sukkermus84

Hvor skal vi rejse hen?

6 indlæg i dette emne

Hej damer.

 

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig. Vi blev inviteret til Thailand af mine svigerforældre, men da jeg blev gravid og havde termin samme måned som de ville afsted, måtte vi desværre blive hjemme. Nu mener de så at de "skylder" en rejse, og vi vil selvfølgelig rigtig gerne med. spørgsmålet er nu bare, hvor kan man rejse hen med sådan en lille størrelse, uden at det bliver en dårlig oplevelse både for barn og forældre/bedsteforældre?

Vi snakker om at tage afsted i sommeren 2015 eller januar/februar 2016. Barnet er fra januar 2014, så hun vil være 1½-2 år på rejsetidspunktet. Kan Thailand være en mulighed for sådan en lille en? Er det ikke for varmt, hvad med maden, og må hun overhovedet få alle de vaccinationer der skal til? Vi er alle enige om at det ikke skal være Tenerife/Mallorca osv. Vi vil gerne ud og se nogle ting, men det vil nok være smartest at have en fast base, og så kan vi evt. skiftes til at være "hjemme" med barnet.

 

Hjælp mig, alle jer som har prøvet at rejse med en på den størrelse. Hvor kan man rejse hen, uden at det bliver være-på-hotellet-og-ved-poolen-i-14-dage-ferie? Det gider vi nemlig ikke!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej damer.

 

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig. Vi blev inviteret til Thailand af mine svigerforældre, men da jeg blev gravid og havde termin samme måned som de ville afsted, måtte vi desværre blive hjemme. Nu mener de så at de "skylder" en rejse, og vi vil selvfølgelig rigtig gerne med. spørgsmålet er nu bare, hvor kan man rejse hen med sådan en lille størrelse, uden at det bliver en dårlig oplevelse både for barn og forældre/bedsteforældre?

Vi snakker om at tage afsted i sommeren 2015 eller januar/februar 2016. Barnet er fra januar 2014, så hun vil være 1½-2 år på rejsetidspunktet. Kan Thailand være en mulighed for sådan en lille en? Er det ikke for varmt, hvad med maden, og må hun overhovedet få alle de vaccinationer der skal til? Vi er alle enige om at det ikke skal være Tenerife/Mallorca osv. Vi vil gerne ud og se nogle ting, men det vil nok være smartest at have en fast base, og så kan vi evt. skiftes til at være "hjemme" med barnet.

 

Hjælp mig, alle jer som har prøvet at rejse med en på den størrelse. Hvor kan man rejse hen, uden at det bliver være-på-hotellet-og-ved-poolen-i-14-dage-ferie? Det gider vi nemlig ikke!

Åh gør jer selv den tjeneste at rejse til Thailand. Det er perfekt - også med små børn.

 

Vi var af sted 14 dage da Carl Emil var 6 mdr. Flyveturen er selvfølgelig lidt lang men det er det hele værd når man er dernede og bassen kan rende/kravle/ligge i bar numse. 

Vi var på det lækreste hotel med direkte udgang til poolen (kan dog ikke anbefales hvis barnet er begyndt at bevæge sig omkring). Hver morgen tog vi en svømmetur inden morgenmaden. Perfekt start på dagen. Han blev stadig ammet og fik derudover grød som vi havde taget med hjemmefra.

 

Det eneste jeg tænker er omkring mad. CE var ikke gammel nok til at få vaccination (mener det er fra 9 mdr.) så vi turde ikke give ham noget mad dernede - heller ikke frugt - pga. hepatitis smitte. Al brød er med salt og alle bleer er med parfume. Men vi havde som sagt mad med hjemmefra og også bleer mv. 

 

Min fætter og hans kone var også afsted med deres knægt da han var 6 mdr og de gav deres mad dernede fra. Så det er nok hvordan man har det med det.

 

DO IT!!! Det var så fantastisk en tur for os alle sammen. Og sikken en dejlig tid med lillemanden.

 

Hvis du vil vide mere om vores tur, hvad vi havde med mv. så er du meget velkommen til at skrive

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orv så lige omkring du ikke gider 14 dage ved poolen... Thailand er nemt at komme rundt i med børn. Dog skulle vi lige komme os over at transport med børn foregår med ungen siddende på skødet....

 

Men tag en klapvogn med (husk at bestille airshell i lufthavnen) eller en bæresele så er i godt kørende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. nu er jeg allerede meget mere rolig :) Jeg må lige høre lægen mht. vaccinationer. Hvis det ender med Thailand vil jeg meget gerne høre mere om hvad i selv havde med og om der evt. var noget i manglede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rejst med vores søn siden han var få måneder gammel, og jeg synes der har været forskellige udfordringer i alle aldre.

 

0-6 mdr: London, Berlin, Rom

9 mdr. 1 måned på Bali

11 mdr. 20 dage i USA

12 mdr. 1 uge på Sardinien

13 mdr. 6 dage Frascati/Italien

 

Min erfaring er at hvis man indstiller sig på barnets behov, så kan alt faktisk lade sig gøre. Og det er på trods af, at vi har et halvdårligt sovebarn og nu en meget nysgerrig og motorisk dreng.

Efter sidste ferie (2,5 times flyvning), var jeg klar til ALDRIG at flyve igen. Haha. For det er udfordrende at sidde stille som 1-årig.

Men allerede nu er jeg egentlig frisk igen og min søn er 14 mdr. Jo ældre de bliver, jo lettere er det at aktivere dem med bøger, iPad osv.

 

Hvis der er noget konkret, du vil spørge om, så skal jeg forsøge at svare  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. nu er jeg allerede meget mere rolig :) Jeg må lige høre lægen mht. vaccinationer. Hvis det ender med Thailand vil jeg meget gerne høre mere om hvad i selv havde med og om der evt. var noget i manglede.

Du skriver bare - og som pinar skriver - så længe i rejser på babys præmisser så skal det nok blive godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER