Dyhrberg

Ægdonor

18 indlæg i dette emne

Jeg er i kontakt med OUH da jeg gerne vil være ægdonor.. Jeg har læst alt på deres hjemmeside og det afskrækker mig stadig ikke..

Er der nogen af Jer der har prøvet det, for så vil jeg da gerne høre lidt om hvordan i har reageret på medicinen og lidt om forløbet :)

Jer der har været i IVF må også gerne fortælle da det jo lidt er det samme bortset fra at jeg ikke skal have æggene igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har ikke prøvet det, og har fravalgt fertilitetsbehandlingen i vores ufrivillige barnløshed. Men vil bare sige sikke en flot beslutning du har taget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SUPER fedt der findes mennesker som dig - som hjælper dem der slet ikke kan selv.. :kram2

Hmm IVF behandling.... jeg vil sige det sådan at hvis jeg nemt kunne få børn selv og havde fået dem jeg skulle have - ville jeg ALDRIG udsætte min krop for ivf behandling.. meeen nu bliver jeg også dårligt af alle hormoner.. og har ekstremt ondt under ÆU..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej... sikke et stort hjerte du har... har selv været igennem 2 ivf forsøg og har ikke haft nogen særlige bivirkninger de værste var faktisk at få taget æg ud og det var alligevel ikke noget slemt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem både IVF og ICSI og har også meldt mig som ægdonor når jeg har født :) :)

Jeg kunne ikke rigtig mærke på min krop at jeg fik hormoner, men efter flere forsøg kunne jeg begynde at mærke det.. Selve ægudtagning var for mit vedkommende slet ikke slemt og jeg forlod klinikken 10 minutter efter, hver gang.. Jeg blev tilbudt at ligge i en time, men jeg havde overhoved ingen smerter, så ville bare gerne hjem..

Det der faktisk var det værste for mig var de hormoner jeg fik efter ægoplægning, de irreterede mig grænseløst, men dem slipper vi jo for, da vi tager hjem efter ægudtagning og overlader æggene til klinikken :)

Jeg glemte lige at skrive at man skal være fastende op til ægudtagningen, så du vil få en tidlig tid på dagen.. Jeg fik så efterfølgende lidt at spise på klinikken ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for svar :)Jeg kan se at man få meget færre hormoner når man er ægdonor s jeg går ud fra at det er til at holde ud :) Jeg har også læst mig frem til at man kan få smerter efter ægudtagningen, i retningen af mens.lign. smerter, så det kan jeg nok godt leve ,ed også :)I hvert fald er jeg stadig fast besluttet på at det er noget jeg gerne vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg synes det en flot beslutning Vibe... :respekt Jeg kunne aldrig gøre det, så fedt andre kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for svar :)Jeg kan se at man få meget færre hormoner når man er ægdonor s jeg går ud fra at det er til at holde ud :) Jeg har også læst mig frem til at man kan få smerter efter ægudtagningen, i retningen af mens.lign. smerter, så det kan jeg nok godt leve ,ed også :)I hvert fald er jeg stadig fast besluttet på at det er noget jeg gerne vil :)

Min læge på klinikken anbefalede jeg var hjemme dagen efter Ægudtagningen, men for mit vedkommende var der slet ingen grund til det - jeg oplevede blot en lille smule blødning, men det var slet ikke slemt og jeg var godt dækket ind med hensyn til smerter...

Jeg glæder mig personligt rigtig meget til jeg skal donerer æg og jeg har ingen, absolut ingen problemer med det, jeg tænker slet ikke på det er en del af mig og at der på et tidspunkt render børn rundt som er "mine" biologisk.. Jeg har mine 2 piger herhjemme og så er æggene blot en gave til andre barnløse.. Desuden er der stor mangle på æg, så vi er til rigtig stor gavn og klinikkerne er lykkelige for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis, det er nemlig ikke mine børn, det er ikke mig der er gravid med barnet eller føder det så for mig er det bare en kapsel der skal hjælpe en anden kvinde med at blive gravid og blive mor :) Jeg synes jo bare at det er heldigt at jeg kan give andre et skub med på vejen i den rigtige retning :) Jeg prøver at ringe til klinikken igen i morgen og hører dem ad hvornår jeg kan komme til samtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis, det er nemlig ikke mine børn, det er ikke mig der er gravid med barnet eller føder det så for mig er det bare en kapsel der skal hjælpe en anden kvinde med at blive gravid og blive mor :) Jeg synes jo bare at det er heldigt at jeg kan give andre et skub med på vejen i den rigtige retning :) Jeg prøver at ringe til klinikken igen i morgen og hører dem ad hvornår jeg kan komme til samtale :)

Har du fået ringet ?? :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Måske et lidt sent svar, du er måske videre i forløbet?

Jeg har prøvet det to gange og det var slet ikke noget problem. Jeg havde ingen smerter eller gener, det eneste er, at man jo lige skal vænne sig til at stikke i sig selv. Jeg gjorde det i udlandet, da jeg er kendt doner (hvilket man jo ikke må i Danmark) og ville til enhver tid gøre det igen. Jeg føler mig på ingen måde som mor til de to guldklumper der er kommet ud af det. De har en skøn mor og far og jeg glæder mig bare til at give dem en lille fætter snart.

Det gav virkelig mening for mig, på et tidspunkt hvor jeg slet ikke var klar til selv at få børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil starte med at sige at det er skønt at der findes mennesker som dig, der tør og har lyst til at give videre.

Jeg har været igennem 3 IVF forsøg, og det værste for mig ved forløbet var min nåleskræk.

Jeg havde ikke de vilde symptomer, lidt mens. smerte og oppustethed pga. alle de mange æg der blev produceret.

Hvis vi ikke selv kan lave den næste, ville jeg uden tvivl gøre det igen.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Måske et lidt sent svar, du er måske videre i forløbet?

Jeg har prøvet det to gange og det var slet ikke noget problem. Jeg havde ingen smerter eller gener, det eneste er, at man jo lige skal vænne sig til at stikke i sig selv. Jeg gjorde det i udlandet, da jeg er kendt doner (hvilket man jo ikke må i Danmark) og ville til enhver tid gøre det igen. Jeg føler mig på ingen måde som mor til de to guldklumper der er kommet ud af det. De har en skøn mor og far og jeg glæder mig bare til at give dem en lille fætter snart.

Det gav virkelig mening for mig, på et tidspunkt hvor jeg slet ikke var klar til selv at få børn.

Fantastisk :loveshower :loveshower

Jeg glæder mig også rigtig meget til at blive donor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også rigtig gerne være doner, men kan ikke rigtig finde ud af hvor man melder sig henne. jeg har både ringet til randers og århus sygehus for 1 år siden. og de kunne ikke sige hvor jeg skulle henvende mig. Plus jeg har spurgt når jeg var inde og give blod. de ved heller ikke noget. Så hvor melder man sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også rigtig gerne være doner, men kan ikke rigtig finde ud af hvor man melder sig henne. jeg har både ringet til randers og århus sygehus for 1 år siden. og de kunne ikke sige hvor jeg skulle henvende mig. Plus jeg har spurgt når jeg var inde og give blod. de ved heller ikke noget. Så hvor melder man sig?

Jeg er sikker på de vil blive rigtig glade hvis du ringer til en privat fertilitetsklinik :)

Dejligt du vil gøre det :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Måske et lidt sent svar, du er måske videre i forløbet?

Jeg har prøvet det to gange og det var slet ikke noget problem. Jeg havde ingen smerter eller gener, det eneste er, at man jo lige skal vænne sig til at stikke i sig selv. Jeg gjorde det i udlandet, da jeg er kendt doner (hvilket man jo ikke må i Danmark) og ville til enhver tid gøre det igen. Jeg føler mig på ingen måde som mor til de to guldklumper der er kommet ud af det. De har en skøn mor og far og jeg glæder mig bare til at give dem en lille fætter snart.

Det gav virkelig mening for mig, på et tidspunkt hvor jeg slet ikke var klar til selv at få børn.

Hej

Har du overvejet at melde dig herhjemme? Rigshospitalet modtager ægdonorer med kyshånd. Ventelisten vokser og vokser....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Har du overvejet at melde dig herhjemme? Rigshospitalet modtager ægdonorer med kyshånd. Ventelisten vokser og vokser....

Tja, ikke pt. Lige nu er jeg gravid og så skal jeg jo have baby. Det er helt sikkert noget man skal gøre, når man har ekstra overskud. Men måske engang i fremtiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også rigtig gerne være doner, men kan ikke rigtig finde ud af hvor man melder sig henne. jeg har både ringet til randers og århus sygehus for 1 år siden. og de kunne ikke sige hvor jeg skulle henvende mig. Plus jeg har spurgt når jeg var inde og give blod. de ved heller ikke noget. Så hvor melder man sig?

Jeg ved at man kan henvende sig direkte til Ciconia i Århus, privat hospital

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER