Elisamus

Vægten

147 indlæg i dette emne

Hej tøser

Jeg er lidt nysgerrig hvad siger vægten efterhånden og hvor langt er i henne.

Jeg er i 13+4 og vægten siger - 0,4 kg, hvilket jeg er godt tilfreds med, håber det forsætter på den måde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser

Jeg er lidt nysgerrig hvad siger vægten efterhånden og hvor langt er i henne.

Jeg er i 13+4 og vægten siger - 0,4 kg, hvilket jeg er godt tilfreds med, håber det forsætter på den måde...

 

haha hvor er du sød, vil du ikke ligefrem håbe, at du har sat næsen op efter, at det at være gravid munder ud i et fantastisk resultat alla en slankekur.  :box

 

Jeg tog knap 9 kg på under min første graviditet (marcus er født i 2011) og jeg er i dag 16+5 og har taget 1 kg på.. Og ærligt, så tror jeg at de 500 g sidder i brysterne denne gang ;)  :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha hvor er du sød, vil du ikke ligefrem håbe, at du har sat næsen op efter, at det at være gravid munder ud i et fantastisk resultat alla en slankekur.  :box

 

Jeg tog knap 9 kg på under min første graviditet (marcus er født i 2011) og jeg er i dag 16+5 og har taget 1 kg på.. Og ærligt, så tror jeg at de 500 g sidder i brysterne denne gang ;)  :hophop

Nej nej forventer ikke en slanke kur men med et BMI på 34 så håber jeg på maks at tage 9 kg på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej forventer ikke en slanke kur men med et BMI på 34 så håber jeg på maks at tage 9 kg på...

aj det var nu altså også bare en joke :) 

 

man behøver absolut heller ikke at tage så meget på, bare fordi man er gravid.. 

 

Der er hverken noget der hedder " hey jeg må spise lige hvad jeg har lyst til eller jeg spiser for 2", eller dvs. hvis det er sådan man har det, ja så tager man nok en del på :) 

 

Min veninde tog 24 kg på, da hun var gravid og hun har smidt 2 kg, selvom hendes datter i dag er 3 år. Det er jo i sig selv "godt gået" når man tænker på, at hendes datter vejede 3,5 kg. ved fødslen ;) 

Hendes undskyldning var, at hun fik vand i kroppen og den historie står hun stadig på i dag.. Faktum er, at hun spiste 5-7 gange dagligt og proppede sig med alt hun lige havde lyst til de sidste 5 måneder af graviditeten. Jeg synes bare det er synd - for selvom man som gravid kan få lyst til noget specielt, så kan man altså sagtens overvinde at lade være.. :) 

 

Tror på dig og på at du holder dig på dine max 9 kg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min BMI er fuldstændig ude af kontrol (høj), fordi jeg ikke er ret høj og har kraftige knogler samt muskelvæv, da jeg har dyrket elitesport. Jeg er overhovedet ikke fed, men lidt godt i stand, så jeg tager ikke BMI´en for pålydende. Så bliver jeg nemlig deprimeret :rolleyes.

 

Jeg har vist ikke rigtig taget på endnu, og jeg spiser meget sundt - har lagt alt hvad der hedder usunde snacks på is og drikker kun vand. Egentlig mest for barnets skyld, mens jeg er gravid er det ham der betyder noget, ikke min efter-fødselsvægt. Hvis jeg fortsætter mine nyfundne madvaner, håber jeg, naturen går sin gang, og jeg ikke ender som en flodhest.

 

Jeg synes, det der er svært er at skulle dyrke den nødvendige motion. Jeg kan nemlig dårligt gå 10 meter uden at være ved at omkomme; mine lunger lader til at give barnet al ilten. Min læge siger, det er helt normalt og anbefaler, jeg bare forsøger at gå daglige ture.

 

Den anden dag læste jeg et indlæg på en anden side i et andet forum om en pige, der forsøgte sig med en "graviditetsslankekur" og stoppede sig med alle mulige kunstige tilskud i stedet for at spise. For at være helt ærlig fik jeg kuldegysninger.... Hvis man er så forhippet på at ligne en model, skulle man måske vente lidt med et barn, tænker jeg. Der er ikke noget galt i gerne at ville være pæn, men ens krop forandrer sig jo, og det må vi nok acceptere. Det vigtigste er da at få et sundt barn, synes jeg. Hvad tænker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min BMI er fuldstændig ude af kontrol (høj), fordi jeg ikke er ret høj og har kraftige knogler samt muskelvæv, da jeg har dyrket elitesport. Jeg er overhovedet ikke fed, men lidt godt i stand, så jeg tager ikke BMI´en for pålydende. Så bliver jeg nemlig deprimeret :rolleyes.

 

Jeg har vist ikke rigtig taget på endnu, og jeg spiser meget sundt - har lagt alt hvad der hedder usunde snacks på is og drikker kun vand. Egentlig mest for barnets skyld, mens jeg er gravid er det ham der betyder noget, ikke min efter-fødselsvægt. Hvis jeg fortsætter mine nyfundne madvaner, håber jeg, naturen går sin gang, og jeg ikke ender som en flodhest.

 

Jeg synes, det der er svært er at skulle dyrke den nødvendige motion. Jeg kan nemlig dårligt gå 10 meter uden at være ved at omkomme; mine lunger lader til at give barnet al ilten. Min læge siger, det er helt normalt og anbefaler, jeg bare forsøger at gå daglige ture.

 

Den anden dag læste jeg et indlæg på en anden side i et andet forum om en pige, der forsøgte sig med en "graviditetsslankekur" og stoppede sig med alle mulige kunstige tilskud i stedet for at spise. For at være helt ærlig fik jeg kuldegysninger.... Hvis man er så forhippet på at ligne en model, skulle man måske vente lidt med et barn, tænker jeg. Der er ikke noget galt i gerne at ville være pæn, men ens krop forandrer sig jo, og det må vi nok acceptere. Det vigtigste er da at få et sundt barn, synes jeg. Hvad tænker I?

 

 

Min vægt svinger mellem +1.0 - 1.5 kg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har (som sædvanligt) taget 4-5 kg på :D Jeg må så være et særtilfælde for jeg kan på ingen måde "sagtens overvinde at lade være" og jeg føder dejlige, sunde og raske børn alligevel ;)

Jeg har taget godt 20 kg på i begge graviditeter, og forventer ikke meget anderledes denne gang....

Jeg spiser ca hvad der passer mig (hvilket betyder noget i både den super sunde og den mere usunde kategori) og tænker mere på at have det godt og passe på mig selv og gå en masse dejlige ture i det smukke efterårsvejr.... Så må guderne vide hvad der er vigtigst for baby :)

Jeg har begge gange tabt mig til under før-gravid-vægt inden næste graviditet, så jeg ved at det også nok skal lykkes for mig her den sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB: puha, får det så skidt over at høre om dem som går på kur under graviditeten... Læste lige en artikel om at det er blevet trendy at føde små bitte babyer på 2500 gram, og kvinderne sulter sig selv for at opnå det, og dermed også opnå at se ud som før graviditeten allerede få dage efter fødslen.

Sådan nogle små børn er bare SÅ udsatte i forhold til dem med lidt mere sul på kroppen.... Babyer har godt af at være lidt småbuttede :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser normalt sundt og normalt vil jeg sige. Til tider for meget kage på arbejdspladsen og lidt slik i weekenden. Jeg spiser på samme måde nu. Jeg er pt. på ferie i udlandet hos mine forældre, så den har stået på lidt mere hygge med god mad. Inden ferien havde jeg taget 1 kg på - ca 12 uger henne.

Jeg tror på, at det bedst er at spise varieret. Drikker stadig en cola, men tænker da over hvad jeg spiser og drikker. Bl.a kan jeg ikke klare kaffe mere ;-)

Jeg er så glad for at høre det med luften og vejrtrækningen. Jeg løber normalt, og har også løbet siden jeg fandt ud af at jeg er gravid, og shit hvor har løbeturene været hårde. Ingen ilt. Jeg har godt nok undret mig over hvor kondien forsvandt hen. Nu giver det mening :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også allerede taget 4-5 kg på.. men som jm sagde til mig så er det ikke unormalt når jeg er tynd da min krop så har behov for nogle fedtdepoter.. Hun mener så også det er derfor min trang til søde ting har været forhøjet.. ja ja det er da en fin undskyldning for mig..

Det jeg kan mærke der er svært for mig er at acceptere at vægten stiger da Jeg hele sidste forår kæmpede med og tabe mig og tabte 25 kg.. og så nu se vægten stige over mit slutmål og videre.. Det synes jeg er hårdt psykisk.. men ved det er for barnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at tabe ludt over 3 kg og har siden taget ca 1,5kg på igen, så samlet set må det hedde -1,5kg. Er ret ærgerlig over det, for er ret tynd i forvejen, så synes jo bestemt at jeg burde tage på. Og synes jeg spiser rimelig fornuftigt efterhånden (altså spiser rent faktisk noget til alle måltider nu. Det kunne jeg ikke tidligere pga kvalme/opkastninger)..

Er forresten 14+5 i dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 1,5 kg på - er 15+ noget . Sidste graviditet tog jeg 30 kg på!!! Der skal jeg ikke op igen, fuck, det var hårdt at komme af med igen :(

Mit BMI er på 20, så er relativ normalvægtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså nødt til at kommentere på denne her BMI-dimmer. Da jeg dyrkede sport på et meget højt plan og var åleslank, bankede min BMI mig alligevel op i afdelingen for de svært overvægtige. Årsag: Min manglende højde, mine store bryster og mine muskler. Så BMI skal tages vejledende, synes jeg, ikke som bevis for enten det ene eller det andet.

 

Når det så er sagt, så ER jeg overvægtig nu :). Da jeg blev gravid, havde jeg lige ligget det meste af foråret på Riget med min kæreste, hvor der på afdelingen blev serveret ret lækker mad - blot havde jeg ikke tænkt på, det var beriget hospitalsmad :unsure. Bang! 15-20 ekstra kilo på 4 mdr., værsgo! At vi lå en del tid i isolation gjorde det ikke bedre - mulighederne for kropslig udfoldelse på 5 x 5 m2 er begrænsede.

 

Vi startede inseminationerne en måneds tid efter, vi kom hjem, men jeg regnede ikke med at blive gravid så hurtigt (en del kvinder i min familie har haft svært ved at undfange), så tænkte der nok var god tid til at tabe mig inden. Bang! - igen. 1. forsøg, værsgo! :rolleyes. Så jeg må leve med at være lidt overvægtig her i min graviditet. Så længe vores lille dreng i maven ikke lider under det, er det også okay med mig. Jeg skal nok få tabt det senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slankekur under graviditet er jo grotesk!! Jeg håber at jeg kan "nøjes" med 20 kg denne gang men har allerede taget 7 kg på og er i uge 15+6.... men med mine to drenge tog jeg præcis 34 kg på begge gange... efter fødslen skulle der arbejdes på de sidste 10 kg men de forsvandt begge gange...det krævede en del omlægning af kost.  Det skal lige tilføjes at jeg ved hver graviditet har valgt at stoppe rygning og er blevet enig med min læge om at det er bedre for "lille" at jeg snacker fremfor at ryge....

Kender både kvinder der ligner fotomodeller efter 3 børn, kvinder der døjer med ekstra kilo i mange år frem.... men de er alle lykkelige mødre og det er jo det vigtigste.... God appetit. :mam  :mam  :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

BSB, helt enig med dig om BMI. Det kan være en udemærket måleenhed, men passer ikke på alle. De fleste topatleter vil veje for meget ifølge BMI beregning.

Efter 2 ugers ferie med alt for meget god mad skal jeg vidt på afvænning i næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik grassat i går og spiste 5 stykker kage. Da jeg ellers holder mig helt fra det søde, har jeg i dag "the sugar blues"; hovedpine, rystelser og træthed :blink :blink :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres vægt blevet nu? :)

 

Kender ikke min startvægt, men min normalvægt før gravidliteten var 82 kg, så har jeg fået skrevet i vandrejournalen (jeg var dog oppe på 84 første gang jeg målte i gravidliteten) 

 

Vægten var så igen faldet til 82,5 ca. så tager stadig udgangspunkt i en startvægt på 82 :)

 

Min vægt siger nu 84,9 kg. her 20+2 så det vil sige +2,9 kg :)

 

Jeg faldt dette skema et sted på nettet om hvor meget man bør tage på i gravidliteten, og i følge den burde min vægt nu være mellem 84,5 og 86 så det passer vidst meget godt:) 

 

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

 

 

Tror btw at jeg har sugarrush efter min glokosebelastningstest i dag. Jeg gik lige forbi jordmoderens kontor fordi jeg havde  et spørgsmål, og der stod en vægt udenfor, og jeg steg på og nåede at panikke noget idet at vægten sagde 92 kg.... da jeg så kom hjem gik det op for mig at jeg selvfølgelig havde vejet med med tøj, jakke, sko ect. på.... men også at jeg havde haft en taske over skulderen med blandt andet 2 store harry potter bøger, en babybog og en flaske vand..... Hvorfor så jeg dog det som logisk at veje mig med:P? hehe 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3 kg på - er 18+0 i dag.

Er fint tilfreds; startede på ca. 63 kg og er 174 cm høj, så det er ok :)

 

Edit: De sidder på maven og dutterne - alle andre mål er præcis som før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3 kg på - er 18+0 i dag.

Er fint tilfreds; startede på ca. 63 kg og er 174 cm høj, så det er ok :)

 

Edit: De sidder på maven og dutterne - alle andre mål er præcis som før.

 

Jeg har ikke tjekket mål... eller jo har nogen fra lige omkring starten af gravidliteten så ku da være sjovt at se :)

 

Men tror også mit hovedsageligt at på maven :) Den er ihvertfald vokset :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede på 62 kg, tabte mig 3 kg og nu er jeg oppe på 61,4 kg :) er fint tilfreds. Min jordemoder har sagt at jeg ikke skal være bekymret over det tabte, så det er jeg ikke. Og hun mener heller ikke at jeg kommer til at tage ret meget på overhovedet. Det gjorde min mor heller ikke, så håber det holder stik.

Kan dog godt mærke at appetitten har fået et nøk opad, men ikke overdrevent synes jeg.. og på den positive side er det frugt og grønt, jeg craver efter (mig, der altid har været jordens største slikmund) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg lige på badeværelset, som nu siger +4 kg. Er det ok eftersom jeg er 19+0 i dag? Synes da ikke det lyder af alt for meget heldigvis. Men det sidder også på maven det hele, så jeg lægger ikke så meget mærke til at jeg tager på. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Slankekur under graviditet er jo grotesk!! Jeg håber at jeg kan "nøjes" med 20 kg denne gang men har allerede taget 7 kg på og er i uge 15+6.... men med mine to drenge tog jeg præcis 34 kg på begge gange... efter fødslen skulle der arbejdes på de sidste 10 kg men de forsvandt begge gange...det krævede en del omlægning af kost. Det skal lige tilføjes at jeg ved hver graviditet har valgt at stoppe rygning og er blevet enig med min læge om at det er bedre for "lille" at jeg snacker fremfor at ryge....

Kender både kvinder der ligner fotomodeller efter 3 børn, kvinder der døjer med ekstra kilo i mange år frem.... men de er alle lykkelige mødre og det er jo det vigtigste.... God appetit. :mam :mam :mam

I love you!!!!!! :D

(Er også selv stoppet med at ryge hver gang.... Det koster godt nok på vægten! )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med ventetøj, hvornår er I andre begyndt at bruge det?

Jeg er jo en af dem, der er kortest henne idet jeg har termin 30.3., og er ikke begyndt at bruge ventetøj endnu. Hvad er vigtigst at anskaffe sig af ventetøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER