MajbritL

Blespand / pedalspand

14 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Jeg er ved at undersøge lidt priser mm på ting til lille blyp. Faldt over en blespand, og tænkte.... nøøøj hvor har jeg hørt meget dårligt om dem. bla. de dyre poser dertil. Jeg har selv arbejdet i en vuggestue, hvor vi bare brugt skaldeposer med en knude på og så i en pedalspand. Men hvor stor skal sådan en pedalspand så lige være?

Hvad er jeres erfaringer?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte bare den største pedalspand vi kunne finde i bilka, der er ingen grund til at købe en alt for stor, de skal skiftes jævnligt alligevel for at den ikke lugter. Tror vores passer til alm 20 liter poser. Man kan købe gode bleposer i kvickly :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi puttet lortebleer i hundeposer og så ud af vinduet. Tisbleer kommer i vores VIPP pedalspand 15 liter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten brugte vi bare IKEAS billige firkantede skraldespande med hvidt låg, men da hun begyndte at få fast føde droppede vi den igen. Så begyndte vi også på at smide lortebleer helt ud med det samme. Tisbleer kom bare i en skraldepose vi havde liggende på puslebordet, og den røg så ud, når der kom en lorteble ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi puttet lortebleer i hundeposer og så ud af vinduet. Tisbleer kommer i vores VIPP pedalspand 15 liter.

Ud af vinduet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ud af vinduet??

Hahaha, jeg tænkte det samme  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den største pedal spand de har i IKEA :) den er super god, og kostede ikke særlig meget..

Vi opgav den spand der fulgte med i startpakken fra babysam. Bleerne skal presses ned i spanden, så man skal have en pose udenom bleerne for at det ikke bliver fooooor klamt. Og de poser til spanden er virkelig dyre! Da Thea var nyfødt og lavede i bleen kontant, der holdt sådan en pose kun i 2-3 dage.. Så det var ret pebret med de poser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten brugte vi bare IKEAS billige firkantede skraldespande med hvidt låg, men da hun begyndte at få fast føde droppede vi den igen. Så begyndte vi også på at smide lortebleer helt ud med det samme. Tisbleer kom bare i en skraldepose vi havde liggende på puslebordet, og den røg så ud, når der kom en lorteble ;)

Vi gør det samme, poser (små affaldsposer fra rema) på puslebordet. Så ryger de uden for døren når der kommer en lorteble, og over i skraldespanden næste gang en skal ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en brabantia på 15 l, tror jeg. Jeg vil alligevel helst have den tømt ofte. Prutbleer kommer i en frysepose og ud med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, lortebleer i en pose og ud af vinduet med det samme. Fik tippet af en i min mg, og min nabo gør det også. Så det er åbenbart ret udbredt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg også skulle tage dét trick til mig, og smide bleposerne ud af vinduet, her på 1. sal, så de lander nede foran opgangen :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER