Pinar

Skift af vuggestue

14 indlæg i dette emne

Hej mødre.

 

Jeg håber, I vil læse dette indlæg og komme med jeres syn på sagen. Jeg er nemlig selv rigtig forvirret pt. Undskylder i forvejen for længden.

 

For tre måneder siden startede min søn i vuggestue, vi havde været ude at se flere og valget faldt på denne udfra deres anerkendende pædagogik samt et rigtig fornuftig samtale med lederen og den ene ejer. Institutionen er privat.

Og på papiret er dette et skønt sted. Desværre er virkeligheden en anden og vi har haft mange kampe de sidste tre måneder.

 

Problemer:

1.

Vuggestuen: Vores søn skal sove lur mellem 12-14, så det passer ind i deres skema.

Os: Han har stadig brug for to lure om dagen.

 

Efter to mdr. fik vi endelig "overtalt" dem til at han får de to lure indtil lederen en dag (10 dage senere) overrulede og bestemte, at det skulle han ikke. Uden nogen grund. (jeg tænker, hun ikke ville afgive en personale til det)

Hun respekterer ikke aftaler mellem forældre og personale. Ikke engang aftaler hun selv har indgået.

 

2.

Der har ikke været pædagog ansat før 1/9 og medhjælperne har kørt stuen på egen hånd. Søde er de, men de har hverken erfaring eller faglighed. Hvilket har betydet MANGE vikarer. Bl.a. blev min søn kørt ind af ikke mindre end seks forskellige mennesker.....

 

3.

Til tider er der virkelig dårlig stemning, der bliver talt grimt mellem personalerne (nogle gange også til børnene).

 

Det er overskrifterne, jeg kunne skrive side op og side ned om en masse praktisk, der ikke er i orden (byggeaffald, manglende lås på port, børn der sover alene (altså uden opsyn med direkte adgang fra gaden), støvler på i 30 grader, t-shirt på i 8 grader)

Tidligere har jeg set det som dårlig ledelse, mangel på ressourcer, men der er absolut også en kultur af dovenskab.

 

For to uger siden havde vi møde med ejerne, og fremlagde samtlige punkter. De var åbne og konstruktive. De meddelte at lederen ville blive frataget alt ansvar efterfølgende mandag. 

I mail til forældrene en uge efter, står der dog at lederen er sygemeldt og vil vende tilbage til institutionen efter 14 dage. På det tidspunkt vil man så se på hvilke ledelsesopgaver hun skal tildeles.

 

Nu er jeg så i syv sind. Skal jeg tro på det bliver bedre og lade min søn blive? Ellers skal jeg hurtigst muligt finde et andet sted til ham. Hvilket er virkelig svært, da vi er startet forfra på ventelisten.

 

Har andre været i samme situation? Hvornår valgte I at flytte barnet?

Min søn er egentlig velfungerende, meget motorisk og aktiv. Jeg fornemmer samtidig at han passer meget sig selv, tulrer rundt og kravler op på alt hvad han kan komme i nærheden af.

 

Jeg beklager, hvis indlægget er rodet - men der er også meget rod i mit hoved angående dette emne  :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg ville skifte hurtigst muligt. Jeg ville have mistet tiltroen til stedet og især hvis lederen kommer tilbage. Jeg ville frygtet det holdt kort tid og så vende tilbage til det gamle igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke tænkt to gange.... Jeg havde flyttet mit barn. Det er tillidsbrud i allerhøjeste grad, og det ville jeg ikke som mor acceptere.

:kram2 ring til pladsanvisningen og hør om der er nogle muligheder, du kan benytte dig af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg ville ride på to heste. Prøv at skifte, for det lyder lidt som om, du ikke er 100% tryg ved stedet. Det med hun er sygemeldt i 14 dage - tjabum - det behøver ikke betyde så meget. En sygemelding kan forlænges... Det er slet ikke sikkert hun kommer tilbage. Og hvis hun gøre og kan fungere (godt) på et andet niveau, så er det vel i og for sig i orden. Så jeg synes, du skal ringe til pladsanvisningen og høre, hvad dine muligheder er, ligesom andre også foreslår og så samtidig se tiden an, for det er ikke sikkert, at de lige står og har en ny plads til dig - og det kan jo være, at de ændringer, der kommer i vuggestuen får det hele til at blive meget bedre.

Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå, du er utilfreds og vred over, at du ikke har kunnet stole på de aftaler, du har indgået ang. dit barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville skifte hurtigst muligt. Jeg ville have mistet tiltroen til stedet og især hvis lederen kommer tilbage. Jeg ville frygtet det holdt kort tid og så vende tilbage til det gamle igen.

:ditto :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med de andre. Ville flytte mit barn hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville også arbejde på et skift.

I Noahs vuggestue sover de også generelt mellem 12 og 14, men de små sover når de har brug for det. Noah er tit blevet puttet inden 10, fordi det er der han er blev træt, og så sover han jo selvfølgelig bare en eftermiddagslur. Det har aldrig været et problem.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej vil lige give mit besyv med selvom jeg ikke har mine egne børn endnu ;)
Har dog passet børn fuldtid (privat) og i institutioner... mit råd til dig: SKIFT!  - det lyder slet ikke som om de har styr på noget.... kan se du bor i KBH Ø - har du overvejet en flerbørnsdagpleje (den i Willemoesgade er SÅ god og super sødt personale).. Kastelgården er et fint sted, men lidt stordrift agtigt... derudover har du overvejer privatbørnepasser (det er det jeg selv har været, du spørger bare hvis du vil!).. hvis du vil så skriv en privatbesked - kender flere småbørnsfamilier på østerbro og har passet børn der også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak for sparring - min søn har været syg i weekenden, så mit hoved har holdt fri fra spekulationer...

 

Her til formiddag har jeg været på besøg i en anden vuggestue, som jeg synes godt om. Der er ingen tvivl om, at det vil tage tid at komme på fode i nuværende institution. Øv, hvor er jeg træt af det tåbelige valg vi tog - vi har totalt fejlbedømt stedet.

 

Jeg tager ind på pladsanvisningen i morgen med en liste over fire vuggestuer/integrerede institutioner, som jeg ser som rigtig gode alternativer og håber så de vil hjælpe mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov kan se du har skrevet i har skiftet - dejligt for jer I tog det rigtige valg! Håber i forsat vil være glad for det nye sted :)

 

Vi har ikke skiftet endnu - og flerbørnsdagplejen i Willemoesgade har jeg før hørt godt om, men der er også lang ventetid  :boo

 

Kastelgården kender jeg ikke, men pt. har jeg på listen: 

1. Rosahaven

2. Carl Nielsen

3. Villa Rose

4. Vokseværket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ingen af de steder du har skrevet der faktisk - men håber I finder det bedste for jeres familie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER