Smallcookie

Sunhedsplejersken syg

6 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg er ny bruger og mangler råd.

Først, jeg er ikke dansker (kommer fra et andet nordisk land) og ber om undskyldning for alle stavefejl og grammatiske fejl.

Jeg har en baby som er nu 2 mdr. Sunhedsplejersken kom to gange på besøg første måneden. Hun skulle have været tre ganger men tredje gangen blev jeg ringet op at min sunhedsplejerske var blevet syg og om jeg var ok og behøvede nogen besøg. Jeg sagde jeg var helt okey, skulle alligvel ugen efter til lægecheck så jeg behøvede ingen besøg. Så det var bestemt at sunhedsplejersken kontakter når hun er tilbage.

Og siden har jeg ikke hørt noget! I sidste uge ringede jeg op og fik fat i en anden sunhedsplejerske som informerede at min egen SP var endnu syg. Jeg blev spørgt om jeg behøvede nogen besøg. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle besvare til det. "Behøver" man besøg fra SP hvis ens barn vokser og gør alle ting som det skal (tror jeg)? I hvert fald, SP som jeg snakkede med lovede i sidste uge at ringe hvis min egen SP ikker er kommet tilbage. Nu er Torsdag morgen og jeg har ikke hørt noget. Kan det være rigtigt at det er mig som skal ringe. Jeg "behøver" jo ikke besøg, men det skulle være rart at vide at min baby vokser som han skal og gør som 2mdr skal gøre. Hvad gør jeg nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til Babyklar :loveshower

 

Jeg syns bestemt det lyder som om du behøver besøg, du er jo førstegangs mor (går jeg ud fra) og har sikkert en masse spørgsmål om alle de små ting man oplever i hverdagen med baby. Jeg syns du skal ringe igen, de sundhedsplejersker har sikkert travlt men derfor bør der alligevel være tid til dig og din lille søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er mit tredje barn men første barn født i Danmark. Jeg "behøver" ingen SP men i min naivitet troede jeg at sunhedsplejersken var til stede for opbyggning og forebyggende arbejde med babyer og nye mødrer. Jeg har ikke været tilbudt nogen mødregrupper så jeg er meget alene. Det, at jeg behøver at "demand" besøg fra SP gør mig forlegen. Det her er måske dumt men jeg ved ikke om det er rigtigt at her i DK at mødrer er så meget alene.

Jeg fødte mine ældre børn i et andet nordisk land.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som om, du trænger til et besøg fra SP. Og det er altså ok - også selvom man har flere børn. Når de spørger, om du har brug for, der kommer en, så tror jeg de tænker, om du foretrækker, at det er den samme, så der kommer kontinuitet i besøgene, og de prøver at høre, om der er noget, du specifikt er nervøs for. Og det er der måske ikke - men for mig så lyder det lidt som om, du har brug for, der er en der kommer og kigger og bekræfter dig i, at alt er ok, og så er det bare det, du fortæller dem. Og så kommer der en. Punktum.

 

Jeg har personligt ikke oplevet, at jeg har været alene som mor. Men jeg har også været tilknyttet en forældregruppe fra før jeg fødte. Derudover har jeg en rigtig god læge, hvor godt må ringe og stille dumme spørgsmål - hvilket jeg gør, fordi jeg ikke har været voldsomt imponeret over min SP. Har du sagt til SP, du gerne vil have en mødregruppe? For mig personligt fandt jeg en mødregruppe nr. 2 inde på Liberoklubben. Der var pludselig en der averterede efter nogle lidt ældre mødre, der boede i nærområdet. Det svarede jeg så på - så den vej har jeg også mødt nogle søde piger. Så hvis du har overskuddet er det måske også en vej at gå - udover BK naturligvis, som jo er en herlig ting! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er underligt de ikke lige ringer tilbage synes jeg.

Min datter er også 2 mdr og jeg har haft 3 besøg af SP indtil videre og det 4. skal jeg have i næste uge. Her i Brøndby lægger det mellem 2 og 3 måneder. Så det antal besøg du nævner passer meget godt med det jeg har haft :)

Hvis jeg var dig ville jeg ringe igen og spørger ind til mødregruppe hvis du gerne vil i en. Den kan jo desværre være smuttet pga sygdom, men så kan de formentlig hurtig hjælpe med det.

Derudover ville jeg spørge hvornår næste besøg plejer at være og om din egen SP forventes at komme igen eller om du kan få en aftale med en anden så du ved du har en tid og de ikke glemmer dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER