lpd

Børn og hunde i bilen?

26 indlæg i dette emne

Hej alle. 

Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål. 

Vi har to schæfere, og derfor er vores bagagerum optaget af et stort dobbeltbur. 

Er der nogle af jer, der mon står i samme situation, så er jeg meget interesseret i at høre, hvordan i gør med barnevogn!

Det er meget besværligt at tage bur ud og ind (jeg kan ikke selv tage det ud og ind). 

 

Vi har ikke børn endnu, men da vores hunde betyder meget for os, og jeg går meget op i træning, så er det en af de ting vi stadig ønsker der skal være plads til. 

Håber I kan hjælpe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg beklager meget, hvis jeg har placeret denne tråd forkert! God dag til alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har anskaffet os en tagboks som barnevognen ryger op i :) og hvis det ikke er plads nok, kan man få sådan et stativ til at hænge barnevogn stellet bagpå bilen (ligesom en cykel). Ellers kan jeg ikke se anden udvej end at få en større bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så kører i bare med tagboks hver dag, eller?

 

Vi vil skulle have noget lign en transporter eller gulpladebil med ekstra barnesæde, og det er vi ikke interesseret i. Ellers skulle det være noget i stil med en caddy fx, hvor barnevognen så skulle være ovenpå buret. Jeg kører rigtig langt hverdag, og er så glad for min bil, ville være ked af at skulle køre i skrummel hver dag. Alternativet er at køre i to biler altid, og det er bare rigtig dumt, da vi har langt til ALT. 

Så vi ville meget gerne kunne finde ud af det med den bil vi har nu - det er en stor st car. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke barnevognen med medmindre vi skal et sted hen hvor vi har brug for at barnet kan sove ude, eller vi skal gå rundt ude hele dagen og har meget at bære på. Ellers nøjes vi med bæresele eller klapvogn som fylder mindre (kan stå på gulvet bag førersædet) eller vi har ingenting med.

Barnevognen bliver mest brugt hjemme eller til at gå ture hjemmefra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få klapvogne, som fylder meget lidt og som man kan få en lift til. De fleste lifte kan klappes helt sammen, og så kan begge dele sagtens stå enten ved passagersædet eller bag forsæderne.

Jeg vil nok ikke anbefale at bruge bæresele til hundetræning, da man ofte skal bukke sig ned(der skal vi ihvertfald), og det hæmmer også bevægeligheden en del at bære en bebs i bæreselen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. Super ide med tagboks. Har dog ikke bøjler på bilen, men det kan man vel få lavet. 

Vi bor meget langt ude på landet, så vi kan ikke lige gå hen til familie og venner osv. 

Det er et spørgsmål der har fyldt rigtig meget i mit hoved, da jeg ikke vil undvære noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det problem har vi ikke. Men jeg ved, at baby jogger City elite nærmest ikke fylder noget, og den kan man også få lift til. Som vist heller ikke fylder så meget.

Det var måske en option til ture, den burde kunne stå ved bagsædet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak, lyder som en god ide at anskaffe sig sådan en.

Jeg træner IPO med hundene, så baby skal ikke lige med i en bæresele til det - satser på far passer, eller at de gamle koner vil babysitte imens ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak, lyder som en god ide at anskaffe sig sådan en.

Jeg træner IPO med hundene, så baby skal ikke lige med i en bæresele til det - satser på far passer, eller at de gamle koner vil babysitte imens ;-)

Nej hvis du træner IPO så er det ret umuligt at have baby i bæresele imens :P

Men FEDT! Det er virkelig så imponerende at se hvad de hunde kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I overvejet en hundetrailer?

Her kan jeg lige have hund med bagi sammen med barnevogn med det ene sæde klappet ned og hunden uden bur - oprimalt? Overhovedet ikke, men det kan lade sig gøre. (Ford focus) og en stor barnevogn da jeg valgte emaljunga big star surpreme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er super sjovt at træne IPO men er også noget tidskrævende, og da vi har en unghund ville jeg være meget ked af at skulle holde pause i træningen :-)

Kia, triller du så bare barnevognen ind i bilen der hvor sædet er lagt ned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, glemte lge at svare på det med hundetrailer. Ddt har vi overvejet, men vi kører med hundene rigtig meget, og ville ærligt talt være rigtig træt af sådan en trailer efter meget kort tid :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har godt nok kun en hund, men hendes bur fylder hele bagagerummet. Til gengæld har vi købt en vogn, hvor vi klikker autostolen på barnevognsstellet. Til at starte med bruger vi den der hedder Babysafe sleeper, og den næste hedder vidst GHR II (eller noget i den dur). Til stellet følger der desuden en sammenklappelig barnevognsdel, som man uden problemer kan have med i bilen, hvis man skal være væk i længere tid, og ikke vil have baby siddende i autostolen (GHR stolen) for længe. Hvis vi skal afsted alle sammen, bliver det noget med at stellet kommer ud på cykelholderen, så burde det ikke være er problem. Sig til hvis du vil have link til vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har godt nok kun en hund, men hendes bur fylder hele bagagerummet. Til gengæld har vi købt en vogn, hvor vi klikker autostolen på barnevognsstellet. Til at starte med bruger vi den der hedder Babysafe sleeper, og den næste hedder vidst GHR II (eller noget i den dur). Til stellet følger der desuden en sammenklappelig barnevognsdel, som man uden problemer kan have med i bilen, hvis man skal være væk i længere tid, og ikke vil have baby siddende i autostolen (GHR stolen) for længe. Hvis vi skal afsted alle sammen, bliver det noget med at stellet kommer ud på cykelholderen, så burde det ikke være er problem. Sig til hvis du vil have link til vognen.

Hej, det lyder rigtig smart. Jeg vil meget gerne se den vogn :-) er den ellers god som barnevogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, det lyder rigtig smart. Jeg vil meget gerne se den vogn :-) er den ellers god som barnevogn?

Det skal jeg fortælle dig, når det lykkes mig, at overbevise baby om at komme uuuud! ;) men ellers har vi testkørt den herhjemme, og jeg synes den virker virkelig lækker at køre med, og det er super nemt at få autostol af og på.

Selve vognen er denne, hvor carrycot'en er foldbar.

http://www.pramworld.co.uk/britax-affinity-white-chassis-black-thunder#.VCVHjCcaySM

Og så har vi købt babysafe sleeper som også kan bruges som barnevogn i den første tid samt denne autostol. http://www.pramworld.co.uk/britax-baby-safe-plus-shr-ii-2013-black-thunder#.VCVIeCcaySM

Vi har ikke kunne finde Affinityen i DK, og det var den vi havde forelsket os i, så vi bestilte fra UK - hvilket det så også blev lidt billigere af. Levering tog vidst fire dage eller sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have, den ser rigtig smart ud.. dog vil jeg rigtig gerne have en "rigtig" barnevogn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia, triller du så bare barnevognen ind i bilen der hvor sædet er lagt ned?

Nej ikke helt - men har jo også en kæmpe barnevogn, som jeg har valgt fordi jeg har hund og begår mig i skoven, på grusveje mv og vil have brug for at hun kan sove i den også når hun bliver 3, lige præcis fordi jeg er afsted med hunden :)

Sådan var bilen pakket i onsdag da turen gik til hundetræning

Og jeg kan godt forstå du ikke gider en trailer, der er bare meget mere oppakning med sådan en baby end en barnevogn, skulle kæresten have været i bilen også, så det var mere at det kunne være en nødvendighed, men en tagboks ville heller ikke være dumt :)

post-7418-0-89817200-1411805080_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh ok på den måde :-) vi bor også på landet og kommer kun til at gå i skov osv, så det skal være en ordentlig barnevogn.. men du har jo så ikke bur i din bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh ok på den måde :-) vi bor også på landet og kommer kun til at gå i skov osv, så det skal være en ordentlig barnevogn.. men du har jo så ikke bur i din bil.

Nej ikke når barnevognen er med!

Det er ikke oprimalt, men det er løsningen her lige nu.

Vi har også to biler, den ene på guleplader og i den har jeg et hundebur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke når barnevognen er med!

Det er ikke oprimalt, men det er løsningen her lige nu.

Vi har også to biler, den ene på guleplader og i den har jeg et hundebur.

Ok på den måde. Vi har også overvejet en gulpladebil, men da jeg er alene hjemme meget af tiden (manden arbejder på nordsøen) så virker det alligevel lidt åndssvagt. Når han så er hjemme og vi skal besøge familie osv, så vil vi jo stadig have problemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh ok på den måde :-) vi bor også på landet og kommer kun til at gå i skov osv, så det skal være en ordentlig barnevogn.. men du har jo så ikke bur i din bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov undskyld, er på fra mobil, det er jeg vist ikke god til ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov undskyld, er på fra mobil, det er jeg vist ikke god til ;-)

Haha kender jeg godt :)

Nej det er ikke nemt det der når man ikke drømmer om at køre rundt i en bus!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er sååå glad for at have st car... kunne også sagtens have sådan noget som qashqai og lignende, men mit indtryk er, at selve pladsen i bagagerummet ikke er voldsomt meget større :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER