AnnikaF

Overtøjsovervejelser

8 indlæg i dette emne

Har lige brug for lidt hjælp til at søvnterroristernes overtøj.

De bliver et år ultimo november. Og jeg har købt følgende til efterår og vinter:

- LEGO softshell dragter (str. 74)

- Joha soft wool dragter i grå (str. 80)

- Hummel flyverdragter i lækker grøn (str. 80)

- Joha soft wool futter i grå (str. 80)

- Joha soft wool luffer i grå (str. 80)

- Joha soft wool elefanthuer i grå (str. 80)

- Joha to-lags tyndere elefanthuer i lysegrå (str. 80)

- Joha tyndere uld luffer i lysegrå (str. 80)

- Nameit overtræksfutter

Derudover har jeg et-lags bomulds BeKids elefanthuer fra sidste år, som de kan passe endnu. Og har lige været nødt til at købe Mikline et-lags bomulds elefanthuer i dag, for vi er i Jylland og er kommet afsted uden - og drengene er blevet syge, så M måtte køre alene hjem til øen i går. Vi ville ikke ud at køre så langt med små syge trutter - og det der feber-forkølelses-sjov går altid i ørerne på Oscar og jeg synes ikke det er super imponerende vejr, så jeg købte huer i dag.

Nå lang smøre. Mangler jeg noget? Jeg tænker jakker til efterår og/eller vinter? Bruger man det i den her alder? Der er jo ulddragterne til at sove i bv og til bilture. Og softshell/flyverdragter til leg udenfor og klapvognsture uden dyne. Måske jeg skal have luffer i noget mere vandtæt halløj. Hvad er godt der? Og hvad med fleecetrøjer? Bør jeg have det til dem? Indtil nu har de klaret sig med bomuldscardigans og min mor har strikket uldtrøjer str. et år (hvad så end det betyder ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok anskaffe nogle vandtætte luffer. Reimas er rigtig gode fordi lynlåsen sidder ved tommelfingeren så man rent faktisk kan få den der kollegianer ind. Genialt!!! De er bare ret store i størrelsen. Aron fik 6-12 mdr og de var stadig en cm for lange i tommelen, så regner med at han kan genbruge dem i år.

Og jeg ville personligt ikke undvære en vindtæt overgangsjakke. Enten softshell, termo ellerbare en alm jakke. Men det er jo forskelligt :-)

Tak :) Jeg må lige kigge på Reimas luffer.

Men hvornår bruger man jakke til de små? Jeg kan ikke helt regne det ud. Har ellers fundet mange fine både efterårs- og vinterjakker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok af meget, når du sådan lister det op - og så x 2 ;) Men tror det passer meget godt med hvad vi havde til L sidste år, han er også novemberbarn.

 

Vi havde også en jakke til ham, først en Mini A Ture anorak som overgangsjakke i det tidlige efterår, til brug ved indkøbsture, ture i barnevogn hvor han sad op med benene under dyne/i kørepose, og sidenhen en tyk vinterjakke (fra NameIt tror jeg) som vi igen brugte hvis det virkede for voldsomt med flyverdragt, f.eks. hvis vi skulle ud på besøg, eller han sad med benene i kørepose osv.

 

Vi har også været glade for Reimas luffer, men min erfaring er, at de ofte blev taget af i VS, for selvom de var med tommelfinger, så giver de altså ikke særlig meget bevægelsesfrihed for sådan en lille størrelse... Så måske er det bedre med et par ekstra af lidt blødere, og knap så vandtætte, luffer eller handsker, så der er noget at skifte med når de bliver våde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Jeg må lige kigge på Reimas luffer.

Men hvornår bruger man jakke til de små? Jeg kan ikke helt regne det ud. Har ellers fundet mange fine både efterårs- og vinterjakker ;)

Jeg var glad for vinterjakke når vi gik tur/transporterede os med barnevogn/klapvogn hvor slutmålet var indendørs fx indkøb, hjemme hos nogen, legestue, bibliotek osv.

Jeg tænker ikke rigtigt jeg kommer til at bruge jakken meget i år, for nu vil han jo ned og gå. Men han passer den fra sidste år endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt både jakke og flyverdragt :) Har været glad for det sidste år. Jakken er bare så meget nemmere hvis men er på indkøb eller meget ud/ind af steder med skiftende temperatur, samt til korte ture i klapvogn med voksi. Er dog spændt på om den bliver brugt ligeså meget her til vinter, da hun jo netop også går samt at vi ikke længere har voksi eller andet i klapvognen. Uanset tror jeg at jeg bliver glad for den indtil vinteren rigtig sætter ind, for flyverdragten er altså bare varm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok af meget, når du sådan lister det op - og så x 2 ;) Men tror det passer meget godt med hvad vi havde til L sidste år, han er også novemberbarn.

Vi havde også en jakke til ham, først en Mini A Ture anorak som overgangsjakke i det tidlige efterår, til brug ved indkøbsture, ture i barnevogn hvor han sad op med benene under dyne/i kørepose, og sidenhen en tyk vinterjakke (fra NameIt tror jeg) som vi igen brugte hvis det virkede for voldsomt med flyverdragt, f.eks. hvis vi skulle ud på besøg, eller han sad med benene i kørepose osv.

Vi har også været glade for Reimas luffer, men min erfaring er, at de ofte blev taget af i VS, for selvom de var med tommelfinger, så giver de altså ikke særlig meget bevægelsesfrihed for sådan en lille størrelse... Så måske er det bedre med et par ekstra af lidt blødere, og knap så vandtætte, luffer eller handsker, så der er noget at skifte med når de bliver våde.

Det er vanvittigt meget, når det er gange to. Men de kan jo ikke rigtigt skiftes ;)

Det giver god mening, det du skriver om både jakke og luffer. Jeg må lige overveje lidt mere.

Kan man måske vælge fleecetrøjer og overgangsjakker, og så droppe vinterjakkerne? Eller bliver det mon for bøvlet og koldt? Jeg synes bare, det er kamp dyrt med alt det overtøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var glad for vinterjakke når vi gik tur/transporterede os med barnevogn/klapvogn hvor slutmålet var indendørs fx indkøb, hjemme hos nogen, legestue, bibliotek osv.

Jeg tænker ikke rigtigt jeg kommer til at bruge jakken meget i år, for nu vil han jo ned og gå. Men han passer den fra sidste år endnu.

Det giver god mening egentlig. Jeg må vist på jagt efter jakker også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt både jakke og flyverdragt :) Har været glad for det sidste år. Jakken er bare så meget nemmere hvis men er på indkøb eller meget ud/ind af steder med skiftende temperatur, samt til korte ture i klapvogn med voksi. Er dog spændt på om den bliver brugt ligeså meget her til vinter, da hun jo netop også går samt at vi ikke længere har voksi eller andet i klapvognen. Uanset tror jeg at jeg bliver glad for den indtil vinteren rigtig sætter ind, for flyverdragten er altså bare varm ;)

Det lyder som om, at jagten på gode jakker (til tilbudspriser) går ind nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER