Guest NinjaMama

Knopper om munden

7 indlæg i dette emne

Thea har af mange omgange fået en masse røde knopper om munden. De bliver der i 2-5 dage af gangen, før de forsvinder igen, og for hver gang hun får et "udbrud" kommer der flere og flere knopper til :unsure

Jeg tænker at det nok er en allergisk reaktion, men jeg kan ikke finde nogen sammenhæng i det hun spiser, men jeg ved jo selvfølgelig heller ikke 100% hvad hun får når hun er i dagpleje.

Billederne snyder lidt, for knopperne er en del mere røde i virkeligheden.

Er der mon nogen der har en ide om hvad det kan være/hvad der kan være årsagen til det?

post-4824-0-72301700-1410021003_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla havde noget lignende, da hun var knap et år. Det var tomat, der fik hende til at slå ud. Efter vi begrænsede tomat et stykke tid, gik det i sig selv, og hun kan spise tomat helt uden at blive rød om munden nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla havde noget lignende, da hun var knap et år. Det var tomat, der fik hende til at slå ud. Efter vi begrænsede tomat et stykke tid, gik det i sig selv, og hun kan spise tomat helt uden at blive rød om munden nu.

Hm, jeg ved med sikkerhed at det ikke er tomat, for det har hun ikke fået i den her uge, og hun havde voldsomt udslæt om munden fra tirsdag til torsdag :unsure hun har været i gæstedp ved min storesøster den her uge, og der fik hun jordbærmarmelade tirsdag, men ved theas faste dpmor får hun aldrig marmelade :unsure

Kan lægen mon teste hvad hun er allergisk overfor? Theas faste dpmor er ikke særlig meddelagtig omkring hvad Thea får at spise, og det er altid kun når hun er i dp hun får knopperne..

Kan det min give den slags knopper hvis man er allergisk overfor katte? :unsure Både theas rigtige dpmor og min søster hvor Thea var i dp i den her uge har kat, og Thea er vældig glad for at kramme kattene...

Jeg håååååber godt nok ikke at det er katte der giver knopperne, for vi har snakket om at få en kat engang efter jul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge ville ikke engang se Karla. Det var ikke en allergi, men en overfølsomhed, der for langt de fleste gik over efter et par måneder. Der var ikke noget farligt i det - vi skulle bare holde hende ren om munden, så det ikke gik infektion i udslættet, og så prøve at holde igen med tomaten.

Mange børn kan få samme reaktion overfor jordbær. Måske er det det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge ville ikke engang se Karla. Det var ikke en allergi, men en overfølsomhed, der for langt de fleste gik over efter et par måneder. Der var ikke noget farligt i det - vi skulle bare holde hende ren om munden, så det ikke gik infektion i udslættet, og så prøve at holde igen med tomaten.

Mange børn kan få samme reaktion overfor jordbær. Måske er det det?

Men overfølsomhed kan vel udvikle sig til allergi, hvis man konstant bliver udsat for fødevarer man ikke Kan tåle? :unsure

Måske er det også jordbærne fra fra marmeladen hun slår ud af, men det er i hvertfald ikke kun det... For det fik hun kun sidste tirsdag, og får det ellers aldrig.. :unsure og hun spiste også rigtig mange jordbær i sommers uden at hun fik knopper..

Det er virkelig ikke til at regne id hvad det kan være, herhjemme får hun meget varieret kost, og det eneste der egentlig går igen ret ofte er broccoli. Theas dpmor siger at hun ikke giver Thea tomater, så nu er tomater udelukket :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron får lidt af det samme at ketchup - vel også tomaterne. Han kan så ikke lide rå tomater, men eeeelsker ketchup

Thea eeeeeelsker også ketchup - og især remoulade! Men remoulade kan hun slet ikke tåle, hvis hun spiser remoulade får hun store røde plamager i hele ansigtet..

Ketchup har ikke været er problem før, men det er ved at være ret længe siden hun fik det sidst..

Kan det mon være æg? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER