LMHF

Gode råd til en begynder-gå-baby-mor

26 indlæg i dette emne

Min pige er 9 mdr. og står og går hele tiden. Hun har i noget tid rejst sig op ad bobleselefanten og så sluppet og stået 1 min. tid, før hun sætter sig eller falder. I dag rejste hun dig op uden nogen støtte... Puha. Det gav et sug i maven! Hun er lidt for modig af sig. Hun har nemlig endnu ikke balance til at stå og gå selv. Så hvis man er heldig, falder hun "bare" på r*ven.. Men ja.. Jeg står selvfølgelig ved siden af hende konstant for at undgå hun slår sig for meget.

Har I nogle gode råd til mig?

Hvad virkede bedst hos jer for at få styr på balancen?

Hvilket fodtøj gav i baby på? Hun render lige nu rundt i strømpesokker og de er selvfølgelig glatte, men jeg vil bare også gerne have at hun lærer at bruge sin fod rigtigt. Giver det mening?

Alle råd og erfaringer modtages glædeligt.

Jeg kan forestille mig at nogle af de bedste råd sikkert er tid og tålmodighed. Synes bare hun er lidt tidlig om at skulle modtage alle de knubs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt at læse om den frygt/glæde/stolthed :yay

Jeg tror ikke der er andet du kan gøre, end prøve at beskytte hende mod de værste knubs. Man kan jo desværre ikke være der altid. Hvis det kun er få ting hun rejser sig op af, kan du jo sørge for de ikke er der, når du ikke er ved siden af.

Mht fodtøj brugte vi bare strømper med gummidutter. Eller bløde læderhjemmesko. Jeg synes heller ikke de skal have sko før de rigtigt går. Dog skal det siges at begge mine børn er begyndt at gå forår/sommer, så ved ikke hvad I kan gøre udendørs...

Hvor er hun sej, lille M :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at læse om den frygt/glæde/stolthed :yay

Jeg tror ikke der er andet du kan gøre, end prøve at beskytte hende mod de værste knubs. Man kan jo desværre ikke være der altid. Hvis det kun er få ting hun rejser sig op af, kan du jo sørge for de ikke er der, når du ikke er ved siden af.

Mht fodtøj brugte vi bare strømper med gummidutter. Eller bløde læderhjemmesko. Jeg synes heller ikke de skal have sko før de rigtigt går. Dog skal det siges at begge mine børn er begyndt at gå forår/sommer, så ved ikke hvad I kan gøre udendørs...

Hvor er hun sej, lille M :loveshower

Tak for dit svar :)

Haha. Ja meget godt beskrevet. Er både stolt og mega nervøs på samme tid. Ville nu være rart hvis hun tog det lidt mere med ro. Hendes mor er ikke ligeså sej som hun.

Hun rejser sig op af alt. Men i dag er hun så begyndt at rejse sig op uden noget... Så jeg kan jo ikke fjerne "ingenting".. Øv!

Udendørs har hun bare de der overtræksfutter. Men hun går nu ikke rundt udenfor. Sidder kun i sandkassen og sådan.

Hvilke læderhjemmesko har I brugt? Synes hendes strømper glider af fødderne, så måske en ide med sådan nogle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil klart anbefale bare tæer, hvis gulvet ikke er iskoldt. Det giver god føling med underlag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar!

Jeg prøvede lige i bare tæer, men de bliver kolde. Og jeg har ikke lyst til at tænde for gulvvarmen for her er i forvejen varmt. Så det går vist ikke. Hun bliver bare syg

Vil prøve at se på Celavis skindsko. Om de passer til en lille tyk fod.

Én hånd tør jeg ikke endnu. Men begge hænder gør vi og hendes gåvogn er hun glad for. Lyder på dig som om vi bare skal fortsætte. Hun er bare sådan en vildbasse. Så jeg går hele tiden rundt med nerver på, fordi hun styrter rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skindfutter fra melton er også gode.

Min søn var ligeså tidlig med at stå selv osv. Jeg var i nærheden af ham, men det var ikke sådan at jeg stod bag ham og holdte øje med hvornår han faldt for at gribe ham med det samme.

De små vil få mange knubs - det er ikke til at undgå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I en gåvogn? Vi havde den klassiske fra brio, og den var guld værd. Karla ville også gerne op og stå før balancen var klar til at følge med, men det hjalp hende meget at have noget at støtte sig til.

Edit: så lige, at I allerede havde en gåvogn :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skumgulv over det hele - så slår hun sig ikke så meget, når hun falder :) Melton er stramme, synes jeg - drengene har nogen i str. 6-12 mdr., hun må gerne prøve dem, men de er nok for små ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt skindfutter i Kvickly, de virker dejlig brede. Noah gik rigtig fint i dem, selvom de var et nummer for store... Han er også stadig på 2-hånds stadiet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte prewalkers fra rap - de er brede i modellen. Men herhjemme har hun næsten altid bare tæer, men da hun lærte at gå, var det også højsommer = varmt!

Hun har Noa noas strømper med dutter, de bliver siddende, hvor jeg synes de billige, hurtigt bliver løse (du kan købe Noa Noa i den lokale tøjbutik ;) )

Og så havde vi som sagt prewalkers fra rap (sandaler) og nu har hun i vuggestuen prewalker fra skofus. Og så har vi et par herhjemme i den næste str i rap.

Brug gåvogn, og så styrker man jo balancen ved masser af dans og vilde øvelser (fik jeg at vide til babygymnastik :) )

Dygtige M :wub

Fra Vega tog de første skridt selv og til hun gik konstant, gik der 1-2 uger. Og her skiftede hun fra 20-22 i sko, så det er desværre en dyr fornøjelse! Vi brugte 1000 kr på sko i august måned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skumgulv over det hele - så slår hun sig ikke så meget, når hun falder :) Melton er stramme, synes jeg - drengene har nogen i str. 6-12 mdr., hun må gerne prøve dem, men de er nok for små ;)

Melton er total no-go her, og hendes fod er normal, men til den brede side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg brugte enfant skindfutter til vigga i den alder, men dog primært strømpefødder med små dutter under. Jeg er nok lidt omvendt for jeg gav vigga masser af plads til at øve sig og var ikke så bange, ja hun fik da et par blå mærker, og jeg holdte også øje, men hun har altid fået lov til at tage chancer og det synes jeg har styrket balancen meget - og hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de mange besvarelser! De er guld værd.

Jeg vil prøve at købe nogle Noah Noah strømper med dutter i morgen. Sko venter jeg med lidt endnu. Men måske skindfutter fra Kvickly! Dem må jeg ned og kigge efter.

Det lyder faktisk ikke som om jeg skal købe Melton til hende. Det har man jo ellers hørt så meget godt om. Så godt skoene på dine drenge, Annika og de sad jo som "hånd i handske" på deres små, fine fødder - så det er nok noget lidt andet på Maimaris store klumpfod. Høhø

Gåvognen er allerede et hit :)

Skumgulv over det hele siger du? Synes du ikke vi har nok i forvejen? :D Vi kan da ikke have hele underetagen fyldt.

Og Mette - jeg lader hende egentlig også kravle og gå rundt over det hele, men forskellen ligger nok i at jeg så står lige bagved hende konstant, klar til at gribe hende. Så hun kan udforske lige så tosset hun vil - bare hun ikke slår sig.. Hun er en lille hysterisk vildbasse og det skærer i mit hjerte, når hun vræler <3 Hun forstår slet ikke konsekvensen af at slå hovedet ind i tingene endnu. Måske jeg er en pylre-mor. Men sådan er det. Da hun begyndte at sidde selv væltede hun også konstant bagover, så jeg måtte være der hele tiden. Tør slet ikke sige, hvordan det skal gå med barn nr. 2 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg brugte enfant skindfutter til vigga i den alder, men dog primært strømpefødder med små dutter under. Jeg er nok lidt omvendt for jeg gav vigga masser af plads til at øve sig og var ikke så bange, ja hun fik da et par blå mærker, og jeg holdte også øje, men hun har altid fået lov til at tage chancer og det synes jeg har styrket balancen meget - og hurtigt :)

Enig i forhold til at lære det på den måde.. Fx har hun nu lært selv at kravle op på sofaen, og så øver vi en masse at komme ned igen. Hun er endnu ikke faldet ned, så tror godt hun ved, at det er farligt. Det samme når vi går til gymnastik, så ved hun godt, at "nu skal jeg sætte mig ned og vende mig rundt og kravle ned", når hun er på de store redskaber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de mange besvarelser! De er guld værd.

Jeg vil prøve at købe nogle Noah Noah strømper med dutter i morgen. Sko venter jeg med lidt endnu. Men måske skindfutter fra Kvickly! Dem må jeg ned og kigge efter.

Det lyder faktisk ikke som om jeg skal købe Melton til hende. Det har man jo ellers hørt så meget godt om. Så godt skoene på dine drenge, Annika og de sad jo som "hånd i handske" på deres små, fine fødder - så det er nok noget lidt andet på Maimaris store klumpfod. Høhø

Gåvognen er allerede et hit :)

Skumgulv over det hele siger du? Synes du ikke vi har nok i forvejen? :D Vi kan da ikke have hele underetagen fyldt.

Og Mette - jeg lader hende egentlig også kravle og gå rundt over det hele, men forskellen ligger nok i at jeg så står lige bagved hende konstant, klar til at gribe hende. Så hun kan udforske lige så tosset hun vil - bare hun ikke slår sig.. Hun er en lille hysterisk vildbasse og det skærer i mit hjerte, når hun vræler <3 Hun forstår slet ikke konsekvensen af at slå hovedet ind i tingene endnu. Måske jeg er en pylre-mor. Men sådan er det. Da hun begyndte at sidde selv væltede hun også konstant bagover, så jeg måtte være der hele tiden. Tør slet ikke sige, hvordan det skal gå med barn nr. 2 :D

Hahaha :)

Altså første gang Vega faldt og slog sig, græd jeg nok højere end hende, men nu sker det nok dagligt at hun falder og slår sig lidt, men aldrig værre end hun hurtigt bliver glad igen og skal op og udforske igen. Men børn er forskellige, og Vega er jo tilbageholden i det hele taget, og måske ikke så vild og nysgerrig som Maimari? Om ikke andet, så ved du jo bedst, hvordan det fungerer for jer. Men i den alder hun får nu, så vil der ske mange små fald :(

Altså de melton vi havde, var med elastik, og det gik ikke.

Lige nu har hun klumpfod ja, når hun har gået i noget tid, så retter foden sig ud = skifte størrelse på no time! Det var i hvert fald den forklaring vi fik i skobutikken. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de mange besvarelser! De er guld værd.

Jeg vil prøve at købe nogle Noah Noah strømper med dutter i morgen. Sko venter jeg med lidt endnu. Men måske skindfutter fra Kvickly! Dem må jeg ned og kigge efter.

Det lyder faktisk ikke som om jeg skal købe Melton til hende. Det har man jo ellers hørt så meget godt om. Så godt skoene på dine drenge, Annika og de sad jo som "hånd i handske" på deres små, fine fødder - så det er nok noget lidt andet på Maimaris store klumpfod. Høhø

Gåvognen er allerede et hit :)

Skumgulv over det hele siger du? Synes du ikke vi har nok i forvejen? :D Vi kan da ikke have hele underetagen fyldt.

Og Mette - jeg lader hende egentlig også kravle og gå rundt over det hele, men forskellen ligger nok i at jeg så står lige bagved hende konstant, klar til at gribe hende. Så hun kan udforske lige så tosset hun vil - bare hun ikke slår sig.. Hun er en lille hysterisk vildbasse og det skærer i mit hjerte, når hun vræler <3 Hun forstår slet ikke konsekvensen af at slå hovedet ind i tingene endnu. Måske jeg er en pylre-mor. Men sådan er det. Da hun begyndte at sidde selv væltede hun også konstant bagover, så jeg måtte være der hele tiden. Tør slet ikke sige, hvordan det skal gå med barn nr. 2 :D

De har nu skiftet størrelse, så nu er det piratfutter i stedet. Men de sidder også bare godt :)

Du kan sagtens få mere skumgulv! Vi har et helt rum med skumgulv :)

R3pbFie.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i forhold til at lære det på den måde.. Fx har hun nu lært selv at kravle op på sofaen, og så øver vi en masse at komme ned igen. Hun er endnu ikke faldet ned, så tror godt hun ved, at det er farligt. Det samme når vi går til gymnastik, så ved hun godt, at "nu skal jeg sætte mig ned og vende mig rundt og kravle ned", når hun er på de store redskaber.

Men jeres piger er jo også væsentligt ældre end min. Hun forstår det ikke endnu. Hun kravler bare derud af - også gerne udover sengekanten! Eller sansegyngens kant eller what ever... Og hun tænker ikke over at hun har et hoved - så det bobber bare ind i alting hvis ikke man holder en hånd over. Hun rejser sig op inden under spisebordet og slår hovedet lige op i det.. Og så bliver hun bare SÅ gal! Suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har nu skiftet størrelse, så nu er det piratfutter i stedet. Men de sidder også bare godt :)

Du kan sagtens få mere skumgulv! Vi har et helt rum med skumgulv :) R3pbFie.jpg

Ja I know. Glæder mig til Maimari skal udforske det. Men nu leger vi jo nede i stuen... Og hele underetagen fyldt med skumgulv? Hhmm! Ellers tak :D Men vil da overveje det på hendes værelse. Vil du sende mig billedet på fb? Så videresender jeg det lige til hendes far :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeres piger er jo også væsentligt ældre end min. Hun forstår det ikke endnu. Hun kravler bare derud af - også gerne udover sengekanten! Eller sansegyngens kant eller what ever... Og hun tænker ikke over at hun har et hoved - så det bobber bare ind i alting hvis ikke man holder en hånd over. Hun rejser sig op inden under spisebordet og slår hovedet lige op i det.. Og så bliver hun bare SÅ gal! Suk...

Suk ja.. Det med spisebordet gør Vega altså også endnu :D og gokker op i det 2-3 gange indtil hun kommer ud derfra.. Men hun slår sig heldigvis ikke ved at "gokke" hovedet derop, bliver bare vildt irriteret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha :)

Altså første gang Vega faldt og slog sig, græd jeg nok højere end hende, men nu sker det nok dagligt at hun falder og slår sig lidt, men aldrig værre end hun hurtigt bliver glad igen og skal op og udforske igen. Men børn er forskellige, og Vega er jo tilbageholden i det hele taget, og måske ikke så vild og nysgerrig som Maimari? Om ikke andet, så ved du jo bedst, hvordan det fungerer for jer. Men i den alder hun får nu, så vil der ske mange små fald :(

Altså de melton vi havde, var med elastik, og det gik ikke.

Lige nu har hun klumpfod ja, når hun har gået i noget tid, så retter foden sig ud = skifte størrelse på no time! Det var i hvert fald den forklaring vi fik i skobutikken. :)

Nej hun er nok den diamentrale modsætning.

Maimari er en lille bulldozer... Hun trumler henover alt og alle på sin vej. Lidt forsigtig når hun møder nye mennesker. Men hun bløder hurtigt op. Og er nysgerrig på alt og alle.

Hun har klumpfod fordi hun er en lille tyksak med masser af fedt oven på foden. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få melton med velcro lukning! Har aldrig hørt at de sku være dårlige - kender mange der har været tilfredse med dem.

De er nok ikke meget anderledes end andre skindfutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun er nok den diamentrale modsætning.

Maimari er en lille bulldozer... Hun trumler henover alt og alle på sin vej. Lidt forsigtig når hun møder nye mennesker. Men hun bløder hurtigt op. Og er nysgerrig på alt og alle.

Hun har klumpfod fordi hun er en lille tyksak med masser af fedt oven på foden. Hehe

Ja, så kan gift forstå du er mere forsigtig. Vega skal nemlig se alt an (også nye ting, hun lærer), og skal ofte have det vist inden hun går i gang med noget.

Glæder mig til at være sammen med jer på søndag :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stjæler lige tråden til et hurtigt spørgsmål, Håber det er ok

Ville I anbefale lædersutter til en 6 måneders der er ved at lære at kravle?

Hun glider nemlig på sine sokker og synes ikke rigtig gummidutterne hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER