Guest

Scanning og lægebesøg

74 indlæg i dette emne

Tænkte vi skulle have en tråd om vores scanninger og lægebesøg.

Jeg skal til 1. Graviditets undersøgelse d. 30 september. Synes der er lang tid til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er godt nok længe til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal på torsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en god ide med sådan en tråd :)

Jeg skal til første lægebesøg den 29 september, der er jeg præcis 9 uger... så ja for mig er der også længe til :P Men det er vel venten værd :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos sygeplejersken i dag, hvor jeg fik taget en masse blodprøver (ved ikke helt, hvad de alle skulle bruges til, men i hvert fald tjek af vitaminer - nogen der ved det?) samt urinprøve (tjek af bakterier). Derudover begyndte hun på vandrejournalen. Jeg skal til lægen d. 22/9, hvor jeg ifl. sidste mensdag er 8+0 (men jeg er ret sikker på, at jeg er 8+2 til den tid ud fra ÆL).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tid hos sygeplejersken på mandag d. 15.9 til opstart af vandrejournal og blodprøver. Ved ikke hvornår jeg skal ind til lægen, regner med at finde ud af det på mandag. Er der nogen af jer der har bestilt tid til nakkefoldsscanning?

Trine-Pingvin: med blodprøverne undersøger de bl.a. din blodprocent, din blodtype og de tester for HIV, hepatitis og syfilis og hvis du ikke er MFR-vaccineret tester de også for rubella-antistoffer  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tid hos sygeplejersken på mandag d. 15.9 til opstart af vandrejournal og blodprøver. Ved ikke hvornår jeg skal ind til lægen, regner med at finde ud af det på mandag. Er der nogen af jer der har bestilt tid til nakkefoldsscanning?

Trine-Pingvin: med blodprøverne undersøger de bl.a. din blodprocent, din blodtype og de tester for HIV, hepatitis og syfilis og hvis du ikke er MFR-vaccineret tester de også for rubella-antistoffer  :)

 

skal man selv bestille tid til NF-scanning nu i tiden? det plejer at køre automatisk ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal først til læge og sygeplejeske d. 8/10, der er jeg 9+1.. syns det er længe at vente.. nogen som vidste om man selv skulle bestille tid til nakkefold..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tid hos sygeplejersken på mandag d. 15.9 til opstart af vandrejournal og blodprøver. Ved ikke hvornår jeg skal ind til lægen, regner med at finde ud af det på mandag. Er der nogen af jer der har bestilt tid til nakkefoldsscanning?

Trine-Pingvin: med blodprøverne undersøger de bl.a. din blodprocent, din blodtype og de tester for HIV, hepatitis og syfilis og hvis du ikke er MFR-vaccineret tester de også for rubella-antistoffer  :)

 

Tak for svar  :)  Det hjalp meget. Jeg bestiller til NF i næste uge, da det mente sygeplejersken var det rigtige tidspunkt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal man selv bestille tid til NF-scanning nu i tiden? det plejer at køre automatisk ??

 

Blandt andet på Hvidovre Hospital skal man selv bestille tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glad for det kunne hjælpe lidt Trine-Pingvin! Det lyder fornuftigt at bestille tid i næste uge. Du er jo også ca. 1 uges tid længere henne end mig, så jeg skal nok lige vente er par uger.

Mht. at bestille tid til nakkefoldscanningen så skal man selv stå for det i hovedstaden, mens jeg tror man i andre dele af landet får tilsendt en tid! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar  :)  Det hjalp meget. Jeg bestiller til NF i næste uge, da det mente sygeplejersken var det rigtige tidspunkt.

Skal du allerede til NF når du er i 9. Uge? Eller mener du, at det er der du ringer og booker en tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du allerede til NF når du er i 9. Uge? Eller mener du, at det er der du ringer og booker en tid?

 

Nej, jeg booker en tid via nettet  :) Jeg er nemlig ikke i DK, når jeg er 11+0 til 12+2, så jeg må hellere få bestilt i god tid. Jeg har set hjerteblink i dag, så jeg er også sikker på, at det hele går som det skal indtil videre  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med scanningen og det fine hjerteblink Trine-Pingvin! Synes du også det er værd at tage til tidlig scanning? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med scanningen og det fine hjerteblink Trine-Pingvin! Synes du også det er værd at tage til tidlig scanning? :-)

 

Tak  :) Det virkede meget stressende inde ved jordmoderen (vi var vel derinde i 7-10 min, hvor jeg nåede at tage sko, strømpebukser og trusser af/på), og jordmoderen var ikke særlig blid, hverken da hun forsøgte at scanne udvendigt eller indvendigt, og det gjorde ondt nogle gange. Jeg var ret utryg, og vi nåede kun at se det lille ny væsen i 10 sekunder før hun frøs billedet, så hun kunne måle og tage billede. Det vi ville se var hjerteblink (vidst hun godt, da vi sagde dette samt havde skrevet det på bookingen), så det var ret trist, at vi ikke fik lov til at se mere end så få sekunder. Det har gjort mig utryg ift. fremtidige scanninger og jeg vil ikke vælge denne klinik igen. Det var det værd på den måde, at jeg nu ved, at der er hjerteblink, men synes ellers ikke, at det var pengene værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lyder da slet ikke bestemt rart! Hun lyder rigtig ufølsom. Hvilken scanningsklinik valgte i? Jeg håber du kan fokusere på jeres babys fine hjerteblink når oplevelsen lige har bundfældet sig! Jeg tror ikke du skal være nervøs for næste scanning, det skal nok blive en kæmpe oplevelse og mon ikke der er sat meget mere tid af når det er nakkefoldscanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg booker en tid via nettet  :) Jeg er nemlig ikke i DK, når jeg er 11+0 til 12+2, så jeg må hellere få bestilt i god tid. Jeg har set hjerteblink i dag, så jeg er også sikker på, at det hele går som det skal indtil videre  :loveshower

Så kan jeg bedre få det til at passe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også bestilt en tid til 1. Undersøgelse...

Den 6. Oktober - der er jeg 9+2 efter egen beregning, men 9+4 efter sidste mens..

Håber på en hurtig tid til NF derefter <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lyder da slet ikke bestemt rart! Hun lyder rigtig ufølsom. Hvilken scanningsklinik valgte i? Jeg håber du kan fokusere på jeres babys fine hjerteblink når oplevelsen lige har bundfældet sig! Jeg tror ikke du skal være nervøs for næste scanning, det skal nok blive en kæmpe oplevelse og mon ikke der er sat meget mere tid af når det er nakkefoldscanningen :)

 

Vi var på jordmoderhusets scanningsklinik i København. Ja, skal lige fokusere på hjerteblink i stedet for det andet <3 Desværre har jeg blødt og haft smerter i underlivet i dag, der hvor hun undersøgte mig i går. Det er øv, men jeg er da blevet en erfaring rigere. Jeg har også på fornemmelsen, at de giver sig bedre tid til nf, så det krydser jeg fingre for  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også bestilt en tid til 1. Undersøgelse...

Den 6. Oktober - der er jeg 9+2 efter egen beregning, men 9+4 efter sidste mens..

Håber på en hurtig tid til NF derefter <3

 

Er det så undersøgelsen hos din læge?  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror stadig ikke helt på at jeg kan være gravid.

Har ikke kvalme eller ømme bryster, har det faktisk fint, bortset fra jeg tisser rimlig ofte og er begyndt at bruge offentlige toiletter (noget jeg aldrig har gjort førhen)

Men just en Case, er jeg startet på folsyre i fredags (dog er jeg en anelse bekymret at jeg ikke har gjort det før, men jeg viste det simpelthen ikke.

Jeg har i dag købt neutral shampoo og balsam og neutral vaskepulver, leder stadig efter sæbe, og deodorant

Vær glad for at du ikke er så hårdt sat til. Pt. har jeg alle symptomer og ligger stort set vandret. Det er heller ikke særlig sjovt  :blink  Jeg bruger også neutral, men jeg har problemer med at finde en deodorant uden parafume og aluminium (har muligvis aluminiumsallergi, da jeg slår ud af aluminium). Pt. bruger jeg en deodorant fra VICHY uden aluminium, parabener og alkohol, men jeg synes, at den lugter svagt af parafume.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det så undersøgelsen hos din læge?  :)

Både og... Det er ved en sygeplejerske, men hun laver de ting som lægen normalt ville gøre, i hvert fald som jeg husker fra de sidste to gange... Altså, ved første undersøgelse sker der jo ikke så meget, og normalt kalder de ind i 6. Uge, men fordi det er tredje gang, så spurgte hun om jeg ville det, og det takkede jeg nej til.. Så vi laver vandrejournal og tager blodprøvers der :)

Vi er lige flyttet til en ny by her 1/7, så jeg kender ikke lægehuset endnu, men det er åbenbart kutyme at det er sygeplejersken der står for første lægebesøg her, og lægen for de to sidste.. Om hun mærker indvendigt så, det ved jeg dog ikke.. Det gjorde min tidligere læge, og kunne på den måde konstatere, at den var god nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt tid ved lægen til at få lavet vandrejournal den 9. oktober. 

Der er længe til lige nu.. Men det skal nok flyve af sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt tid ved lægen til at få lavet vandrejournal den 9. oktober. 

Der er længe til lige nu.. Men det skal nok flyve af sted

Jeg skal til TS D 9/10... Så vi kan vente på datoen sammen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER