89Nielsen

Navlepiercing og olie mod strækmærker

10 indlæg i dette emne

Hej Ladies :-)

 

Jeg er ca 22. uger henne, og min mave er ikke vokset særlig meget. Men nu har jeg læst og set en del billeder, af piger med piercing i navlen, hvor de har fået nogle grimme ar grundet heraf. 

 

Har I nogen erfaringer med navlepiercinger, og graviditet? Jeg ved ikke om jeg skal pille den ud, få en ring i, istedet for en stav, eller købe sårn en flexi-stav som er meget lange og beregnet til gravide. 

 

 

Derudover, vil jeg jo gerne undgå strækmærker... Jeg smøre maven med alm. creme lige nu, men ikke hysterisk meget. Efter kendskab til de her olier, som der bliver reklameret med, i div. blade vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaringer med dem? 

 

 

Tak for hjælpen :-)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog min navlepiercing ud, da jeg var gravid. Den ville ikke have kunnet blive siddende. Hvis du gerne vil beholde hullet, så tror jeg at du skal prøve en flexistav.

 

Jeg har læst at strækmærker er genetisk betinget og at du ikke kan smøre dig fra dem <_<

 

Jeg smurte mig ikke med noget og jeg fik ingen strækmærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genetisk betinget? Det må jeg læse om :-) Tak for svar. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genetisk betinget? Det må jeg læse om :-) Tak for svar. 

 

Ja altså enten får du dem eller også får du dem ikke. Det kan en creme/olie ikke ændre på.

Håber ikke du får dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mht. Navlepircing så er jeg ikje til megen hjælp.

Men tror udelukkende at det skal være for din egen velværes skyld, hvis du smører maven ;)

Jeg fik et strækmærke på 3 cm nedenunder navlen sidst.. og jeg smurte maven når jeg huskede det!

min mor har 3 børn og ingen strækmærker!

jeg tror ærligt talt ikke man kan gøre en hujende hatfis for at forebygge, desværre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog min navle piercing ud og der er kun et lillebitte ar som man kan se. Ingen strækmærker i nærheden af navlen overhovedet, selv om jeg fik strækmærker.. Absolut intet i forhold til hverken kikkertundersøgelse ar og ikke mindst kejsersnit arret. Jeg har ikke prøvet at sætte ring i hullet igen da jeg tænker jeg er færdig med piercingen (havde den også i 15 år).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt og læst at strækmærker er genetisk bestemt - og at man derfor ikke kan smøre sig ud af det.

Men jeg synes at det er lækkert at få maven smurt, og gør det selv efter hvert bad.

Jeg bruger en fed A-Derma creme, eller ganske almindelig babyolie (så vidt jeg kunne se, er der de samme ingredienser i babyolie og den olie der er beregnet til gravide :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit eneste strækmærke er lige i arret over navlen. Jeg havde ikke piercingen i - men tror simpelthen at det bare er huden der er mindre fleksibel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke haft min navlepiercing i flere år, men man kan stadig se hvor den har været. Hvis jeg stadig havde haft den da jeg blev gravid, så ville jeg have taget den ud, og så have ladet den gro sammen eller få en ny når graviditeten var overstået. 

 

Mht. at smøre maven, så smører jeg den x 2 om dagen. Det er gerne om morgenen og inden sengetid. Jeg har også læst det med at strækmærkerne kommer hvis de kommer så det er egentlig mest for min egen skyld at jeg smører maven, da den så ikke strammer eller klør når den vokser lidt. Og så føler jeg en god kontakt med maven når jeg lige står og smører den godt ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER