KamillaSkruk

hvornår?

7 indlæg i dette emne

Hvornår fortalte i mormor, morfar, farmor, farfar og oldeforældrene at de ville få disse nye titler ??

Synes det er så svært ikke at sige noget.. !!

Har kun fortalt det til 2 veninder indtil videre som selv har født for 6 mdr og 1 mdr siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det klarede mine forældre (uden at spørge), da vi fortalte det i uge 8. Men vores læge havde også fejlagtigt fortalt os, at efter uge 8 var abortrisikoen meget lille.... Jeg ville vente til efter uge 12, hvis jeg kunne gøre det om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring uge 8-10 fortalte vi det i anledning af min fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det næsten med det samme til vores forældre og søskende (og mit arbejde pga. arbejdsmiljø). Vi havde mistet 10 mdr inden, så det var ingen hemmelighed at vi prøvede igen, og sidst havde vi virkelig brug for familien til at støtte og trøste. Vi valgte at fortælle det for netop at have dem til støtte og trøst hvis det skulle gå galt igen.

Resten af verden fik nyheden efter NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har stort set fortalt det til alle ret hurtigt.. vores forældre fik det at vide måske en uges tid efter vi selv fandt ud af det.. de fleste i vores omgangskreds/arbejde osv ved det nu, trods jeg egentlig gerne ville have ventet til jeg havde været til NF.. er bare så stor jeg alligevel har svært ved at skjule det efterhånden.. og så har jeg svært ved ikke at indvie folk i det :p har af samme grund bestilt en tidlig scanning på søndag (hvor jeg er 10+5) så jeg kan se at det er i det mindste er et lille hjerte der slår <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var 7+4 var vi til min stedfars fødselsdag - og der havde min opkast og kvalme allerede sat ind. Da jeg så heller ikke drak - og heller ikke havde gjort det 2 uger tidligere til min nevøs fødselsdag, begyndte min familie at undre sig - selvom jeg havde haft lungebetændelse og havde været på penicillin der to uger tidligere, kunne jeg se at de ikke rigtig troede på mig.

 

Så da vi om aftenen sidder og spiller yatzy er min mor en smule beruset, og hun spurgte mig vel direkte ret hårdt 6 gange om jeg var gravid, og tog ligesom ikke et nej indtil jeg bare irriteret sagde ja. Hold kæft jeg var ked af det og sur på hende, lad mig dog for fanden selv fortælle det - dumme ko altså.

 

Mine svigerforældre fik det at vide da jeg var 12+0 - dagen efter mors dag, da svigermor fik en farmor fortæl bog, hun havde egentlig gættet det men ville lade os selv fortælle det. Samme dag fortalte vi det til min morfar og hans kone, at de skulle være oldeforældre igen, og den kommende oldemor havde godt gættet det inden jeg selv havde testet positiv - men jeg testede også sent.

 

Vi ville rigtig gerne have ventet til efter NF - men omstændighederne gjorde at vi ikke fik mulighed for det, min familie gennemskuede det simpelthen. Min mor, svigermor, og "mormor" har alle sagt de kunne se det i mine øjne? tidligt og havde gættet det - øh okay. Men at jeg så også var nedlagt af voldsom opkast og kvalme gjorde også det ville have været helt umuligt at skjule for min familie og svigerfamilie hvis jeg skulle være sammen med dem.

 

Jeg ville helst ikke have fortalt det for tidligt - fordi min storesøster mistede sin baby i en spontan abort da jeg var 4+4 henne, hun havde selv været næsten 12. hele uger henne, og jeg ville jo ikke gøre min søster ked af det, og min familie var alle meget berørte af hendes sorg fordi de jo havde glædet sig sådan til den lille ny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER