Anglia

Ny herinde - Gode råd om NØDVENDIGE kosttilskud?

6 indlæg i dette emne

Hej allesammen :)

Som overskriften lyder, er dette mit første indlæg. Jeg står i den situation at jeg skal giftes næste weekend, og 2 uger senere skal på bryllupsrejse. Jeg syntes en honeymoon-baby kunne være SÅ romantisk!

Min kommende mand og jeg planlægger derfor at igangsætte avlsprogrammet på bryllupsrejsen :)

Jeg smider p-pillerne om ca. 2 uger, og så må der ske hvad der sker. Så sopper jeg på bryllupsrejsen istedet for at bade hvis det er det der skal til ;)

Jeg er ikke fan af vitaminpiller, da min holdning er at det lyder som temmelig kostbar urin.

Jeg kan dog læse mig frem til at folsyre er essentielt også inden man bliver gravid. Er der andre kosttilskud man SKAL tage i planlægningsfasen? Altså strictly need to have...

Ps: Glæder mig til at følge med her i forummet. Så må vi se om det er en digital ammestue ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anglia.

 

Tillykke med jeres kommende bryllup og babyplanerne. Uden på nogen måde at være ekspert, så vil jeg mene at det eneste virkelig essentielle lige nu er folsyre, hvis du ellers generelt er sund og rask og spiser fornuftigt og varieret. En multivitamin til gravide vil de fleste sikkert anbefale, og du kan jo også få en hvor der er den nødvendige folsyre i. Så kan du jo sammenligne priser og se om en multi med folsyre, er så meget dyrere end folsyre alene. Hvis ikke, så ville jeg nok tage multien med folsyre, bare for at være på den sikre side. Men det er selvfølgelig op til ens eget temperament :)

 

De bedste hilsener

Alura

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Anglia.

Tillykke med jeres kommende bryllup og babyplanerne. Uden på nogen måde at være ekspert, så vil jeg mene at det eneste virkelig essentielle lige nu er folsyre, hvis du ellers generelt er sund og rask og spiser fornuftigt og varieret. En multivitamin til gravide vil de fleste sikkert anbefale, og du kan jo også få en hvor der er den nødvendige folsyre i. Så kan du jo sammenligne priser og se om en multi med folsyre, er så meget dyrere end folsyre alene. Hvis ikke, så ville jeg nok tage multien med folsyre, bare for at være på den sikre side. Men det er selvfølgelig op til ens eget temperament :)

De bedste hilsener

Alura

What she said :)

Og velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Folsyre er det eneste need-to-have inden graviditet. Til gengæld anbefales det, at man starter med at tage det tre måneder inden man undfanger (eller inden man begynder at prøve, for man ved jo aldrig, hvornår det lykkes ;)). Jeg har kigget lidt, og set at man kan få piller til et halvt år for en 50'er her: http://www.jala-helsekost.dk/pi/Folsyre_Folinsyre_Super_økonomikøb_180_tabs_2437_.aspx

Zink skulle efter sigende være godt for fertiliteten, og koster ikke nødvendigvis en bondegård, men det er ikke need-to-have, og slet ikke, hvis du ikke har travlt.

Og også velkommen til og tillykke og held og lykke fra mig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så er folsyre det eneste need-to-have. :)

Tillykke med det forestående bryllup og planen om pb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene allesammen :) Jeg er nemlig ikke den store pille-fan så fryder mig over at jeg kan nøjes med folsyren på nuværende tidspunkt :)

Også tak for lykønskningerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER