Dbp

Tankerne om fødslen..

10 indlæg i dette emne

Tænker denne kunne bruges til tankerne, glæden, frygten, huskelisten osv, til det vi snart skal gennemgå :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu jeg har startet den, må jeg nok hellere starte :yay

 

En ting er sikkert, frygter farten på fødslen, det tog kun 6 timer og 15 min. sidste gang, er bange for om jeg når at komme på sygehuset.. manden siger at hvis han ikke er hjemme må jeg jo bare ringe efter en ambulance, men må man overhovet det..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg har startet den, må jeg nok hellere starte :yay

 

En ting er sikkert, frygter farten på fødslen, det tog kun 6 timer og 15 min. sidste gang, er bange for om jeg når at komme på sygehuset.. manden siger at hvis han ikke er hjemme må jeg jo bare ringe efter en ambulance, men må man overhovet det..?

 

Jeg har gravid for første gang, så jeg er nok ikke den rette til at svare - jeg ved ingenting  :blink  Vi har ikke bil, men jeg har hele tiden regnet med, at vi skulle tage en taxa (med eller uden min kæreste alt efter om han er her eller ej). Jeg regnede med en ambulance kun er til, hvis der er noget galt eller man vitterlig er lige ved at føde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte inden for 8 timer sidste gang, fik den første ve Kl 8 om morgenen, og Malou er født 16.10. Jeg frygter derfor den laaaaaange tur på 45 min jeg skal udsættes for efter min lokale fødeafdeling, som lå 15 min væk, lukkede for et par år tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg har startet den, må jeg nok hellere starte :yay

En ting er sikkert, frygter farten på fødslen, det tog kun 6 timer og 15 min. sidste gang, er bange for om jeg når at komme på sygehuset.. manden siger at hvis han ikke er hjemme må jeg jo bare ringe efter en ambulance, men må man overhovet det..?

Nogle steder er det JM der skal ringe efter ambulancen når det gælder fødsel ;) Så jeg ville da høre dem ad i første omgang, så I ikke bliver afvist og tror det kan gøres af den vej. Ellers tror jeg mange vil bruge det "som taxa" til sygehuset. Det er jo reelt ikke en farlig situation, som udgangspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej nej, det var ikke ment som en billig taxatur..

forventer at manden er hjemme til at køre, har absolut ikke lyst til at ligge i en ambulance, alt for at det ikke bliver sådan..

det jeg mente var, hvis alle andre muligheder er udelukket, var det så en mulighed.. det tog 6 timer og 15 minutter sidst, så frygter at det kommer til at gå hurtigere denne gang. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej nej, det var ikke ment som en billig taxatur..

forventer at manden er hjemme til at køre, har absolut ikke lyst til at ligge i en ambulance, alt for at det ikke bliver sådan..

det jeg mente var, hvis alle andre muligheder er udelukket, var det så en mulighed.. det tog 6 timer og 15 minutter sidst, så frygter at det kommer til at gå hurtigere denne gang. :unsure

 

Sådan læste jeg det heller ikke  :)  Hvor langt har du til hospitalet? Jeg har selv 5 km i bil (ud af København, så det kan tage lang tid i myldretidstrafikken), men vi har ikke bil (ergo taxa eller bus er mulighederne). Jeg har overvejet, om cyklen mon kan bruges, men det er nok meget naivt :rolleyes  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh... fødslen... den er jeg ikke begrjstret for... Første gang gik mit vand om morgenen og min søn er først født dagen efter om eftermiddagen med hjælp fra ve-drop

 

anden gang med min datter ville hun ikke ned i bækkenet og blev til sidst slynget ned af en kæmpe ve og fødte derfor næsten hovedet stående og hun kom ud blå og "død" men rettede sig dog hurtigt . der nåede dog alligevel at blive ringet efter en læge... så ja... jeg ved ikke hvad jeg har i vente, men jeg ved helt ind i min indersted kerne at jeg i denne graviditet skal lære at arbejde med min krop og ikke imod den... for det giver problemer... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft to lette fødsler, så jeg frygter det som sådan ikke... Jeg glæder mig naturligvis ikke til smerterne, men jeg håber at det kan forløbe som De sidste to gange.. Jeg har dog engang hørt at 3. Gang kan være lidt drillende, så nu må vi se :)

Første gang gik jeg 14 dage over tid, var inde til tjek om om morgenen, og kl 18.30 begyndte veerne så småt. De kom dog hurtigt regelmæssigt, og den korte version er at jeg kl 00.10 begyndte at få de første presseveer hjemme i lejligheden.. Indskrevet 00.40 og født 01.02 - så det gik hurtigt..

Anden gang vågner jeg omkring kl 01 ved. At det giver et smæld, og vandet begynder at sive.. Kl 02 er der godt gang i veerne som bider godt, kl 03 bliver der ringet efter barnepige, kl 04 er vi indskrevet og kl 05.00 er han født :-)

Så min frygt denne gang er også st vi nu er flyttet længere væk fra sygehuset, der er vel 25 min hvis det går glidende uden kø :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle :)

Hvis i er interesseret har jeg oprettet en gruppe for os på FB.

Tænkte det var list nemmere.. :)

Den er hemmelig - da ikke alle ved jeg at jeg er gravid endnu så hvis i vil være med så sig endelig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER