Signe&Martin

Råd og erfaringer søges! Studerende og barsel

30 indlæg i dette emne

Jeg tror, du bliver glad for den beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, du bliver glad for den beslutning :)

:ditto :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror også du bliver rigtig rigtig glad for den beslutning!!! ingen grund til at haste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres svar, det har virkelig sat tankerne i gang.

Jeg har talt med studievejledningen endnu engang, og de foreslog et møde med dem og en fra praktikkontoret i næste uge. MEN jeg har vidst allerede besluttet mig for, at jeg går på barsel når mine medstuderende starter i praktik til november. Fandt også lige ud af at praktik ikke slutter d. 15. december, men først d. 19. december!  Selvom det er få dages forskel, så gippede det helt i mig, da den 19. var min første termindato inden den blev fastlagt til nakkefoldsscanningen.

Så kan jeg bruge det møde i næste uge til, at finde ud af hvad jeg gør efter barsel, og om jeg kan komme i reparationspraktik eller hvad der skal ske. 

Det betyder, at jeg hverken starter praktik i november/december, og jeg udskyder også alle eksaminer i januar, og bruger tiden på min baby, præcis som det bør være. Det er vi alle bedst tjent med, og som flere af jer nævner, så venter studiet jo på mig :)

 

Jeg er helt rundforvirret og har stadig mange ubesvarede spørgsmål, men jeg kan mærke at det er den rigtige beslutning. Jeg vil på barsel, gå og forberede mig og slappe af, og jeg vil bruge min energi og opmærksom på min nyfødte, og ikke dele den mellem ham og eksaminer. 

 

Mange tak fordi I gad bruge tid på at give råd, dele erfaringer mm. Med venlig hilsen Signe 

 

Jeg tror også du bliver meget glad for den beslutning!

 

Pøj pøj med baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige for at være Rasmus Modsat så gik jeg til forelæsninger og eksamen 7 dage efter fødsel. Fortsatte studiet og holdt ikke barsel overhovedet. Min mand tog noget barsel for at aflaste mig så jeg kunne læse. Købte en brystpumpe der var industrien værdig og tog så ud på uni. Det hele gik så fint så fint og fortrød ikke på noget tidspunkt. I vores situation var det bare det nemmeste. Studieordningen skulle lavet om,, økonomien ville blive noget rod osv.

 

Men du skal lige gøre op med dig selv hvor vigtig gode karakterer er for dig, for mit snit dalede da lidt i perioden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER