Kaham

Vitaminer

10 indlæg i dette emne

Læste lige at man allerede når man planlagde barn at man skulle tage folinsyre indtil 12 uge, jeg er omkring 6 og har ikke taget det?

Hvilke vitaminer tilskud tager i, og fra hvornår?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har taget folsyre siden juni og forsøgte at blive gravid fra juli af (er desværre ikke blevet det endnu). Derudover tager jeg zink, kalk+magnesium+D vitamin, multivitamin (hvor folsyren er i) og fiskeolie, alt sammen siden juli, mener jeg.

Sundhedsstyrrelsen anbefaler såvidt jeg husker folsyre, D-vitamin, kalk og fiskeolie :) Og bedre sent end aldrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt gravitamin, men glemte at tage dem og har nok kun taget 20 i løbet af graviditeten, så tog kun jern og der har ingen problemer været :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tror jeg høre lægen ad, her til første undersøgelse, men det er først omkring d8/10 - kan der ske noget ved at vente så længe?

- måske jeg skulle ringe og høre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager kun Livol Multigravid :) Der er så også folinsyre i :) Skal så også til at komme i gang med jern nu (burde være begyndt, men har ikke været nødvendigt) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg nok starte med folsyre pga risikoen for neuralrørsdefekt.. selvfølgelig kan man sagtens få et sundt og raskt barn uden at have taget det, men jeg vil nu alligevel mene at det er ret væsentligt. De andre tilskud kan du sagtens vente med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ogs starte på folsyren med det samme, hvis jeg var dig. Min jordemoder sagde, at kroppen (babyen?) kun optager folsyren til og med uge 12, så du kan ikke "indhente" det senere i graviditeten.

 

Jeg er i uge 22 og tager en vitaminpille, kalktilskud, fiskeolie og jern. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, nu har jeg været nede på det lokale apotek og købe folsyre, det var dælme dyrt.

Noget der kan anbefale et sted, der er billigt, hvor man kan købe vitaminer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, nu har jeg været nede på det lokale apotek og købe folsyre, det var dælme dyrt.

Noget der kan anbefale et sted, der er billigt, hvor man kan købe vitaminer?

 

Jeg har købt ren folinsyre hos matas i starten til 56 kr. for 90 tabletter (90 dage),

og nu spiser jeg som nævnt livol gravid som jeg tror kostede 130 kr. til 100 dage. (lige set den på tilbud i Føtex i denne uge til 75 kr.)

 

Mine jern er så desværre dyre (mener det var 160 kr. for 90 dage)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER