Guest Mogsen

Gaver til de ældre søskende

7 indlæg i dette emne

Har I overvejet at give jeres ældre børn en gave, når baby kommer?

 

Jeg har tænkt mig, at mine børn skal have en lille ting i anerkendelse af, at deres liv nu ændrer sig. 

Mit eget bedste bud er en storebror/storesøster t-shirt. Så har de også noget, der kan hjælpe dem med at fortælle om nyheden i børnehaven, fritten og skolen.

 

Hvad tænker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er mit første barn, men jeg synes det lyder rigtig fint med de to t-shirts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også mit første barn, men jeg tænker at det virker som en god idé at give noget som de stolt kan vise frem, istedet for noget "ligegyldigt" lego eller andet. Hvis de er stolte over t-shirten og forældre og pædagoger i institutionen spørger ind til det, så giver det også anledning til stolthed, og derved bliver de måske også mere stolte over deres nye lillebror/søster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet Felix en Bruder brandbil som han virkelig ønskede sig. Han blev så glad for den. For os var det vigtigt at han ikke følte sig overset og derfor fik en ting han vil bruge mange timer med. Han har også fået LEGO af sin faster og sin moster som han også er rigtig glad for. Det gode ved LEGO er at vi har kvalitetstid 100% mens vi bygger og leger med det og det nyder han. At det nærmest er som før lillebror uden at det jo er det.

Men det er jo hvad man selv gerne vil og gør det til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet Felix en Bruder brandbil som han virkelig ønskede sig. Han blev så glad for den. For os var det vigtigt at han ikke følte sig overset og derfor fik en ting han vil bruge mange timer med. Han har også fået LEGO af sin faster og sin moster som han også er rigtig glad for. Det gode ved LEGO er at vi har kvalitetstid 100% mens vi bygger og leger med det og det nyder han. At det nærmest er som før lillebror uden at det jo er det.

Men det er jo hvad man selv gerne vil og gør det til :)

Jeg kan godt se hvad du mener med at I jo selvfølgelig får en rigtig god tid med Felix over at hygge med Lego :)

 

Det er sgu heller ikke nemt, at sidde og spille klog på børn, når man endnu ikke har nogen selv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se hvad du mener med at I jo selvfølgelig får en rigtig god tid med Felix over at hygge med Lego :)

 

Det er sgu heller ikke nemt, at sidde og spille klog på børn, når man endnu ikke har nogen selv :D

Næh det er jo også forskellige holdninger til, om store børn skal forkæles når de små får gaver. Jeg er i princippet imod men lige her, hvor der sker så stor en ændring i Felix liv også er det ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh det er jo også forskellige holdninger til, om store børn skal forkæles når de små får gaver. Jeg er i princippet imod men lige her, hvor der sker så stor en ændring i Felix liv også er det ok :)

Sådan har jeg det også. Kunne aldrig finde på at give gaver til begge børn, når den ene har fødselsdag. Jeg synes, det er en vigtig lektie, at man ikke altid er dén, som er i centrum. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER