Nea

Jer med piger - bleskift

14 indlæg i dette emne

Hej alle dejlige pige-mødre

Kort og godt, hvor "rent" gør i dernede på jeres små prinsesser? Min pige har noget Hvidt fedtet stads dernede som jeg ikke er sikker på om skal fjernes helt hver gang? Eller om det skal være der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor ny din pige er men i starten er der noget hvidt stads der sidder godt fast. Jeg vaskede grundigt men det kom først af efter lidt tid, ville jo ikke være for hårdhændet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er næsten tre uger. Det er nemlig det hvide fedtede stads som jeg ikke rigtig kan få af... Og det minder om fosterfedt, så har derfor ladet det sidde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sygehuset fortalte de mig, at man ikke måtte fjerne det hvide "stads". ¨Så jeg fjerner kun hvis der er afføring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay:-) der er bare ingen der hverken har sagt fjern det eller lad det sidde.. Og regnede kok egentlig med at det ville forsvinde med tid eller i hvert fald i badet, men det er det bare ikke ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm nu er det noget tid siden min pige var så lille, men jeg ville også umiddelbart sige lad det sidde, så længe det ikke er afføring. Og så kommer det nok af med tiden.

Hvis du gerne vil rengøre på en nænsom måde, kan du lige gnubbe let med fingrene imellem hendes skamlæber, når hun er i bad, så vandet kan komme ind imellem læberne - bare sikre dig at du har fine kortklippede negle og selvfølgelig rene hænder. Men det skal være rent vand og ikke noget sæbe i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Mette. Umiddelbart er det bare Hvidt og ser helt ufarligt ud.. Men kan være jeg prøver forsigtigt når hun skal i bad igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg en dreng, men han havde også noget hvidt i hudfolderne - og det mindes jeg altså jeg fik besked på at vaske væk efter nogle dage... Men ellers - prøv at lugt til det - hvis det lugter surt, må du gøre lidt ekstra for at få det væk, og ellers kan du jo snakke med sundhedsplejersken om det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg en dreng, men han havde også noget hvidt i hudfolderne - og det mindes jeg altså jeg fik besked på at vaske væk efter nogle dage... Men ellers - prøv at lugt til det - hvis det lugter surt, må du gøre lidt ekstra for at få det væk, og ellers kan du jo snakke med sundhedsplejersken om det...

Sjovt, nu har jeg lige fået en dreng og han havde også hvidt i hudfolderne, hvilket vi fik at vide var fosterfedt og bare skulle lade være. Det forsvandt da også af sig selv efter nogle dage. Gad vide om man får noget forskelligt at vide alt efter hvem man spørger? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hvide stads bliver harsk og kommer til at lugte hvis det ikke fjernes.

Vi var på sygehuset i tolv dage. Og det med at fosterfedtet ikke skulle fjernes men gnides ud var kun lige de første døgn.

Så vask endelig væk.

Min datter havde det også.

Tror faktisk jeg fik atvvide det har nogetvatvgøre med de kvindelige hormoner hun har fået gennem navlestrengen fra dig og skal væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, det kan nemlig ikke være fosterfedt længere... Vi vasker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for meget detaljeret svar:) Jeg vaskede forsigtigt med skumklud og vand og fjernede det meste. Jeg synes nu heller ikke det så "farligt " ud, men var ikke sikker. Jeg overdriver ikke rengøringen de kommende dage:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for meget detaljeret svar:) Jeg vaskede forsigtigt med skumklud og vand og fjernede det meste. Jeg synes nu heller ikke det så "farligt " ud, men var ikke sikker. Jeg overdriver ikke rengøringen de kommende dage:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER