vi altså have noget mad med til manden, for de havde altså ikke tid til at tage sig af de der mænd, der besvimede, fordi de ikke havde spist i lang tid ;) Men mht. mængder, så er det svært at sige noget, tror jeg. Det vigtigste er vel at man har NOGET, altså fx. en pose pizzasnegle og nogle müslibarer og så noget at juice evt. også (selvom jeg tænker, at der nok er saftevand)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi var cirka 30-45 min på sygehuset også var min datter født.. Så hendes far nåede ikke noget som helst! Igen billeder, ingen mad - intet :)

Vi havde dog pakket lidt mener jeg.. Druesukker, en pose slik, lidt müslibar.. Tingene var rare at have den første nat, hvor han ikke kunne sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi var cirka 30-45 min på sygehuset også var min datter født.. Så hendes far nåede ikke noget som helst! Igen billeder, ingen mad - intet :)

Vi havde dog pakket lidt mener jeg.. Druesukker, en pose slik, lidt müslibar.. Tingene var rare at have den første nat, hvor han ikke kunne sove :)

 

Det var noget af en hurtig fødsel. Ja, det er jo virkelig svært at vide, hvor lang tid, man skal regne med, men jeg tror, det er en fin pointe, at man også kan have brug for noget efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan står det til, i forhold til hvor længe man må blive på hospitalet?

Jeg er jo 3. gangs, så jeg skal hjem med det samme, men gælder det også 1. gangs fødende? 

 

Jeg har ikke tænkt mig at tage noget særligt med. Lidt tøj til den lille, en ammebh, bleer til alle, måske noget skiftetøj til mig.

Vi fik i øvrigt mad efter begge mine fødsler på hospitalet (the, saft, toastbrød med syltetøj og flag :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER